Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019

Ως ΣΔΙΤ και με χρήση του ΕΣΠΑ 2021-27 τα έργα συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου

Σε πληρη προετοιμασία βάζει ο ΟΣΕ σειρά από θέματα με στόχο να μπορέσει να μπει σε μία νέα περίοδο. Με αιχμή του δόρατος τα έργα συντήρησης, τις ανατάξεις γραμμών, την επαναλειτουργία άλλων αλλά και την αναδιοργάνωση του Οργανισμού σε μία σύγχρονη δομή, η νέα διοίκηση φιλοδοξεί να αλλάξει την σημερινή εικόνα του σιδηρόδρομου.


ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Αυτό που έχει μπει σε πλήρη προτεραιότητα, είναι τα έργα συντήρησης αλλά και ανάταξης των υφιστάμενων γραμμών. Σύμφωνα με πηγές από τον ΟΣΕ, έχει ξεκινήσει προετοιμασία για να δημοπρατηθεί ένα γενναίο, πρόγραμμα για έργα συντήρησης. Το σημαντικό νέο είναι πως, αυτά τα έργα είναι επιλέξιμα στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, οπότε ο προγραμματισμός θα κατευθυνθεί για τη νέα περίοδο χρηματοδότησης.

Είναι επίσης σχεδόν βέβαιο, πως το Υπουργείο Υποδομών προκρίνει την λύση πολυετών συμβάσεων με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ, όπως σας είχε αποκαλύψει το ypodomes ήδη από το καλοκαίρι. Αυτό, κατά τις ίδιες πηγές, θα προσφέρει μία διαρκή συντήρηση του δικτύου και την αναβάθμιση του στα Ευρωπαϊκά στάνταρντς.

ΕΝΑ ΔΙΚΤΥΟ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ

Το ενδιαφέρον του ΟΣΕ έχει επίσης στραφεί στην όσο μεγαλύτερη διεύρυνση της πελατειακής του βάσης. Οι εμπορευματικές μεταφορές δείχνουν ικανές να μεταμορφώσουν το σιδηρόδρομο σε νέο μεγάλο παίκτη και στον ΟΣΕ μιλούν για την «πολυχρηστικότητα» του δικτύου. Εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο παιχνίδι των εμπορευματικών μεταφορών έχουν εισέλθει η Rail Cargo, η PEARL κ.α. Την ίδια στιγμή μεγάλοι όμιλοι όπως η Motor Oil και τα ΕΛΠΕ έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον να συνδεθούν με το εθνικό δίκτυο ανοίγοντας ακόμα τις ορέξεις και σε άλλες επιχειρήσεις να επενδύσουν και να επιταχύνουν τις μεταφορές τους μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου.

ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΑΤΟ-ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ

Στον ΟΣΕ, δεν κρύβουν τη δυσαρέσκεια τους για τη μη παράδοση της γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη. Όπως μάλιστα αναφέρουν, η προηγούμενη κυβέρνηση είχε υποσχεθεί να δοθεί η γραμμή στην κυκλοφορία τον περασμένο Αύγουστο. Μέχρι τώρα, όπως αναφέρουν, δεν έχει υπάρξει καμία περαιτέρω δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μένει ανεκμετάλλευτη μία γραμμή με μεγάλες δυνατότητες. «Επανεισάγεται ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο, πρέπει να μας παραδοθεί η γραμμή το συντομότερο» αναφέρουν στο ypodomes.com.

ΑΧΑΪΑ-ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
Μία από τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υποδομών είναι και να λυθεί ο γόρδιος δεσμός της διέλευσης του τρένου από την Πάτρα. Στις αρχές του έτους θα παρουσιαστεί από το Υπουργείο Υποδομών, η νέα πρόταση για να μπορέσει το σύγχρονο τρένο να φτάσει στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας. ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ συνεργάζονται αυτή την εποχή για να ολοκληρωθεί η πρόταση αυτή. Θα κινείται κοντά στα πλαίσια της μελέτης Ζέκου, όπως έχει ήδη πει από το βήμα της Βουλής, ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.

Τέλος ένα από τα θέματα που επιχειρεί η σημερινή διοίκηση να ξεμπλέξει, είναι το θέμα της ιδιοκτησίας των σταθμών που παρουσιάζουν αξιολύπητη εικόνα. Η θολή εικόνα με την συνδιαχείριση με τη ΓΑΙΑΟΣΕ έχει δημιουργήσει προβλήματα και η λύση του θέματος, θεωρείται μείζονος σημασίας.

ypodomes.com