Αποκλείει
η δημοτική αρχή της Πάτρας κάθε συζήτηση για την διέλευση του σύγχρονου
τρένου μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης. «Οι απόψεις μας είναι
γνωστές και τις έχουμε καταθέσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου
υποδομών» ήταν η απάντηση που λάβαμε από τη Μαιζώνος, όταν ζητήσαμε
σχόλιο για την πρόσκληση του περιφερειάρχη Απόστολου Κατσιφάρα να
καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να βρουν από κοινού λύση.
Η πρόταση της δημοτικής αρχής είναι να διέλθει περιμετρικά της
πόλης το σύγχρονο τρένο. Δημοτικοί κύκλοι εκτιμούν ότι θα πρέπει η
Κυβέρνηση να αξιοποιήσει προς αυτή την κατεύθυνση τα δημόσια κτήματα που
παρεμβάλλονται στα σημεία που θα προταθεί να περάσει η σιδηροδρομική
γραμμή. Στο ερώτημα της «Π» για το πώς θα εκπληρωθεί ο όρος για τη
χρηματοδότηση του έργου, που είναι να φτάσει το τρένο μέχρι το λιμάνι,
οι ίδιες πηγές λένε ότι μπορεί να γίνει αυτό με έναν κλάδο που θα ξεκινά
από την «συμβολή» της περιμετρικής με τον Γλαύκο και θα καταλήγει στο
νέο λιμάνι.
Μια -αυθαίρετη- σκέψη που κάνουν ορισμένοι στο δήμο με αφορμή
προτάσεις που θέλουν να σταματάει το σύγχρονο τρένο στον Αγιο Διονύσιο
είναι ότι με αυτό τον τρόπο, ίσως, επιχειρήσει η Κυβέρνηση να εκπληρώσει
τον χρηματοδοτικό όρο της σύνδεσης με το λιμάνι. Γίνεται, δηλ., μια
διασταλτική ερμηνεία ότι από τη στιγμή που δεν υπάρχει εμπορικό τμήμα
και θα συνεχιστεί η παράλληλη λειτουργία του βόρειου λιμένα για την
εξυπηρέτηση λιμενικών δραστηριοτήτων, μπορεί να συνδεθεί η σιδηροδρομική
γραμμή με το συγκεκριμένο τμήμα της λιμενικής ζώνης. Κάτι τέτοιο όμως
προσκρούει στις διεκδικήσεις που έχει η πόλη για την οριστική παραχώρηση
του θαλασσίου μετώπου.
Ο Απ. Κατσιφάρας αξιοποίησε το βήμα του 4ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου
της «Π» για να προτρέψει τους κυβερνητικούς εκπροσώπους, αλλά και την
τοπική αυτοδιοίκηση, να συμφωνήσουν εντός διμήνου για τον τρόπο
διέλευσης του τρένου μέσα από την πόλη. Την παραίνεση επανέλαβε και ο
αντιπεριφερειάρχης Γιώργος Αγγελόπουλος.
Ο Κώστας Πελετίδης ανέφερε από το βήμα του Συνεδρίου ότι δεν
υπάρχει περίπτωση να συναινέσει η δημοτική αρχή στο να κοπεί η πόλη στα
δύο. Τάχθηκε δημόσια υπέρ της περιμετρικής διέλευσης και επανέλαβε ότι
μόνο ο προαστιακός, ο οποίος εξυπηρετεί λαϊκές ανάγκες, θα πρέπει να
παραμείνει ως έχει.
Πλήρες ρεπορτάζ στην εφημερίδα "Πελοπόννησος"