ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ.ΥΠΗΡΕΤΕΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ- ΥΠΗΡΕΤΕΣ ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ Τριανταφυλλίδης: Δίδακτρα στα δημόσια σχολεία και επαναξιολόγηση όσων διορίστηκαν την τελευταία 15ετία.Στα 600 ευρω το χρόνο ανα μαθητή τα όρισε ο φωστήρας της <<αριστεράς>>Την επιβολή διδάκτρων στα δημόσια σχολεία, καθώς και την επαναξιολόγηση από μηδενική βάση του τρόπου επιλογής, μέσω ΑΣΕΠ, δασκάλων - καθηγητών που επελέγησαν πριν από 15 χρόνια, προτείνει ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης, με άρθρο του που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΑΥΓΗ.
Εκπαιδευτικό προσωπικό
Με δεδομένο ότι οι δάσκαλοι - καθηγητές συγκροτούν
ή τουλάχιστον πρέπει να συγκροτούν τη δρώσα πνοή κάθε σχολικής πράξης
είναι αναγκαίο να ξαναδούμε, μέσα σε κλίμα γενναίας και ουσιαστικής
επανεκκίνησης της δημόσιας παιδείας, τα παρακάτω θέματα:
1. Τον ρόλο και την αποτελεσματικότητα των
καθηγητικών σχολών. Εκπαιδεύουν μάχιμους εκπαιδευτικούς με όνειρο και
φιλοδοξία να είναι μέσα στην τάξη οι δάσκαλοι - παιδαγωγοί έτσι ώστε να
κερδίζουν κάθε μέρα την αναγνώριση των μαθητών τους; (σαν την αναγνώριση
με την προσφώνηση «Oh captain, my captain", που κέρδισε ο καθηγητής
Τζον Κίτιγκ από τους μαθητές του, στον «Κύκλο των χαμένων ποιητών»;https://www.youtube.com/watch?v=j64SctPKmqk).
2. Την αναγκαιότητα, μέσα από ενδελεχή αξιολόγηση,
περιφερειακών ειδικοτήτων για τα αναλυτικά προγράμματα (π.χ. μηχανικοί,
νομικοί, γιατροί κ.λπ.).
3. Επαναξιολόγηση από μηδενική βάση του τρόπου
επιλογής, μέσω ΑΣΕΠ, δασκάλων - καθηγητών που επελέγησαν πριν από 15
χρόνια. Σε καμία περίπτωση δεν εισηγούμαι επιστροφή στην επετηρίδα. Αφού
συναποφασίσουμε ποιον δάσκαλο θέλουμε, μετά να βρούμε μέσα από ποια
διαδικασία θα τον αναζητήσουμε.
4. Υιοθέτηση του ζεύγματος αξιολόγηση με κίνητρα.
Συνεχής, διαρκής, συνολική αξιολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια από
όλους, με όλους, για όλους ανά έτος. Οι καθηγητές αξιολογούν τους
μαθητές, οι μαθητές τούς καθηγητές, όλοι σε όλη την ιεραρχική πυραμίδα
του υπουργείου Παιδείας αξιολογούν και αξιολογούνται, χωρίς εξαίρεση.
Ίδρυση και λειτουργία 13 περιφερειακών σχολών
(Π.Σ.) δημιουργίας και ανάδειξης εκπαιδευτικών, με συμμετοχή στα έξοδα
λειτουργίας τους από τους ίδιους τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Το
διδακτικό προσωπικό των 13 περιφερειακών σχολών ανάδειξης εκπαιδευτικών
θα προέλθει από έμπειρους εν ενεργεία ή συνταξιούχους εκπαιδευτικούς,
εγνωσμένου κύρους των αντίστοιχων κλάδων και ειδικοτήτων, οι οποίοι στο
πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας χαίρουν πλατιάς αποδοχής και
αναγνώρισης και είναι ικανοί να εμπνεύσουν τους νέους συναδέλφους.
Το νέο ευέλικτο - αποτελεσματικό δημόσιο σχολείο
Κεντρικός στόχος είναι οι μαθητές να καλύπτουν
όλες τις μαθησιακές τους ανάγκες, και όχι μόνο, μέσα στο σχολείο στη
διάρκεια του πρωινού τους ωραρίου και να αποδεσμευτούν πλήρως από κάθε
επιπλέον δράση που σχετίζεται με το σχολικό έργο και κοστίζει στους
ίδιους και στην οικογένειά τους τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.
Με άξονα λοιπόν την ενίσχυση του κύρους του
φιλόδοξου εκπαιδευτικού, εντός και εκτός σχολικής μονάδας, οι
εκπαιδευτικοί αυτοί που ξεχώρισαν και αποφοίτησαν επιτυχώς από τις 13
Π.Σ. και επομένως διορίζονται στα σχολεία, ως αριστείς του κλάδου τους,
θα αναλάβουν την υλοποίηση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.
Αναλυτικότερα τα ωρολόγια προγράμματα του σχολείου
διευρύνονται στις 40 διδακτικές ώρες (5 μέρες Χ 8 ώρες για τους
μαθητές) και οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούν, χωρίς καμία αύξηση του
ωραρίου τους, θα έχουν πλεονάζουσες αποδοχές από τη συνδρομή του
συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μέσα από μια διαδικασία δίκαιης -
αναλογικής επιβάρυνσης με βάση τη φορολογική τους δήλωση.
Για παράδειγμα, κάθε τμήμα των 25 μαθητών Χ 60
ευρώ τον μήνα κατά μέσο όρο (από 0 ευρώ για την άνεργη - άπορη
οικογένεια μέχρι 120 ευρώ για την εύπορη οικογένεια) αποδίδει 15.000
ευρώ τον χρόνο. Επιβάρυνση για κάθε μαθητή /οικογένεια η μέση καταβολή
των 60 ευρώ Χ 10 μήνες = 600 ευρώ τον χρόνο. Οι δύο καθηγητές αριστείς
που αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν τις 40 ώρες λαμβάνουν το bonus των
600 ευρώ τον μήνα ο καθένας, ήτοι 6.000 ευρώ τον χρόνο. Τα εναπομείναντα
3.000 ευρώ αξιοποιούνται για τη φροντίδα υλικοτεχνικής υποδομής,
εποπτικού υλικού, βιβλιογραφίας κ.λπ.
Σκοπός: Με αυτή τη διαδικασία ουσιαστικά το
δημόσιο σχολείο απορροφά και υπερβαίνει τις ανάγκες για εξωσχολική
φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή με εξοικονόμηση πόρων για τη μέση
ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας
φροντιστήρια σε γλώσσες, σε ιδιαίτερα κ.λπ.
Ο Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης είναι δημοσιογράφος - φιλόλογος, Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α' Θεσσαλονίκης