Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

Δεν έπαιξε ποτέ το σενάριο κοινοπραξίας Siemens-Alstom για ΕΕΣΣΤΥ

Στην τελική ευθεία εισέρχονται οι διαγωνισμοί για τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, με τις νέες (ανεπίσημες) ημερομηνίες για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών να τοποθετούνται στα τέλη Δεκεμβρίου – αρχές Ιανουαρίου.  

Πριν από κάποιους μήνες, ελέω των συζητήσεων για την εξαγορά της Alstom από τη Siemens, οι οποίες και «ναυάγησαν» (το ενεργειακό κομμάτι της Alstom κατέληξε, τελικά, στην αμερικανική General Electric), είχε ακουστεί ότι εξεταζόταν η σύσταση κοινοπραξίας Alstom – Siemens για την ΕΕΣΣΤΥ.
Στελέχη της σιδηροδρομικής αγοράς, που παρακολουθούν την αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, επισημαίνουν ότι «ουδέποτε έπαιξε αυτό το σενάριο, οι δυο τους είναι ευθέως ανταγωνίστριες εταιρείες».   
Για την ΕΕΣΣΤΥ, το εάν Siemens και Alstom καταθέσουν δεσμευτική προσφορά, εξαρτάται – σε μεγάλο βαθμό – από τους όρους του 10ετούς συμβολαίου συντήρησης των βαγονιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Όσα περισσότερα τρενοχιλιόμετρα κάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή όσα περισσότερα δρομολόγια, τόσο το καλύτερο για τους υποψήφιους μνηστήρες, αφού θα μεγιστοποιείται το έργο τους», σημειώνουν τα ίδια στελέχη.  
metaforespress