Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015

Η θέση της ΑΣΚΕ στις συνελεύσεις..

Εκτός από τις θέσεις της ΑΣΚΕ θα θέλαμε να γνωστοποιήσουμε και μερικές παρατηρήσεις που κάναμε στις συνελεύσεις τις οποίες βρεθήκαμε  .
α)Ενώ στις συνελεύσεις συζητείται το θέμα των απεργιακών κινητοποιήσεων για την υπογραφή σσε, για την απεργία της 3ης Δεκέμβρη η ΠΕΠΕ δεν εξέδωσε απεργιακή  ανακοίνωση.
β)ενώ ήταν σε εξέλιξη η συνέλευση της Θεσ/κης (  εν μέσω στάσης εργασίας) και  εν αναμονή 24ωρης απεργιακής κοινητοποίησης την επόμενη ημέρα η ΠΕΠΕ εναγωνίως και προθύμως έτρεχε να επανδρώσει τρένα για την απομάκρυνση μεταναστών από την Ειδομένη και επιστροφής τους στο εσωτερικό της χώρας κατ εντολή της συγκυβέρνησης ,του υπουργείου μεταφορών και της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
γ)κανένας λόγος για τις απώλειες που έχουμε υποστεί και την διεκδίκηση τους


Η τοποθέτηση της ΑΣΚΕ στις συνελεύσεις ( τα κύρια σημεία )
Aγαπητοί συνάδελφοι όπως όλοι ξέρετε είμαστε σε διαδικασία για την υπογραφή σσε.Στο προσκήνιο έχουν έρθει διάφορες προτάσεις για την διαπραγμάτευση και ποιος μπορεί να την κάνει.
Θέλουμε να  θυμίσουμε οτι δια νόμου οι συλλογικές συμβάσεις είναι διαφόρων τύπων .
Η γνωστή εθνική συλλογική σύμβαση για τα κατώτατα όρια αμοιβών  αλλά υπάρχουν επίσης και οι κλαδικές,ομοιοεπαγγελματικές (εθνικές ή τοπικές),ομιλικές,ειδικές επιχειρησιακές...κλπ
Η πρόταση της υπογραφής ειδικής επιχειρησιακής σύμβασης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με  απευθείας διαπραγμάτευση  μόνο με την έλξη και  με παράκαμψη του δευτεροβάθμιου οργάνου δηλαδή της ομοσπονδίας μας βρίσκει αντίθετους καθώς οδηγεί σε δύσκολα μονοπάτια, επίφοβα για το μέλλον του κλάδου και του συνδικαλιστικού κινήματος.
Η υπογραφή σσε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  μόνο με την ΠΕΠΕ δεν μπορεί να γίνει και για πρακτικούς λόγους καθώς σύμφωνα με τον νόμο δικαίωμα υπογραφής σσε δεν έχει το σωματείο μας  αφού δεν είναι ούτε το πολυπληθέστερο ούτε το αντιπροσωπευτικότερο στην εταιρεία.Αυτό είναι η ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δεν νομίζουμε οτι μπορούμε να δεχθούμε την ανάθεση της διαπραγμάτευσης στους συναδέλφους της κίνησης ή του διοικητικού τομέα θεμάτων που αφορούν την έλξη ,ενώ έχουμε εκλεγμένους μηχανοδηγούς στην ΠΟΣ που μεταφέρουν στο προεδρείο τα αιτηματά μας και διεκδικούν την πραγματοποίηση τους με διεκδικητικό πλαίσιο που είναι γνωστό μεν αλλά κατα την αποψή μας χρειάζεται σημαντική βελτίωση.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης οτι ακόμα και με την υπογραφή σσε οι προηγούμενες κυβερνήσεις  ΠΑΣΟΚ ΝΔ τις κατήργησαν( ενώ ήταν σε ισχύ )μέσα σε μια νύχτα .Σήμερα η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ έρχεται εκ νέου να τις χτυπήσει ΠΙΣΏΠΛΑΤΑ με τις νέου τύπου σσε...τις ευέλικτες ΣΣΕ..με τις βέλτιστες πράκτικες της ΕΕ όπως τις αποκαλεί.
Οι συμβάσεις αυτές φέρνουν στην ζωη μας τα mini jobs δηλαδή τις αμοιβές του 1 ευρω την ωρα με μέγιστη αμοιβή το μήνα 400 ευρω χωρις υποχρέωση ασφαλιστικής εισφοράς για τον εργοδότη κάτι που σημαίνει οτι ο εργαζομενος είναι στον αερα ασφαλιστικα και συνταξιοδοτικά.Φέρνουν  επίσης τα κλειστα συμβόλαια απασχόλησης δηλαδή προσυμφωνημενες αμοβές για 2,3,5 χρόνια χωρίς μεταβολές και χωρίς δικαίωμα απουσίας ,απεργίας ή ασθένειας...Φέρνουν  τέλος και το νέο ενιαίο μισθολόγιο που θα τροποιήσει ακόμα μια φορά τις αποδοχές μας παρά την υπαρξη σσε που αν υπογραφεί θα είναιμεν  σε ισχυ αλλά  εντελώς ανισχυρη να προστατεύσει τις αποδοχές μας.

