Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

Συμπεράσματα από τις συνελεύσεις στην έλξη-τι συζητήθηκε-παραλειπόμενα

Η διενέργεια  συνελεύσεων  των εργαζομένων  είναι γνωστό ότι  μας βρίσκει πάντα σύμφωνους.
Οι στάσεις εργασίας κατά την ώρα των συνελεύσεων και αυτές μας βρίσκουν σύμφωνους.
Δεν καταννοούμε την ένσταση ως προς την χρησιμότητα  των στάσεων εργασίας (κάτι που εκφράστηκε μέσα στην συνέλευση) αλλά πιστεύουμε οτι η άποψη αυτή αποτελεί μικρή μειοψηφία.
Η συμμετοχή στις συνελεύσεις  από εμάς κρίνεται ικανοποιητική.Δεν έχουμε όμως εικόνα για την συμμετοχή στις στάσεις.

Δυστυχώς όμως  οι συνελεύσεις μας αφήνουν πολύ πικρή γεύση για την στάση της ηγεσίας του σωματείου απέναντι στα φλέγοντα θέματα αλλά και την εμμονή  της στις προσωπικές επιθέσεις  εναντίον της ΑΣΚΕ(και οχι μόνο)  με πολλές φορές προσβλητικές εκφράσεις.
Η τριθεματική συνέλευση (ΣΣΕ,κινητοποιήσεις,σχέση ΠΕΠΕ-ΠΟΣ) αποκάλυψε οτι κατεύθυνση των φιλοκυβερνητικών παρατάξεων σε ΠΕΠΕ και ΠΟΣ είναι ο αποπροσανατολισμός του συνδικαλιστικού κινήματος,της παραπλάνησης των εργαζομένων και της ομαλής μετάβασης στα νύχια των ιδιωτών.
Η μοναδική τοποθέτηση για την ιδιωτικοποίηση και την δημιουργία μετώπου εναντίον της ήταν από την ΑΣΚΕ αλλά και από την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ που ακολούθησε μετά.

Η συζήτηση για την σσε από την πλευρά της συνεξέλιξης περιστραφηκε στο πως η υπογραφή της σσε θα οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση με μια υποθετική εξασφάλιση των εργαζομένων στην περίπτωση απολύσεων.Θεωρείται δε ,από την συγκεκριμένη παράταξη, οτι είναι αρκετή η υπογραφή της  ΣΣΕ που θα εμπεριέχει το επίδομα ευθύνης αλλά ούτε κουβέντα για πάλη ενάντια  στην ιδιωτικοποίηση.
Πλήρως ενταγμένη  η ηγεσία της ΠΕΠΕ στην λογική του μικρότερου κακού  θεωρεί οτι η ιδιωτικοποίηση θα γίνει είτε τώρα είτε αργότερα.Με εξόχως χαλαρή κριτική  και στάση απέναντι στην κυβέρνηση δηλώνει οτι είναι αντίθετη στην πολιτική που ασκείται αλλά μέχρι εκεί..Ούτε λέξη για τις απώλειες μας όπως αυτές επιβλήθηκαν από τις μνημονιακές κυβερνήσεις της τελευταίας πενταετίας..

