Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2014

Για γέλια και για κλάματα τα γιαλαντζί ηλεκτρονικά εισιτήρια του ΟΑΣΑ


Το ηλεκτρονικό εισιτήριο ΟΑΣΑ, η εφαρμογή TFA μοιάζει με ανέκδοτο για την Ελλάδα

Ας σκεφτούμε το λιγότερα χειρότερο σενάριο, διότι χειρότερο είναι να μην έχεις android smartphone / tablet ή iOS κινητό ή -όπως η πλειοψηφία- να είσαι τεχνολογικά αναλφάβητος η/και εχθρός των ηλεκτρονικών αγορών....




Να πούμε ότι έχετε μια φτηνή ταμπλέτα android Lenovo Idea Tab τάδε χωρίς σύνδεση ίντερνετ, μόνο wifi.

Με την προπληρωμένη VISA σας που έχει μέσα πχ 5-10 ευρώ ή τη χρεωστική κάρτα σας ταμιευτηρίου αγοράζετε μερικά από τα περίφημα ηλεκτρονικά εισιτήρια του ΟΑΣΑ για λεωφορείο, τραμ, μετρό κλπ μια που μπορείτε  να τα χρησιμοποιήσετε και χωρίς σύνδεση ίντερνετ.

Περίμενε. Πρώτα όμως πρέπει να κατεβάσεις την εφαρμογή και να γραφτείς δίνοντας στοιχεία κάρτας, διαδικασία που θα γίνει μια φορά εννοείται.

Στις επόμενες αγορές απλά πρέπει να έχεις χρήμα στη κάρτα και να ξεκινήσεις με wifi σύνδεση στο σπίτι ή αν εμπιστεύεσαι σε hotspot την εφαρμογή με τον εντυπωσιακό τίτλο TFA Tickets και να αγοράσεις.

Ο ΟΑΣΑ έχει καπαρώσει και Site Τύπου .gov.gr με το ίδιο όνομα αλλά είναι "υπό κατασκευή".

Λοιπόν περιμένεις στη στάση λεωφορείου. Από μακρυά, αν βλέπεις καλά, διαπιστώνεις ότι έρχεται το λεωφορείο σου. Ενεργοποιείς το tablet, στο μεταξύ με το Lenovo idea tab με ήλιο δε βλέπεις τίποτα. Πρέπει όμως

- να βρεις την εφαρμογή TFA

- να την ξεκινήσεις

- να επιλέξεις αριθμό εισιτηρίων (αν είσαι με παρέα)

- να τα ακυρώσεις πατώντας ένα κουμπί στην εφαρμογή πριν φύγει το λεοφωρείο

- θα πρέπει να μπεις από τη μπροστινή πόρτα

- να δίξεις τη ταμπλέτα στον οδηγό διότι περνάνε 2 λεπτά μέχρι να ακυρωθει το ηλεκτρονικό εισητήριο ΟΑΣΑ

- να καταλάβει ο οδηγός τι του δείχνεις, να είναι και νεαρός κατά προτίμηση πιο δεκτικός, και να μετρήσει τα άτομα δίπλα σου ενώ σε σπρώχνουν από πίσω

- να μη τελειώσει η μπαταρία ή χαλάσει η ταμπλέτα, διότι αν περάσει ελεγκτής πρέπει να ενεργοποιήσεις ταμπλέτα, να βρεις εφαρμογή, να πατήσεις την τάδε καρτέλα όπου φαίνεται τα ακυρωμένα εισιτήρια και ο χρόνος που μένει (βασικά ένα QR code που θα σκανάρει ο ελεγκτής - ο θεός σχωρέστον- με το κινητό του λέει μέσα σε εκείνο το πλήθος). Αν δεν ξέρετε τι είναι QR code Δεν πειράζει...

- αν ταξιδεύετε με μετρό το μάτι στο ρολόι του μετρό διότι 3 λεπτά πριν καταφθάσει ο συρμός πρέπει να ξεκινήσει λέει η διαδικασία ακύρωσης που περιέγραψα νωρίτερα

Η όλη υπόθεση μου είναι η εξής. Ο ΟΑΣΑ ήθελε να τη σκαπουλάρει πλασάροντας γιαλαντζί ηλεκτρονικό εισιτήριο χωρίς σοβαρές υποδομές. Εφαρμογές φτιάχνουν και 15χρονοι. Δεν ξέρω πόσα πληρώσανε για αυτό το σύστημα.

Καταρχήν σου λέει αν χαλάσει το κινητό σου δε χάνεις τα ηλεκτρονικά εισιτήρια-τα μεταφέρεις- αφού όμως...άκουσον άκουσον θα πάρεις τηλέφωνο λέει ή θα στείλεις Email και καθάρισες.

Επιστροφή στη δεκαετία 90 δηλαδή. Τι να πω...Καλά δεν εγγράφεσαι είπαμε; Δεν υπάρχει τίποτις βάση δεδομένων, λογαριασμός...Και για κάτι άλλο τηλεφωνείς αλλά βαριέμαι να το γράψω.

Δεύτερον δεν υπάρχει υποδομή ακύρωσης και βρήκαν αυτό το τζογλεριλίκι της αυτοακύρωσης από τον επιβάτη.

Δεν υπάρχουν μηχανήματα ακύρωσης, μαγνητικές κάρτες ή έστω RF ή οποιαδήποτε τεχνολογία που θα επιβεβαιωνει 100% ότι όσοι μπαίνουν πλήρωσαν.

Όπως αντίθετα γίνεται 10-15 χρόνια τώρα στη Τουρκία. AKBIL. Είχαν αυτοί στην αρχή κάτι σαν μανιβελίτσα πλαστική όπου αποθηκεύονταν τα εισιτήρια που επίσης αγόραζαν φορτώνοντας τη.

Τώρα το έχουν γυρίσει σε μαγνητική κάρτα.

Και στις 2 περιπτώσεις εποπτευόμενες (από οδηγό ή ελεγκτές) υποδοχές ακύρωσης απέκλειαν λαθρεπιβάτες αλλά και ο κόσμος δε χρειαζόταν να κάνει φροντιστήριο πληροφορικής για να χρησιμοποιήσει κάτι μισοφτιαγμένο που δε θα πετύχει ποτέ έτσι όπως είναι τώρα στην Ελλάδα.

Πιθανόν να μου διαφεύγουν άλλες οδηγίες αλλά δε συνεχίζω...

Αναδημοσίευση απο το  el.blastingnews.com
etheldrivers