Τρίτη, 27 Μαρτίου 2018

Fraport -14 Περιφερειακά αεροδρόμια: Λειτουργικά κέρδη 117,4 εκατ. με το «καλημέρα»

Ξεκίνησε να μετρά κέρδη η πολυεθνική Fraport AG που έβαλε στο χέρι για τα επόμενα 40 χρόνια, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας. Ο Γερμανικών συμφερόντων όμιλος που επικράτησε στο διαγωνισμό για την εκχώρηση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ των αεροδρομίων, αναμένει το επόμενο διάστημα ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των εσόδων του. 

Ειδικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε κύκλο εργασιών 234,9 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) 117,4 εκατ. από τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια για τη χρήση του 2017.
Μάλιστα τα μεγέθη αυτά αφορούν την περίοδο από τις 11 Απριλίου, οπότε και η θυγατρική της Fraport Greece τα παρέλαβε από το ελληνικό Δημόσιο, έως και τις 31 Δεκεμβρίου. Δηλαδή περίοδο 9 μηνών. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 13,5 εκατ. ευρώ, μετά φόρων τόκων αποσβέσεων και δικαιωμάτων μειοψηφίας.
Η Fraport Greece, από τις 11 Απριλίου του 2017 έως τα τέλη της χρήσης, διακίνησε 27,583 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 10,3%.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της γερμανικής μητρικής Στέφαν Σούλτε, τα 14 ελληνικά αεροδρόμια συνέβαλαν καθοριστικά στις ενισχυμένες οικονομικές επιδόσεις του ομίλου.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων της Θεσσαλονίκης, Κεφαλονιάς, Κέρκυρας, Καβάλας, Άκτιου/Πρέβεζας, Χανίων, Ζακύνθου και Ρόδου, Μυκόνου, Κω, Μυτιλήνης, Σάμου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Για το σύνολο των δραστηριοτήτων της παγκοσμίως η Fraport AG ανακοίνωσε κύκλο εργασιών 2,935 δισ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) 1,003 δισ.
Να σημειωθεί πως στην Fraport Greece ενσωματώνονται δικαιώματα μειοψηφίας και ειδικότερα 16,6% της Slentel, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου και 10% του The Marguerite Fund, στο οποίο συμμετέχει μεταξύ άλλων και η ΕΤΕπ.
Η Fraport AG ελέγχει το 73,4% της Fraport Greece, που με τη σειρά της είναι η παραχωρησιούχος των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Η παράδοση του εθνικού πλούτου στα χέρια των πολυεθνικών, γεμίζει τα ταμεία τους και τις τσέπες των μετόχων της. Αντίθετα τα χρήματα που θα λάβει σε δόσεις το ελληνικό δημόσιο για την παραχώρηση των αεροδρομίων, περίπου 1,2 δις ευρώ – με δάνεια που πήρε ο Γερμανικός όμιλος από τις ελληνικές τράπεζες! – κατευθύνθηκε μέχρι το τελευταίο ευρώ, στην αποπληρωμή των δανεικών των πιστωτών.  Επιπλέον το κερδοφόρο «θαύμα» τις Fraport, οικοδομείται, σύμφωνα με καταγγελίες της ΟΣΥΠΑ, πάνω στους «κακοπληρωμένους εργαζομένους» που χρησιμοποιεί η εταιρεία…