Τρίτη 5 Απριλίου 2016

Αυξήσεις - «φωτιά» σε καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, τσιγάρα, κινητή τηλεφωνία

Αυξήσεις - «φωτιά» σε καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, τσιγάρα, κινητή τηλεφωνία
Με ασφαλιστικό και την άμεση φορολόγηση να είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό συμφωνημένα με το κουαρτέτο, η κυβέρνηση κατέθεσε υπ' όψιν των δανειστών νέα βελτιωμένη πρόταση που κατά τους υπολογισμούς της καλύπτει και τα 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ ή αλλιώς το υπολειπόμενο 1% του ΑΕΠ από το 3% που φέρεται να έχει συμφωνηθεί με τους δανειστές.
Tα μέτρα που παρουσίασε δεν είναι μόνον  εισπρακτικά, αλλά αφορούν και περικοπές δαπανών. Στις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη η κυβέρνηση κατέθεσε πρόταση να τροποποιηθεί η ισχύουσα τα τελευταία χρόνια αναλογία 1 πρόσληψη ανά 5 συνταξιοδοτήσεις και να μετατραπεί σε αναλογία 1 πρόσληψη ανά 2 συνταξιοδοτήσεις τουλάχιστον για φέτος και του χρόνου ώστε να καλυφθούν με νέους διορισμούς τεράστια κενά προσωπικού που καταγράφονται στην Υγεία και την Παιδεία, αλλά και λόγω πρόσθετων αναγκών σε προσωπικό που προέκυψαν με το προσφυγικό. Η κυβέρνηση σε αυτό το πλαίσιο προτείνει την επαναφορά του κανόνα 1/5 από το 2018.
Το ΔΝΤ όμως φέρεται να ζητά και περικοπές στο μισθολογικό κόστος του Δημοσίου και δεν αρκείται στο περαιτέρω «πάγωμα» των προσλήψεων για δύο ή τρία χρόνια, που θα απέφερε εξοικονόμηση έως 50-100 εκατομμύρια σε βάθος χρόνου.
Παράλληλα, η ελληνική πρόταση περιλαμβάνει αυξήσεις στα καύσιμα. Παρότι χτες ο υπουργός Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης​ διέψευσε το ενδεχόμενο επιβαρύνσεων στο πετρέλαιο κίνησης, ανέφερε πως εξετάζεται μία αύξηση στο φόρο στο αέριο κίνησης. Ταυτόχρονα, σχεδόν βέβαιη θεωρείται η αύξηση κατά τουλάχιστον 10 λεπτά ανά λίτρο, του φόρου στην βενζίνη.
Στο τραπέζι φαίνεται να υπάρχει και το ενδεχόμενο αύξησης των τελών κινητής τηλεφωνίας. Στην ουσία πρόκειται για αναπροσαρμογή του τέλους που έχει επιβληθεί από το 2006 και κλιμακώνεται ανάλογα με το ύψος του λογαριασμού του χρήστη. Ερωτηματικό παραμένει αν θα επιβληθεί φόρος και στην συνδρομητική τηλεόραση, καθώς οι τιμές των συνδρομών έχουν μειωθεί, αλλά η χρήση τους δεν γνωρίσει την άνθιση άλλων εποχών.
Επί τάπητος έχει τεθεί και η αλλαγή του τρόπου προσδιορισμού των τελών κυκλοφορίας όπου εξετάζεται η αλλαγή των σημερινών επιβαρύνσεων με βάση τα κυβικά για να αντικατασταθεί με ένα πάγιο τέλος (80 ή 100 ευρώ) για όλους τους κατόχους ΙΧ, έτσι ώστε να αποθαρρυνθεί η κατάθεση πινακίδων
Στις προτάσεις θα περιλαμβάνονται και τα χρονοδιαγράμματα για την μείωση των αμυντικών δαπανών με αρχή 370 εκατ. ευρώ για φέτος, ενώ θα υπάρχει και ένα σχέδιο δράσης για την εξοικονόμηση 900 εκατ. ευρώ από κοινωνικά επιδόματα μέχρι και το τέλος του 2018.
newpost