Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016

Είναι που θα άνοιγαν την Πελοπόννησο ....

Θολό είναι το τοπίο για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στο τμήμα Κόρινθος - Άργος - Ναύπλιο, όπως προκύπτει από την απάντηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπιρτζή σε αναφορά που είχε καταθέσει ο Γιάννης Ανδριανός, με αφορμή σχετικό αίτημα μαθητών και μαθητριών της Γ' Τάξης του Γυμνασίου Κουτσοποδίου.
Ακατανόητα πράγματα στην απάντηση του υπουργού, στην οποία επισυνάπτονται έγγραφα του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ επαναλαμβάνεται για ακόμα μια φορά το ποσό που απαιτείται για την επισκευή και εγκατάσταση των ΑΣΙΔ το οποίο κυμαίνεται στα 3.550.000 ευρώ, πραγματικά τραγικό αν αναλογιστεί κανείς ότι μετά την παύση των τακτικών δρομολογίων το 2010, τα πανάκριβα αυτά συστήματα υποτίθεται ότι συλέχθηκαν και αποθηκεύθηκαν ώστε να είναι σε θέση να επαναχρησιμοποιηθούν σε περίπτωση επανέναρξης των δρομολογίων. Αν λοιπόν αυτό είναι το κόστος μόνο για την αποκατάσταση των ανισόπεδων διαβάσεων, τότε το συνολικό κόστος για την επαναλειτουργία της γραμμής στο τμήμα μέχρι Ναύπλιο, είναι κατά πολύ μεγαλύτερο.
Ακόμα πιο τραγικό το γεγονός ότι ο ΟΣΕ ισχυρίζεται ότι όταν γίνει η εκταμίευση του ποσού, που προς το παρόν δεν υπάρχει, θα προταθεί το παραπάνω έργο της επισκευής και συντήρησης στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου. Θα επισκευαστούν λοιπόν οι ΑΣΙΔ και θα μείνει το δίκτυο ως έχει; Και αν είναι να μπει τρένο στις ράγες αυτό θα γίνει χωρίς να έχει προηγηθεί μελέτη βιωσιμότητας; Ποιό ακριβώς είναι το σχέδιο, δεν έχουμε καταλάβει...
Το έγγραφο του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ αναφέρει:

«Με τις υπ' αριθμ. 4670/3-3-2011 και 4689/7-4-2011 αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ και σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν.3891/2010 το δίκτυο της Πελοποννήσου σχεδόν στο σύνολό του έχει χαρακτηριστεί ως “Ενεργό Δίκτυο”, δηλαδή δίκτυο που όταν ζητηθεί από οποιαδήποτε μεταφορική σιδηροδρομική εταιρία που πληροί τους όρους της Ελληνικής και Διεθνούς νομοθεσίας να δύναται άμεσα η υπάρχουσα υποδομή να τεθεί σε λειτουργία.
Με βάση του άρθρο 7 του ν. 3891/4-11-2010 η αρμοδιότητα για την ανάπτυξη και οργάνωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, σε ό,τι αφορά την συχνότητα των δρομολογίων, τις υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό και την τιμολογιακή πολιτική ανήκει στην Σιδηροδρομική Επιχείρηση (ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Ο Διαχειριστής Υποδομής (ΟΣΕ) λαμβάνει υπόψη του οποιοδήποτε αίτημα σιδηροδρομικής επιχείρησης (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και εκπονεί πλέγμα δρομολογίων για την εξυπηρέτηση επιβατικής ή εμπορευματικής μεταφοράς εφόσον συντρέχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, συστήματος σιδηροδρομικής υποδομής και επάρκειας προσωπικού.
Έως σήμερα στο Δίκτυο της Πελοποννήσου δεν έχει υπάρξει αίτημα για δρομολόγηση τακτικών επιβατικών αμαξοστοιχιών εκτός ορισμένων τρημάτων (Διακοφτό-Καλάβρυτα, Περιοχή Πάτρας, Κατάκωλο-Πύργος-Ολυμπία) όπου και εκτελούνται.
Σημειώνεται ότι περιοδικά αιτήματα για εκδρομικές αμαξοστοιχίες ικανοποιούνται άμεσα, πράγμα που αποδεικνύει ότι το δίκτυο δεν είναι σε εγκατάλειψη, αλλά σε αναμονή λειτουργίας όντα οι συνθήκες το επιτρέψουν».
anagnostis.org