Στην κυβέρνηση που θα
προκύψει από τις επερχόμενες εκλογές μεταφέρει η απερχόμενη πολιτική
ηγεσία του υπουργείου Υποδομών την εφαρμογή των ευνοϊκών μέτρων για τους
πολίτες που πρόσφατα ανακοίνωσε ο πρώην πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας για την Ιόνια Οδό και τον Ε65.
Όπως τόνισε την Πέμπτη ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, πρέπει να επιλεγεί σύμβουλος του Δημοσίου ο οποίος θα αναλάβει την αναδιάρθρωση του μοντέλου για τις συμβάσεις παραχώρησης, «προκειμένου να έχουμε οριζόντια μείωση των διοδίων στους δύο αυτοκινητόδρομους», δηλαδή την Ιόνια Οδό και τον Ε65.
Στόχος του υπουργείου, τόνισε, είναι αυτό να γίνει μέσα στον
Σεπτέμβριο, ενώ, όπως εξήγησε, ήδη για κάποια από τα μέτρα που είχε
πρόσφατα ανακοινώσει ο κ. Τσίπρας, η εταιρεία λειτουργίας έχει δεσμευτεί
ότι θα τα κάνει από μόνη της. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, ο
παραχωρησιούχος έχει αποσύρει τις νομικές προσφυγές κατά πολιτών που
συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις κατά των διοδίων.
Παράλληλα, σημείωσε ότι για το αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης «έχει ξεκινήσει η αλληλογραφία με τους δύο αυτοκινητόδρομους, προκειμένου να ξεκινήσουν τις μελέτες».
Για την παροχή των επιπλέον εκπτώσεων σε εργαζόμενους, μόνιμους
κατοίκους, στο πλαίσιο των οποίων συμφωνήθηκαν πέντε ακόμη δωρεάν
διελεύσεις ανά μήνα, ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι θα εφαρμοστεί από την
εταιρεία, καθώς είναι δεσμευμένη για αυτό.
Παράλληλα, σημείωσε ότι για την ανακοίνωση περί δωρεάν διελεύσεων
για ενδοδημοτικές μετακινήσεις όπου δεν υφίστανται εναλλακτικές
διαδρομές για μόνιμους κατοίκους των δήμων Ωρωπού, Θηβαίων και
Ορχομενού, αλλά και για τις δωρεάν διελεύσεις των ΑμεΑ, δεν θα απαιτηθεί
τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης και κύρωσή της από τη Βουλή.
Ο κ. Σπίρτζης ισχυρίστηκε ότι «δεν είχαμε προβλέψει όταν κάναμε
τις διαπραγματεύσεις ότι θα είχαμε εκλογές, δεν είχαμε προβλέψει ότι η
κυβέρνηση θα χάσει την κοινοβουλευτική πλειοψηφία» και σημείωσε ότι αυτές οι δεσμεύσεις «θα μπορούσαν να εφαρμοστούν τον Σεπτέμβριο αν δεν είχαμε εκλογές». «Θα τα κάνει ο νέος υπουργός, εφόσον υπάρχει κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα» τόνισε.
Ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε ότι παρόμοιες συζητήσεις έχουν
γίνει και με τους υπόλοιπους παραχωρησιούχους, όμως προτίμησε να μην
κάνει ανακοινώσεις.
Η υποβάθμιση του διευθυντή
Αναφερόμενος στην πρόσφατη υποβάθμιση του τέως διευθυντή του υπουργείου Υποδομών, αρμόδιου για τις παραχωρήσεις κ. Γεράσιμου Κόκλα και
την αντικατάστασή του, με αφορμή το κλείσιμο της πρόσβασης σε παράνομη
σύνδεση στο 90ό χλμ. Αθηνών - Λαμίας, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι είχε
συμφωνηθεί με τον παραχωρησιούχο η διατήρησή του έως ότου προχωρούσε
στην ανάπτυξη του δικού του ΣΕΑ, όμως ο κ. Κόκλας πήρε πρωτοβουλία από
μόνος του στην αντίθετη κατεύθυνση.
Σημειωτέον ότι είχαν μεσολαβήσει δικαστικές αποφάσεις τις οποίες ο πρώην διευθυντής της υπηρεσίας έσπευσε να εφαρμόσει. «Όφειλα,
όταν έχω υπηρεσιακά στελέχη -και δεν είναι μόνο ο κ. Κόκλας, είναι και
άλλοι- που θέλουν να κάνουν άλλα από αυτά που πρέπει ή που συμφωνεί η
πολιτική ηγεσία» είπε.
«Μία μέρα μετά το δημοψήφισμα ο παραχωρησιούχος πήγε να κλείσει
τις ράμπες, παρότι υπήρχε αυτή η συμφωνία και όταν αναζητήσαμε γιατί το
κάνει αυτό, μας έδειξε ένα χαρτί του κ. Κόκλα που προχώρησε χωρίς να το
ξέρει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μία ή δύο μέρες, αν θυμάμαι
καλά, πριν από το δημοψήφισμα να υποχρεώσει τον παραχωρησιούχο σύμφωνα
με το τυπικό της δικαστικής απόφασης και του νόμου να κλείσει τη δίοδο
στο συγκεκριμένο κατάστημα» υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, στη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης «δεν προβλέφθηκε να κλείσουν οι παράνομες συνδέσεις και να ανοίξουν οι αντίστοιχες νόμιμες»,
αλλά μόνο να κλείσουν οι πρώτες, με αποτέλεσμα -υποστήριξε- να μην
υπάρχει για πολλά χιλιόμετρα χώρος εξυπηρέτησης και ανάπαυσης των
οδηγών.
το βημα