Μετά από την πάροδο περίπου 10 ετών και διάφορες καρκινοβασίες, προβλήματα, καθυστερήσεις, η άφιξη του πρώτου (έστω ντιζελοκίνητου εν έτει 2020) τρένου στο Αίγιο το πρωί της Δευτέρας είναι πλέον γεγονός.
Το πράσινο Rail Bus που ξεκίνησε από την Αθήνα στις 4.38, έφτασε στις 7 το πρωί στο Αίγιο σηματοδοτώντας μια νέα αρχή για τη σύγχρονη συγκοινωνιακή σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με την πρωτεύουσα, το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος", το λιμάνι του Πειραιά και βεβαίως με την υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα.
Στις 7.38, εξάλλου, το τρένο αναχώρησε από τον σταθμό του Αιγίου με προορισμό την Αθήνα. Σε μόλις 8 λεπτά έφτασε στο Διακοπτό (φωτό) μέσω μιας όμορφης διαδρομής, που απόλαυσαν αρκετοί αιγιώτες που θέλησαν να κάνουν "ποδαρικό", μεταξύ των οποίων και η αντιδήμαρχος Έργων και επικεφαλής της "Ποιοτικής Αιγιάλειας" κα Βασιλική Ψυχράμη και ο αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Στράτος Βαρδάκης. Στο Διακοπτό, οι Φίλοι του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου είχαν στήσει μια μικρή γιορτή υποδοχής με κεράσματα δείχνοντας έτσι την ικανοποίησή τους που επιτέλους η όμορφη και ιστορική κωμόπολη μπαίνει ξανά στον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας.
Βεβαίως, οφείλουμε να τονίσουμε και τα αρνητικά, χωρίς να θέλουμε να χαλάσουμε την ωραία ατμόσφαιρα. Η πρόσβαση στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό του Αιγίου είναι επιεικώς απαράδεκτη, με δεκάδες μέτρα να παραμένουν χωματόδρομος κάνοντας τη διέλευση καθόλου άνετη για ΙΧ, πόσω μάλλον για λεωφορεία. Βεβαίως το ζήτημα είναι αρμοδιότητα του εργολάβου και της ΕΡΓΟΣΕ που θα έπρεπε να έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες ασφαλτόστρωσης. Επίσης, δεν υπήρχε καμία πινακίδα από την οδό Κορίνθου, που να ενημερώνει πού θα στρίψει ο επιβάτης για να φτάσει στον σταθμό. Δυστυχώς, σε μια χώρα που αναζητά την πρόοδο και την ανάπτυξη είναι τελικά αδύνατον να παραδοθεί ένα έργο σαν αυτό με πλήρη λειτουργικότητα, καίτοι ο χρόνος προετοιμασίας ήταν κάτι παραπάνω από επαρκής.
Κάτι που έχει τονιστεί, εξάλλου, από αρκετούς υποψήφιους επιβάτες είναι πως το πρώτο τρένο που φεύγει από Αίγιο για Αθήνα φεύγει αρκετά αργά και δεν βολεύει όσους ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους αλλά και πως το τελευταίο τρένο από Αθήνα φεύγει αρκετά νωρίς για Αίγιο. Ίσως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε να ελέγξει στο άμεσο μέλλον τις ανάγκες του επιβατικού κοινού και να προχωρήσει σε απαραίτητες αλλαγές.
Τα επίσημα εγκαίνια αναμένεται να πραγματοποιηθούν στις αρχές Ιουλίου, με την έλευση στην Αχαΐα του Υπουργού Υποδομών κ. Καραμανλή και με αφορμή αναπτυξιακό forum που διοργανώνεται στην Πάτρα εκείνες τις ημέρες. Ευχή όλων είναι, όποιες ελλείψεις και παρατυπίες να έχουν έως τότε διορθωθεί, αν και δεν θα έπρεπε καν να υπάρχουν.
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Η γραμμή περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και θα πραγματοποιούνται ενδιάμεσες στάσεις σε Ελίκη, Διακοπτό (ανταπόκριση με Οδοντωτό Σιδηρόδρομο για Καλάβρυτα), Πλάτανο, Ακράτα, Λυγιά, Λυκοποριά και Ξυλόκαστρο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ συνολικά θα πραγματοποιούνται 6 ζεύγη δρομολογίων, από το Αίγιο προς την Αθήνα ή το Αεροδρόμιο και από την Αθήνα ή το Αεροδρόμιο προς το Αίγιο, αντίστοιχα.
Συγκεκριμένα:
-Στο τμήμα Αίγιο-Κιάτο-Αεροδρόμιο θα εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αίγιο: 07:38, 12:38 και 17:38.
-Στο τμήμα Αίγιο-Κιάτο-Αθήνα-Πειραιάς θα εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αίγιο: 09:57, 14:57 και 19:33.
-Στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα-Κιάτο-Αίγιο θα εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από τον Πειραιά: 04:38* (από Αθήνα), 09:17 και 14:17.
-Στο τμήμα Αεροδρόμιο-Κιάτο-Αίγιο θα εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αεροδρόμιο: 06:49, 11:49 και 16:49.
Πληροφορίες και κρατήσεις εισιτηρίων γίνονται μέσω της ιστοσελίδας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ www.trainose.gr αλλά και του ειδικού application της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για κινητά και tablets.
filodimos. gr