Ηδη  η πρόσφατη εγκύκλιος Χουλιαράκη καταργεί κάθε μη μισθολογική παροχή και τροποποιεί τις αμοιβές και τις προυποθέσεις για τις διανυκτερεύσεις.Καταργούν τις δωροεπιταγές,τα επιδοματα για παιδικούς,γέννες,φοιτητές κλπ

Για εμάς πάντα απέναντι σε αυτούς τους αντεργατικούς νόμους διάλυσης των εργασιακων σχεσεων , αμοιβων και σσε  που έφεραν στο παρελθόν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ αλλά και τώρα συνεχίζουν να εφαρμόζουν ή να <<εμπλουτίζουν>> οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχουμε να πούμε οτι νόμος είναι το δίκιο του εργάτη και δεν απεμπολούμε κανενα δικαιωμα μας για καλυτερες συνθηκες εργασιας,αμοιβης και μόνιμης εργασίας.Παρόλο που είμαστε θύματα (όπως  άλλωστε ολη η εργατική τάξη) αυτών των νόμων των αστικών κυβερνήσεων  αγωνιζόμαστε για την ανατροπή τους .

Για το θέμα της αυξημένης αποζημίωσης απόλυσης που αποτελεί πρόταση της ΠΑΣΚ και η οποία θεωρεί  οτι ετσι αποτρέπεται ο εργοδότης από το να απολύσει έχουμε να πουμε ότι οι αστικές κυβερνήσεις έχουν φροντίσει και εδω να βαλουν το χεράκι τους για να είναι πιο ευκολες οι απολύσεις με αυξημενα ποσοστα μαζικων απολυσεων και με μειωμενες στο μισο αποζημιώσεις όταν υπαρχει εγκαιρη προειδοποίηση.Για παραδειγμα εργαζομενος με >28 χρονια υπηρεσία δικαιούται αποζημειωση αν απολυθει 24 μηνιατικα αλλα αυτή γινεται μισή ανα προειδοποιηθεί έγκαιρα δηλαδη 6 μήνες πριν..Αλλά ουτε αυτό τους ηταν αρκετό και συνεχίζουν την επίθεση στον απολυμένο και ακόμα και  την μισή αποζημίωση  την φορολογούν με αυξημένο φόρο.Για να μην μιλήσουμε για τις απαγορεύσεις σε εθελούσιες κλπ προγράματα που έχουν σκεφτεί για να δι΄ψχνουν τον κόσμο.
Η πρόταση της ΠΑΣΚ  εκτός από οτι είναι εντελώς λάθος  είναι  και παράνομη!! σύμφωνα με την ίδια την   νομοθεσία του κράτους εχθρού της εργατικής τάξης   αλλά πάνω από ολα είναι εκτός λογικής καθώς  στο βάθος αποδέχεται την απόλυση  μόνο που την κάνει πιο ακριβη..!!
Απαράδεκτη συλλογιστική κατά την αποψη μας.
Σταθερη και μονιμη δουλειά  ειναι ο ουσιαστικός  στοχος .Αν θέλουν να εμποδίσουν ας αλλάξουν την απαράδεκτη  νομοθεσία της ΕΕ που κάνει μηχανοδηγούς σε 12 μηνες..Ας αλλαξουν τα προσόντα ή ας κάνουν την εκπαίδευση  πιο ακριβή για τον εργοδότη καθώς ο μηχανοδηγός είναι  μια απαιτητική και δύσκολη  εργασία και δεν επιτρέπεται η με το ζόρι βιομηχανοποίηση της.

