Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2019

«Νάρκη» για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ άφησε η απερχόμενη διοίκηση του ΟΣΕ.

( Aυτοί που αφησαν  τεραστιο εργο πίσω τους ;Αυτοί που έφτιαξαν τις μισές κάμερες στη γραμμή του Αεροδρομίου;Αυτοί που έφτιαξαν το σταθμό Αθηνών που δεν δουλεύει τίποτα;Αυτοί που δεν κούνησαν δαχτυλακι για την γραμμή και σήμερα χορεύουν στα καθίσμστα οι μηχανοδηγοί στην μισή διαδρομή μέχρι Θεσ/κη;..Αυτοί που διαφημίζει ο γραφικός αποτυχημένος από το   blog του;...Αδυνατούμε να το πιστέψουμε....)

Νάρκες άφησε πίσω της η απερχόμενη διοίκηση του ΟΣΕ. Η διοίκηση του οργανισμού, σιωπηλά, τον περασμένο Ιούνιο προχώρησε σε αύξηση των τελών χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου, που αν τελικά ισχύσουν, θα βγάλουν εκτός προϋπολογισμού τους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Συγκεκριμένα, η διοίκηση του ΟΣΕ, λίγο πριν από τις εκλογές, προχώρησε σε αναθεώρηση των τελών για το 2019. Η αναθεώρηση αυτή επιβάλλει ουσιαστικά αυξήσεις των τελών για το 2020 κατά 126%, ενώ επιφυλάσσει περαιτέρω αύξηση των τελών για το 2021 κατά 94%.
Ετσι, από περίπου 16 εκατ. ευρώ που θα καταβάλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντός του 2019 ως τέλη χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου, με τις νέες αποφάσεις τα τέλη για το 2020 αναθεωρούνται σε 34 εκατ. ευρώ και για το 2021 σε περίπου 66 εκατ. ευρώ. Αν αυτό τελικά ισχύσει, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2021 θα αποδίδει στον ΟΣΕ πάνω από το 50% των εσόδων του. Σημειώνεται ότι το ύψος των συγκεκριμένων τελών ισούται σχεδόν με το σύνολο του κύκλου εργασιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μη συμπεριλαμβανομένων των κρατικών επιχορηγήσεων.

Οι αναθεωρημένες δηλώσεις δικτύου του ΟΣΕ για το 2020 και 2021, έφτασαν μέσω της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) στην Ευρωπαϊκή Ρυθμιστική Αρχή, προκειμένου να γίνουν γνωστές σε όλους τους πιθανούς ενδιαφερόμενους παρόχους σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου. Το μέτρο εφόσον δεν μεταβληθεί, πλήττει όλους τους πιθανούς ενδιαφερόμενους παρόχους. Κυρίως όμως πλήττει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία σήμερα εκτελεί το 98% του συνολικού σιδηροδρομικού έργου στη χώρα μας. Ετσι, η κυβέρνηση αναζητεί τρόπους ανατροπής της απόφασης.

Αφορμή για την αύξηση των τελών ήταν η παράδοση της διπλής γραμμής μεταξύ Τιθορέας - Δομοκού και η εν μέρει ηλεκτροδότηση της κίνησης στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Παράγοντες της κυβέρνησης χαρακτήριζαν εύλογη μια αύξηση του τέλους χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου λόγω της ολοκλήρωσης των προαναφερόμενων έργων, αλλά σε καμία περίπτωση ο υπερδιπλασιασμός των τελών που ζήτησε η αποχωρούσα διοίκηση του ΟΣΕ.

Η κίνηση αυτή για πολλούς αποδίδεται στις κακές σχέσεις των διοικήσεων ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ειδικά μετά την αποκρατικοποίηση της τελευταίας, η οποία, μετά την ιδιωτικοποίησή της, συχνά κατηγορούσε τη διοίκηση του ΟΣΕ για τις χαμηλού επιπέδου υπηρεσίες που παρέχονται μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου και τα συχνά ατυχήματα ή/και τις αστοχίες στην εξυπηρέτηση επιβατών (π.χ. κακή σιδηροδρομική υποδομή, χαλασμένα ασανσέρ, ελλιπής φωτισμός σε σταθμούς κ.ο.κ.).


kathimerini.gr