 Στην συνέλευση   συζητήθηκαν και άλλα εκτός των 3  γνωστών θεμάτων όπως πχ  η προσθήκη στο οραγανόγραμμα.
Τονίστηκε ιδιαίτερα  από την ΑΣΚΕ  η συμμετοχή της ΕΕ στην σημερινή κατάσταση .
Πως οι  εντολές της ΕΕ είναι προς την κατεύθυνση της εντατικοποίησης της εργασίας των μηχανοδηγών αλλά και της μείωσης των θέσεων εργασίας δια μέσου της διαλειτουργικότητας κάτι που θέλει  η ΕΕ  και βιάζεται να εφαρμοστεί σε όλα τα δίκτυα.
Τονίστηκε η θέληση των κέντρων εξουσίας των Βρυξελλών  στο να μετατρέψουν με την βοήθεια των εγχώριων συνεργατών τους ,τους μηχανοδηγούς σε βιομηχανικούς εργάτες με πίεση προς την αύξηση της παραγωγικότητας για μεγιστοποίηση των κερδών των εργοδοτών.
Τονίστηκε η θέληση της δημιουργίας από τον υφιστάμενο κυβερνητικό συνδικαλισμό της δόμησης  του νεου διοικητικού κατεστημένου μέσω ανταλλαγής διευκολύνσεων  με τους εργοδότες με την προαγωγή εκλεκτών.
Οδηγήθηκαμε τέλος στο συμπέρασμα οτι υπάρχει σχέδιο διάλυσης ή αδρανοποίησης της ΠΟΣ που έχει εκπονηθεί από πυρήνα φιλοκυβερνητικών <<εντος των τειχών της>> που δεν επιθυμούν οργανωμένη αντίδραση και πάλη ενάντια στις πολιτικές που διαλύουν τον σιδηρόδρομο αλλά και που καταρακώνουν τα εργατικά δικαιώματα.
Στο οργανωμένο σχέδιο πολιτικής ηγεσίας-κυβερνητικών συνδικαλιστών-εργοδοσίας ζητήθηκε από την ΑΣΚΕ οι μηχανοδηγοί να μην παρασυρθούν από τα παιχνιδάκια,από τους θεατρινισμούς,τις υποσχέσεις ,τις απειλές αλλά και τις  κινητοποιήσεις με  στοιχεία ηττοπάθειας ,φόβου και αποδιοργάνωσης.
Για το θέμα της προσθήκης στο οργανόγραμμα υπήρξαν συνεχείς αναδιπλώσεις από την ηγεσία της ΠΕΠΕ .Από την αρχική τοποθέτηση του προέδρου της ΠΕΠΕ μέχρι την ανακοίνωση της συνεξέλιξης λόγω της πίεσης που της ασκήθηκε υπάρχει μεγάλη  απόσταση.Στην Λάρισα δε υποστήριζε ότι  η τοποθέτηση 6 μηχανοδηγών στις  νέες θέσεις ευθύνης θα εμπόδιζε την κάθοδο των μηχανοδηγών από ξένα δίκτυα.!!!
Ενώ η κεντρική διαχείριση των κυκλωμάτων από την Καρόλου θα σταματούσε την ανισοκατανομή στην εργασία..Στην Πάτρα έγινε η αναδίπλωση και σε αυτό με νέες προτάσεις για μη κεντρική διαχείριση των υπηρεσιών καθώς θέλει πάση θυσία να επιτευχθεί η τοποθέτηση ημετέρων στις 6 θέσεις
Στην Αθήνα όμως  είχε ήδη  αναδιπλωθεί  και αποδέχθηκε τον κίνδυνο του ανοίγματος του ελληνικού δικτύου σε ξένους μηχανοδηγούς κάτι που αρνούνταν στην αρχή.Συνέχιζε να παραπλανεί όμως καθώς επιμένει οτι η τοποθέτηση μηχανοδηγών στην υπηρεσία για την διαλειτουργικότητα   θα σταματήσει κοινοτικές οδηγίες από το 1996..προεδρικά διατάγματα από το 2009 και εντολές της ΡΑΣ που αποδέχεται αβίαστα.

***Εδώ θα σταθούμε και θα επαναλάβουμε τι πραγματικά συμβαίνει με την διαλειτουργικότητα αλλά και την ανάθεση διάφορων αρμοδιοτήτων που δεν έχουν καμία σχέση με το τμήμα αυτό. ***

