Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2016

Πιτσιόρλας (ΤΑΙΠΕΔ) εναντίον εργαζομένων ζητά να στηριχθεί το ξεπούλημα της Ελλάδας

Δραματική έκκληση προς τους φορείς της Βορείου Ελλάδας να στηριχθούν οι ιδιωτικοποιήσεις του λιμανιού και του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης αλλά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να μην χαθούν τα γεωπολιτικά πλεονεκτήματα της περιφέρειας, απεύθυνε χθες ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας.


Μιλώντας από το βήμα του διήμερου αναπτυξιακού συνεδρίου του Τεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδας, Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), τόνισε πως «η Θεσσαλονίκη και ευρύτερα η Βόρεια Ελλάδα θα πρέπει να αντιληφθούν τις νέες διεθνείς ισορροπίες και να συνειδητοποιήσουν ποια είναι η γεωπολιτική πλευρά των όσων συμβαίνουν στη γεωγραφική γειτονιά της χώρας», υπογραμμίζοντας ότι «θα πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες γύρω από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, του αεροδρομίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Καυτηρίασε δε τις τελευταίες εξελίξεις, όπως τις απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών αλλά και των σιδηροδρομικών, τονίζοντας πως, «αν όλοι αντιληφθούν τις νέες διεθνείς ισορροπίες, αλλά και τον σχεδιασμό των γειτονικών κρατών, τότε θα γίνει αντιληπτό και το πόσο άκαιρες και καταστροφικές είναι οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης». «Οταν το καταλάβουμε, το λιμάνι θα έχει απαξιωθεί τόσο, που θα είναι πολύ αργά», είπε χαρακτηριστικά, θυμίζοντας πως η τουρκική κυβέρνηση υπέγραψε ήδη συμφωνία για τη δημιουργία παράλληλου καναλιού στον Βόσπορο, προκειμένου να υποβαθμίσει ένα μεγάλο ελληνικό πλεονέκτημα στον τομέα των μεταφορών.
«Αυτή τη στιγμή “τρέχουν” τρία πράγματα: η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, του αεροδρομίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία εύχομαι να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα. Πρέπει να ετοιμάσουμε πρωτοβουλίες και έργα γύρω από αυτά τα τρία θέματα, που να αναδεικνύουν τη θέση της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών και της επαφής με Ευρώπη, να μπούμε στους ευρωπαϊκούς διαδρόμους. Στην περίπτωση της επιδιωκόμενης θαλάσσιας σύνδεσης με τη Σμύρνη, για παράδειγμα, αν τα καταφέρουμε, θα διοχετευθεί τεράστια κίνηση φορτηγών και εμπορευμάτων διά της Θεσσαλονίκης. Σε μια περίοδο όπου τόσα χρήματα δίνονται από ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το “Μάρκο Πόλο”, η Ελλάδα θα έπρεπε να πάρει μεγάλες πρωτοβουλίες. Δεν μπορούμε να μείνουμε έξω», σημείωσε.



  ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