Εάν και το γιγαντιαίο αυτό εγχείρημα απαιτεί κονδύλια 5 δις., το
υπουργείο Μεταφορών θεωρεί ότι το έργο μπορεί να ξεκινήσει να μελετάται
και να δημοπρατείται τμηματικά, μέσω ΣΔΙΤ, ξεκινώντας από τα ευκολότερα
τμήματα, όπως από Θεσσαλονίκη προς Ανατολάς και το τμήμα Αλεξανδρούπολη –
Ορμένιο, που έχει και στρατηγική σημασία για την χώρα.
Ωστόσο, οι εξαγγελίες για το έργο περιέχουν, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, περισσότερο διπλωματική, παρά ρεαλιστική, χροιά. Άλλωστε, χαρακτηριστικές ήταν οι δηλώσεις, στη Θεσσαλονίκη, του υπ. Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, ο οποίος ανέφερε τα ακόλουθα:
«Σιδηροδρομική Εγνατία, για να έχουμε πλέον εμείς ένα σχεδιασμό που
πραγματικά εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα της γεωπολιτικής και της
γεωγραφικής θέσης της χώρας και να μην έχουμε έναν σχεδιασμό, που
κάνουνε άλλοι του δόγματος, όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο Βερολίνο.
Δεν μπορεί όμως να μην έχουμε μία σύγχρονη σιδηροδρομική υποδομή
metaforespress.gr