Το 1996 η ΕΕ εστειλε οδηγία για προσαρμογή του ελληνικού δικτύου με τις προσταγές της..Το 2009 και μετά από 13 χρόνια ο καταστροφέας του ελληνικού σιδηροδρόμου και καταστροφέας της έλξης  κος Ρέππας εξέδωσε προεδρικό διάταγμα 45 σελίδων στο οποίο περιγράφεται το πως τα σιδηροδρομικά δίκτυα θα συνεργάζονται και θα έχουν τις ίδιες συνθήκες ασφαλείας -κυκλοφορίας-εγκαταστάσεις κλπ.
Αυτό σημαίνει ότι με την ενεργοποίηση όλου του πλαισίου ο μηχανοδηγός από τα Σκόπια θα μπορεί να έρχεται πχ στην Λάρισα και εμείς θα μπορούμε να πηγαίνουμε στα Σκόπια.
Αυτό παράγει από μόνο του μια εκτεταμένη οικονομία προσωπικού την οποία επιθυμούν οι εταιρείες
για μεγιστοποίηση των κερδών τους,Σύμφωνα με τις ευρωπαικές ομοσπονδίες σιδηροδρομικών  το 40% των σιδηροδρομικών θα απολυθεί την επόμενη δεκαετία λόγω της διαλειτουργικότητας...
Και εδώ έρχεται το ερώτημα πως είναι δυνατόν να παλεύουν να ενεργοποιήσουν αυτό το τέρας αλλά και πως είναι δυνατόν να θέλουνε να αναθέσουν υπηρεσίες άσχετες με το αντικείμενο της όπως το να επεξεργάζεται κυκλώματα υπηρεσίας ,δρομολόγια αλλά και τον προγραμματισμό εργασίας παννελλαδικά.Να βγαίνε δηλαδή ι η υπηρεσία για όλα τα μηχανοστάσια πανελλαδικά από ένα γραφείο στην Καρόλου!!!!Αν είναι δυνατόν..
Δυστυχώς  όμως οι παρενέργειες  της επιπολαιότητας θέλουμε να πιστεύουμε της ηγεσίας της ΠΕΠΕ (και όχι ο δόλος της ) αφήνει περιθώρια σε στελέχη που κάνουν  απαράδεκτες εισηγήσεις αλλά και που επιδιώκουν να αλλάξουν τα δεδομένα στην επάνδρωση των ΔΗ να ζητάνε εναν μηχανοδηγό σε αυτές.Αλλά και να ζητάνε επίσης οι μηχανοδηγοί να μάθουν να δουλεύουν διαφορετικά...Να πηγαινουμε δηλαδή σε άλλη έδρα πχ Λιανοκλάδι και να κάνουμε και τα τοπικά εκεί...Και η ηγεσία της ΠΕΠΕ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΤΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ.....γιατί άραγε;

Για το θέμα της Ειδομένης καταγγείλαμε την στάση της ηγεσίας της  ΠΕΠΕ που εν μέσω στάσης εργασίας και ενώ ήταν σε εξέλιξη συνέλευση των μηχανοδηγών έψαχνε  με μεγάλη προθυμία και αγωνία να επανδρώσει τρένα που θα δρομολογούνταν σε μέρα 24ωρης πανελλαδικής απεργίας  για να απομακρύνει η πολιτική ηγεσία τους πρόσφυγες που αποθήκευσε η ίδια στα σύνορα.Η ενεργεια της είναι αχαρακτήριστη και δείχνει την απόλυτη υποταγή της στις κυβερνητικές εντολές .Μια κυβέρνησης που είναι πλέον πασιφανές οτι είναι ανίκανη να διαχειριστει το προσφυγικό αλλά είναι και δέσμια των διαταγών της συμμορίας της ΕΕ.

Στην υποτιθέμενη ενότητα του κλάδου  που επικαλείται ο πρόεδρος γράφτηκε μια ακόμη μαύρη σελίδα με ευθύνη του αλλά και  αποκαλύφθηκε δυστυχώς οτι τα κίνητρα είναι μόνο προσωπικά και μόνο εμπαθή.Θα αναφέρουμε ένα γεγονός για να καταλάβουν ΟΛΟΙ τι συμβαίνει...

[Για την αγωγή του σωματείου για το 30% της 6ης ημέρας ζητήθηκε από τον πρόεδρο του σωματείου σε τηλεφωνική  επικοινωνία του με τον γγ η κατάρτιση της λίστας των μηχανοδηγών που θα συμμετεχουν στην αγωγή με προυπόθεση να   δουλεύουν την 6 η μέρα..