Για την προσθήκη του οργανογράμματος με την υπηρεσία για την διαλειτουργικότητα έχουμε να πούμε οτι παρουσιάζεται ως επιτυχία αλλά αποτελεί απώλεια για πολλά κεκτημένα.
Αλλά να μην ξεχνάμε και τι σημαίνει διαλειτουργικότητα δικτύων σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ.Σημαίνει απόλυση του 40% των σιδηροδρομικών της ΕΕ την επόμενη δεκαετία.
Σε αυτη λοιπόν την εντολη της ΕΕ δια μέσω ΡΑΣ επένδυσαν μερικοί για να στήσουν με δομικά υλικά παράγκας έναν πυρήνα ρουσφετιού.Ενα βιλαέτι βολέματος ημετερων που δεν έχουν την απαραίτητη προυπηρεσία σε θέση ευθύνης και αφού κανουν το αγροτικό τους θα κάνουν το άλμα για διευθυντες στην ΔΙΚΑΜ.
Όμως αυτα τα πάρε δωσε με τους εργοδότες έχουν και τα παρασκηνια..Ετσι λοιπον για να γίνουν πραγματικοτητα σχεδιασμοί σαν αυτοί ΠΟΥ ΥΠΟΤΊΘΕΤΑΙ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ  παραδιδουμε σε κεντρικη υπηρεσια της ΚΑΡΟΛΟΥ την καταρτιση μεσοπροθεσμου και μακροπροθεσμου προγραμματισμου υπηρεσιων.Δηλαδη να το πουμε  στην σιδηροδρομικη γλώσσα  καταργουν το φυλλο στα μηχανοστάσια που  πάει προς μετακόμιση στην  Καρολου και θα βγαινει πανελλαδικα απο ένα γραφειο που αγνοει τις αναγκες των εδρων πχ Βολου..Λαρισας...
Οι παρενεργειες  για εμας αυτων των δοσοληψιών μερικων  <<παραγόντων>> του κυβερνητικού συνδικαλισμού  με τους εργοδότες δεν σταματούν εδω  καθως πλεον η διοικηση απαιτεί απο τους υπο διορισμο σε αυτές τις θέσεις να επιβαλουν την οδήγηση των ΔΗ από ένα μηχανοδηγό ή ο μηχανοδηγός να δουλεύει <<διαφορετικά>>...Δηλαδή να εντατικοποιηθεί όσο δεν παιρνει ...
ΟΧΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΧΙ.

Για την σχέση ΠΕΠΕ-ΠΟΣ και τις κινητοποιήσεις
Η αυτονόμηση και η διάρηξη σχέσεων με την ΠΟΣ μας οδηγεί σε απομόνωση  ,αποδυνάμωση,όχι οτι η ΠΟΣ δεν χρειάζεται ανασύνταξη,αυτοκριτική αλλά και κριτική.Να αλλάξει σε πραγματικό πυρήνα εργαζομένων που συνθέτουν ενιαίο μέτωπο και να αποδεχθεί τα λάθη της επιτέλους. Να αποκτήσει ταξικά χαρακτηριστικά και να αφήσει τον κυβερνητικό συνδικαλισμό και όχι να την διαλύσουμε.
Η ιδιωτικοποίηση είναι προ των πυλών και απαιτεί αραγές μέτωπο εναντίον της ,συνεργασίες με αλλα σωματεία και ομοσπονδιες.Η ιδιωτικοποίηση θα επηρεάσει όλους τους κλάδους.
Πρέπει να βλέπουμε την μεγάλη εικόνα και να μην χανόμαστε στην μετάφραση.Πρέπει να δούμε την εικόνα της μεγάλης ομοσπονδίας των μεταφορών  με τα χιλιάδες μέλη που είναι ισχυρές και αποτελεσματικές.
Η προταση για κινητοποίηση μόνο στα εμπορικά μας βρίσκει αντίθετους καθώς ενοχλεί μόνο την τσέπη του εργοδότη .Στερείται μηνύματος στην κοινωνία .Δεν στελνουμε έτσι το πολιτικό μήνυμα της απεργίας δηλαδή της  αντίθεσης μας με την εργοδοσία αλλά και την κυβέρνηση .Χρειάζεται κινητοποιήσεις σε όλα τα τρένα αρτηριακά και προαστιακά και όχι μόνο εμπορικά.Η κοινωνία πρέπει να μάθει για τα προβληματά μας και οχι να παιζουμε κρυφτούλι