Νέα παράταση υπήρξε στην κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για την εταιρεία διαχείρισης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ROSCO), παρά το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν ορισμένοι υποψήφιοι. Παραμένουν οι αμφιβολίες για την τύχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Από την τύχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαρτάται ο διαγωνισμός για την πώληση της εταιρείας που διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ (γνωστής ως ROSCO) ο οποίος πάει από παράταση σε παράταση.
Όπως
είναι γνωστό, αν ο διαγωνισμός με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ευδοκιμήσει, υπάρχει
ο κίνδυνος να τεθεί η εταιρεία σε εκκαθάριση (αφού απειλείται με
επιστροφή περί των 800.000.000 ευρώ στο δημόσιο ως «παράνομη κρατική
ενίσχυση»).
Σε μια τέτοια περίπτωση η ROSCO θα ξεμείνει από πελάτες και γι’ αυτό το λόγο οι ενδιαφερόμενοι ζητούν συνεχείς παρατάσεις από τη διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).
Με
βάση το τελευταίο χρονοδιάγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ οι δεσμευτικές προσφορές
για την ROSCO επρόκειτο να υποβληθούν την Δευτέρα, αλλά υπήρξε και νέα
(τρίτη) παράταση.
Στελέχη
που παρακολουθούν την υπόθεση υποστηρίζουν πως ο διαγωνισμός δεν
πρόκειται να προχωρήσει αν δεν ξεκαθαρίσει το τοπίο για την τύχη της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι ίδιοι επισημαίνουν πως η κατάσταση με την ROSCO
περιπλέκεται καθώς έχουν επανακάμψει οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) οι οποίοι, μάλιστα, επαναπροσέλαβαν σύμβουλο για να μελετήσει τα στοιχεία του διαγωνισμού.
Υπενθυμίζεται
πως οι Ρώσοι θεωρούνταν ως σίγουροι υποψήφιοι για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO,
αλλά στο τέλος δεν εμφανίστηκαν. Επειδή δεν εμφανίστηκαν και οι άλλοι
υποψήφιοι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι και η ρουμανική
GFR) κηρύχθηκε τον Ιανουάριο άγονος ο πρώτος διαγωνισμός.
Για την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, πάντως, εξακολουθεί να ενδιαφέρεται το σχήμα της γαλλικής Altsom με τον όμιλο Κοπελούζου, αλλά και η Siemens. Όμως
άπαντες περιμένουν να προχωρήσει πρώτα ο νέος διαγωνισμός για την
ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ελπίδα πως αυτή τη φορά δεν θα υπάρξει μόνο «ενδιαφέρον»
αλλά και δεσμευτικές προσφορές. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε πως
την προσεχή Δευτέρα εκπνέει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ενώ οι
δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν στις 26 Απριλίου. Θεωρείται, πάντως,
σχεδόν σίγουρο πως θα υπάρξει νέα παράταση με την ελπίδα πως θα
προλάβουν να μελετήσουν το φάκελο οι νέοι υποψήφιοι.
Μεταξύ των τελευταίων περιλαμβάνονται, σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου τους, και οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι.
Οι
τελευταίοι, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς μεταφορών, πιθανώς δεν θα
εκδηλώσουν μόνο… διπλωματικό ενδιαφέρον (όπως έπραξαν οι Γαλλικοί
Σιδηρόδρομοι οι οποίοι στη συνέχεια έλαμψαν δια της απουσίας τους).
«Επειδή η ιταλική κυβέρνηση θα επιχειρήσει εντός των προσεχών μηνών να ιδιωτικοποιήσει την TRENITALIAπιθανώς θα επιδιώκει να της προσθέσει αξία» υποστηρίζουν.
Μένει,
βέβαια να αποδειχθεί πως οι Ιταλοί θα έρθουν και θα μείνουν. Εκκρεμεί,
επίσης, η οριστική απόφαση της κινεζικής Cosco η οποία συνδέει την τύχη
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά ως
διαμετακομιστικού κέντρου. Αναζητεί, όμως, εταιρεία διαχείρισης
σιδηροδρόμων ώστε να κατέβει στο διαγωνισμό. Αν προστεθούν και οι Ρώσοι
τότε ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκτά ενδιαφέρον. Αρκεί το
ενδιαφέρον να μη μείνει στα χαρτιά όπως στην προηγούμενη, άγονη,
διαδικασία.
euro2day.gr