Ο πρόεδρος πρότεινε των ευατό του και τον αντιπρόεδρο και άλλα 2 μέλη του σωματείου που δουλεύουν 6 η ημέρα .Ο γενικός γραμματέας συμφώνησε και επίσης πρότεινε τον ευατό του και τον συνάδελφο Αλεξίου της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και τον συνάδελφο Κλίτσα της ΑΣΚΕ για πλήρη διαπαραταξιακή εκπροσώπηση...
Η απάντηση του προέδρου;
ΕΓΏ  ΤΟΝ ΚΛΙΤΣΑ ΔΕΝ ΤΟΝ ΒΑΖΩ ΣΕ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΑΓΩΓΗ....
Αυτή ήταν η απάντηση προέδρου σωματείου εργαζομένων
Θεωρεί την αγωγή δική του; Του ανήκει ;Θεωρεί οτι έχει το δικαίωμα να επιβάλλει αποκλεισμούς;
Την αγωγή την πληρώνει από την τσέπη του;ΟΧΙ..την πληρώνει το σωματείο των μηχανοδηγών συνάδελφοι .
Οταν του τέθηκε το θέμα στην συνέλευση της Πάτρας η απάντηση  ήταν οτι παραδέχεται ότι υπάρχει προσωπική εμπάθεια και ότι η προτίμηση  του για ενίσχυση της αγωγής ήταν να μπουν μηχανοδηγοί που δουλεύουν πολύ και ο εκπρόσωπος της ΑΣΚΕ δεν δουλεύει τόσο πολύ οσο οι συναδέλφοι που πρότεινε.Στο τέλος της συνέλευσης στην Πάτρα ξεχάστηκε λόγω  των ενστάσεων των συναδέλφων στην συγκεκριμένη έδρα για τα απαράδεκτα κυκλώματα που εκπόνησε και επιτέθηκε στον εκπρόσωπο της ΑΣΚΕ κατηγορώντας τον οτι δουλεύει πολύ..!!!!Σηκώνουμε τα χέρια ψηλά!]
'
Για το θέμα της σσε αποκαλύφθηκε άλλο ενα αδιεξοδο..Το πλαίσιο των αιτημάτων του κλάδου είναι ελλιπές καθώς πολλά αιτήματα  του κλάδου έμειναν απέξω  από το πλαίσιο διεκδικήσεων με ευθύνη της ΠΕΠΕ  όπως  πχ οι ώρες μηχανοδήγησης από έναν μηχανοδηγό 
Η σσε ακόμα και αν υπογραφεί δεν αποτελεί εξασφαλιση για τις αποδοχές των μηχανοδηγών καθώς το νεο ενιαίο μισθολόγιο  μπορεί να τροποποιήσει τις αποδοχές.
Η απευθείας διαπραγματευση δεν μπορεί να γίνει τυπικά καθώς υπογραφή έχει το αντιπροσωπευτικότερο σωματείο ή το πολυπληθέστερο και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυτό δεν είναι η ΠΕΠΕ.
Η εγκύκλιος του υπουργείου οικονομικών καταργεί όλες τις μη μισθολογικές παροχές όπως τα επιδόματα για τα παιδια,φοιτητες,παιδικούς...
Για αυτα δεν ειχαν απάντηση καθώς είναι νόμοι που νομοθετούν ή στηρίζουν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ ΝΔ ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ ...με το δίκιο του εργάτη θα ασχοληθούν;
Έχουν άλλα να ασχοληθούν....

Οι θέσεις μας σαν ΑΣΚΕ είναι ξεκάθαρες σε όλα τα πεδία :
  • Να αντιπαλέψουμε την ιδιωτικοποίηση με οργανωμένες κινητοποιήσεις και όχι να συζητάμε τις εναλλακτικές τις μετάβασης στον ιδιώτη.ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ .
  • Σιδηρόδρομος λαικη περιουσία που να εξυπηρετεί τις ανάγκες του λαού και όχι να φέρνει κέρδος στις τσέπες του κεφαλαίου
  • Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους στον σιδηρόδρομο  με αποκατάσταση των απωλειών που είχαμε από τα δεξια και αριστερά μνημόνια.
  • ΣΣΕ  που να καλύπτει τις ανάγκες τις δικές μας και των οικογενειών μας και οχι σσε που να την καταργει ο καθε μνημονιολάτρης υπουργός.
  • Αποδέσμευση από την συμμορία της ΕΕ και τις εντολές της που  θέλει να μας κινεζοποιήσει για χάρη των μονοπωλίων
  • Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες με σταθερή σχέση εργασίας και ασφάλισης
  • ΟΧΙ στον ασφαλιστικό αρμαγεδώνα που φέρνει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ
  • ΕΝΟΤΗΤΑ στο συνδικαλιστικό κίνημα ΟΡΓΑΝΩΣΗ και ΠΑΛΗ  
ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