Θα ασχοληθούμε με ενα θέμα που συχνά έρχεται στην επιφάνεια και αφορά την οικογένεια της έλξης.
Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές οτι σε καμία περίπτωση δεν αποδεχόμαστε των διαχωρισμό των μηχανοστασίων σε Α ή Β κατηγορίας αλλά και τους υπηρετούντες σε αυτά σε πατρίκους και πληβείους.
Α)Ωρες μηχανοδήγησης
Στα κυκλώματα του προαστιακού Αθηνών έγινε προσπάθεια να καταρτιστούν υπηρεσίες με κύριο άξονα τις 5 1/2 ώρες συνεχούς μηχανοδήγησης.Μερικές υπηρεσίες είναι πιο κάτω από το υποθετικό αυτό όριο και μερικές πιο πάνω.Πρόβλημα όμως παραμένει στην αρχιτεκτονική τους και όπως αυτές είναι δομημένες με αποτέλεσμα το προσωπικό να ταλαιπωρείται κατά την εργασία του.Είναι αυτό που λέμε ή του ύψους ή του βάθους σχεδιασμένες και πρέπει να γίνουν μερικές αλλαγές ΑΜΜΕΣΑ.
Το όριο των 51/2 ωρών μηχανοδήγησης από έναν μηχανοδηγό προέκυψε προφανώς από την ανάγκη να προφυλαχθούν προσωπικό-τροχαίο υλικό-επιβάτες από την κραυγαλέα έλλειψη συστημάτων ασφαλείας-φωτοσήμανσης.Να συμπληρώσουμε ότι οι μηχανοδηγοί εργάζονται παραπάνω ημέρες τον μήνα και μάλιστα συνεχόμενα από την έλλειψη προσωπικού στον κλάδο.
Δυστυχώς αυτό το όριο παραμένει υποθετικό και παραβιάσιμο από την υπηρεσία καθώς δεν προβλέπεται ούτε καθορίζεται απο εγκύκλιο ή κανονισμό και διαβλέπουμε την αρνητική διάθεση να συμπεριληφθεί σε κανονιστικές διατάξεις.Γιατί άραγε;
Εμείς θα συμπληρώσουμε τον προβληματισμό μας με την πτυχή εκείνη που αφορά την μηχανοδήγηση απο μηχανοδηγό με βοηθό αλλα και 2 μηχανοδηγούς.Οι επίμονες ερωτήσεις μας σε συνδικαλιστικούς εκπροσώπους αλλά και υπηρεσιακούς παράγοντες προκάλεσε έντονη αμηχανία εως και δυσαρέσκεια για την ανακίνηση του θέματος και δεν παρουσιάζουμε τις απαντήσεις που λάβαμε γιατί δεν θέλουμε να προσβάλουμε κανέναν..(προς το παρόν)
Πως είναι δυνατόν ένας μηχανοδηγός με βοηθό μηχανοδηγού μαζί του να μηχανοδηγεί όχι 5 1/2 αλλά 10 ώρες; Και οι 10 ώρες είναι το σημείο καμπής στο οποίο κανονιστικά μπορεί να επικαλεστεί κόπωση και ζητήσει αλλαγή όταν βρίσκεται σε μηχανοστάσιο γιατί έχουμε περιπτώσεις που μηχανοδηγοί ξεπέρασαν τις 13 και 15 ώρες.Το ίδιο ισχύει και για τον βοηθό μηχανοδηγού .Πόσες ώρες πρέπει να εργάζεται ο βοηθός;24ωρο επειδή δεν μηχανοδηγεί... θεωρητικά;
Οι αρνητικές αντιδράσεις που δεχθήκαμε για τις ερωτήσεις μας έχουν αφετηρία τις συμφωνίες για τα εμπορικά και την περίεργη στάση πολλών όταν έρχεται το παραμικρό στην επιφάνεια που μπορεί να τις θίξει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο
Β)Συναντήσεις εμπορικών
Εδώ έχουμε μια περίεργη κατάσταση στις συναντήσεις με το ΜΑΙ να δέχεται μεγάλη πίεση και να αντιμετωπίζει αδιαφορία από υπηρεσιακούς παράγοντες για επίλυση.
Οι συνάδελφοι που έρχονται με το εμπορικό από την Θεσ/κη πολλές φορές δεν συνεχίζουν μετά το Λειανοκλάδι και σταθμεύουν εκεί το εμπορικό καθώς επικαλούνται ότι δεν γνωρίζουν την γραμμή και καλώς κάνουν.
Υπάρχουν περιπτώσεις που το εμπορικό απο το Θριασιο έχει καθυστερήσει να αναχωρήσει λόγω βλάβης ή άλλους λόγους και η συνάντηση να γίνεται στο Λειανοκλάδι σημαντική καθυστέρηση καθώς το κατερχόμενο εμπορικό παραμένει εκεί και δεν προωθείται για ώρες.
Αποτέλεσμα το προσωπικό από το ΜΑΙ ( μηχανοδηγός ο οποίος είναι με βοηθό μηχανοδηγού στο 90% των περιπτώσεων) να αναγκάζεται σε πάνω απο 12 ώρες μηχανοδήγηση -εργασια γιατί το εμπορικό δεν προωθείται.. πχ με την ομάδα του Λειανοκλαδίου...
Απορία μας προκαλεί επίσης γιατί η ΔΙΚΑΜ δεν ορίζει με υπηρεσιακό έγγραφο της να εκκινούν οι ΔΗ στην Λάρισα ή αν υπάχουν ΔΗ στον Δομοκό να εκκινούν από την εφεδρεία καθώς οι μηχανές παραμένουν στον Δομοκό για να αποκτήσουν θερμοκρασία λειτουργίας για πάνω από 45 λεπτά.
Όλα τα παραπάνω προκαλούν σημαντική καταπόνηση στο προσωπικό όλων των μηχανοστασίων και θα έπρεπε να εξευρεθεί λύση ..αμοιβαίας κατανόησης και αλληλεγγύης κατά την αποψή μας