Οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο και γενικότερα για το λαό
Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ έκανε την ακόλουθη δήλωση για το λεγόμενο «4ο πακέτο» για τους σιδηροδρόμους:
Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ έκανε την ακόλουθη δήλωση για το λεγόμενο «4ο πακέτο» για τους σιδηροδρόμους:
«Το λεγόμενο "4ο πακέτο" για τους σιδηροδρόμους που ψηφίστηκε στην τελευταία Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, ολοκληρώνει την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών και την παράδοσή τους στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, στο όνομα της ανταγωνιστικότητάς τους, για την εξασφάλιση μεγαλύτερων μεριδίων στην αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών.
Αφαιρεί και τα τελευταία εμπόδια που μέχρι σήμερα δυσκόλευαν τους ομίλους για τη λειτουργία και διασύνδεση του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου σε όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ. Εναρμονίζει τα διαφορετικά πλαίσια κάθε χώρας υπό την ομπρέλα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ που θα εκδίδει και ευρωενωσιακά πιστοποιητικά ασφαλείας, παραμερίζοντας αυτά των κρατών - μελών.
Οι κανονισμοί υγιεινής και ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών θα χειροτερεύσουν δραματικά, όπως και οι όροι εντατικοποίησης της δουλειάς των εργαζομένων, για την κερδοφορία των επιχειρήσεων με την επίκληση της "μείωσης του διοικητικού κόστους". Την ίδια ώρα, οι τιμές των εισιτηρίων για το λαό θα γίνουν ακόμα πιο τσουχτερές. Ολα τα παραπάνω επιταχύνουν όσα είχαν δρομολογηθεί και με το προηγούμενο "τρίτο πακέτο", που ολοκλήρωσε τον τεμαχισμό του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου, διαχωρίζοντας το δίκτυο των υποδομών από το κυρίως μεταφορικό έργο. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται ακόμα περισσότερο η παράδοση στους ομίλους του κερδοφόρου τμήματος, που είναι το μεταφορικό έργο, ενώ το δίκτυο των υποδομών με το κόστος που συνεπάγεται, παραμένει στο κράτος.
Η πολιτική αυτή ήδη εφαρμόζεται από τις προηγούμενες κυβερνήσεις του κεφαλαίου ΝΔ, ΠΑΣΟΚ στην Ελλάδα και συνεχίζεται με την ίδια συνέπεια από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ προς όφελος των μονοπωλίων: Διαχωρισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το μεταφορικό έργο, ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές να καρπωθούν τα "φιλέτα" που έχουν στο στόχαστρο χωρίς επιβαρύνσεις με χρέη και το κόστος συντήρησης των υποδομών. Χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων, μειώσεις μισθών και εντατικοποίηση εργασίας στο έπακρο. Η πολιτική αυτή στην Ελλάδα έχει ήδη οδυνηρές συνέπειες, καθώς εκτίναξε τις τιμές στα ύψη, το μεταφορικό έργο έχει περιοριστεί δραστικά, ενώ σε μεγάλο κίνδυνο τίθεται η ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.
Η μόνη προοπτική και διέξοδος είναι ο αγώνας ενάντια στα μονοπώλια και τα συμφέροντά τους, για να μπουν εμπόδια στην ιδιωτικοποίηση, στο τσάκισμα των εργατικών - λαϊκών δικαιωμάτων, στις απολύσεις, με άμεση κλιμάκωση της εργατικής πάλης (...).
Σε αυτό το δρόμο, η ικανοποίηση των εργατικών - λαϊκών αιτημάτων για δημόσιες σιδηροδρομικές μεταφορές, ποιοτικές, φτηνές και ασφαλείς, με κατοχυρωμένα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων στον κλάδο, συνδέεται με την πάλη για την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων με το λαό στην εξουσία, προκειμένου ο λαός να απελευθερωθεί κι από τα δεσμά της EE».