Σάββατο 20 Ιουνίου 2015

Κόβουν επιβατικά για χάρη των εμπορικών;

Το κλίμα στην  ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι και το καλύτερο.Οι μηχανοδηγοί και οι συνοδοί εργάζονται συνεχώς υπερωριακά και για πολλές συνεχόμενες ημέρες χωρίς ρεπό.Το τι συμβαίνει κάθε μέρα μέσα στα τρένα το ξέρουμε πολύ καλά όπως και η διοίκηση η οποία  φυσικά είναι απούσα αλλά  ....παίζει  και το δικό της παιχνίδι.

Ο σιδηροδρομικός έχει υποστεί τις μεγαλύτερες περικοπές  από όλο το δημόσιο ένω πλέον απειλείται και η εργασιακή του σχέση με την εταιρεία.Μια εταιρεία που μέχρι χθές ήταν φορέας ανάπτυξης αλλά σήμερα απειλείται με κλείσιμο.
Η διάδοχη κατάσταση στην πολιτική σκηνή δεν έφερε απολύτως κανένα αποτέλεσμα για τον σιδηρόδρομο αλλά και τους σιδηροδρομικούς.Η κατάσταση από την απραξία αλλά και την αλλαγη πλεύσης   της νεας πολιτικής ηγεσίας από τις προεκλογικές τις δεσμεύσεις  (αναμενόμενη για εμάς) προκάλεσαν  κατάρρευση στο ηθικό των σιδηροδρομικών και διάλυση σε όλο το σιδηροδρομικό σύστημα.
Ουτε ένα αίτημα των σιδηροδρομικών δεν έχει κάνει δεκτό η νέα πολιτική ηγεσια στις στημένες συναντήσεις από τους ενδομιλικούς συνεργάτες της.Ενώ απροκάλυπτα πλέον απεργάζονται το ξεπούλημα του σιδηροδρόμου.
Δεν υπάρχουν προσλήψεις στον ορίζοντα,δεν υπάρχει σσε,κινδυνεύουμε με νέες μειώσεις μισθών αλλά πλέον διαμορφώνουν και το νέο κλίμα εναντίον μας στην κοινωνία.
Οι περικοπές των δρομολογίων που φημολογούνται θα εκτινάξουν το κύμα αγανάκτησης των επιβατών εναντίον των σιδηροδρομικών ακριβώς όπως σχεδιάζει η συγκυβέρνηση και η διοίκηση για δικούς της λόγους.
Ήδη πολλά από τα έργα αποκατάστασης της φωτοσήμανσης στο τμήμα Αθήνα -Τιθορέα σταμάτησαν μετά απο παρέμβαση της ΠΕΣ-ΟΣΕ η οποία ζήτησε το προσωπικό να πάρει άδειες και ρεπό αυτή την περίοδο καθώς δεν μπορούν να είναι ανοιχτοί τόσοι σταθμοί και οι σταθμάρχες να δουλεύουν 24ωρα.Δίκαιο το αιτημά τους που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς και μόνο δίπλα τους μπορεί να σταθεί στον αγώνα τους.Η ουσία όμως  είναι ότι η ταλαιπωρία των επιβατών θα συνεχιστεί από την ανυπαρξία φωτοσήμανσης.
Όπως θα συνεχιστεί και από την ολική κατάρρευση του τροχαίου υλικού αλλά και την έλλειψη μηχανοδηγών.Τώρα έρχεται να προστεθεί και η  ''νέα''σκοπιμότητα ..
Μαθαίνουμε λοιπόν ότι η διοίκηση θέλει να περικόψει το 54/55 και να έχει τις Χαλκίδες στο πρόγραμμα αργιών και Σαββάτου-Κυριακής.
Επικαλείται την έλλειψη προσωπικού αλλά  παράλληλα θέλει   να δρομολογήσει εμπορική αμαξοστοιχία  στην θέση του IC54.
Aυτό θα μπορούσε να ερμηνευτεί με πολλούς τρόπους  ή να αναρωτηθεί κάποιος ανάλογα με το πως αντιλαμβάνεται τα πράγματα..

α)η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την λεηλασία των αποθεματικών από την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αναζητά άμμεσους οικονομικούς πόρους.

β)η επιδότηση των 50 εκατ από ότι φαίνεται είναι στον αέρα αλλιώς η διοίκηση δεν θα έκοβε τρένα που επιδοτούνται από το κράτος.Πως θα το δικαιολογήσει στο υπουργείο;

γ)μήπως έχει και την ανοχή του υπουργείου ενόψει ιδιωτικοποίησης και συμφωνιών με τους <<επενδυτές>>;

δ)μάλλον επιθυμεί να χρησιμοποιήσει τους εργαζόμενους ως δικαιολογία στα μάτια του κόσμου καθώς φαίνεται ότι απροκάλυπτα θέλουν να κρυφτούν πίσω από την έλλειψη προσωπικού που οι ίδιοι δημιούργησαν για να κόψουν τα ''ενοχλητικά επιβατικά'' και να αντικατασταθούν από τα εμπορικά.1500 εμπορικά ζηταει η COSCO τυχαίο;

ε)επιθυμεί να περικόψει θεσεις εργασίας και στην κίνηση.Ήδη στα αρτηριακά υπάρχει υποστελέχωση με την ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ να σιγει ύποπτα.Αν περικοπούν και άλλα αρτηριακά και ολοκληρωθει ο σχεδιασμός για τις Χαλκίδες με την ηλεκτροκίνηση και την φωτοσήμανση πιθανόν να έχουμε μοντέλο προαστιακού  του αεροδρομίου ,με ασυνόδευτες Χαλκίδες και μόνο κλιμάκια ελέγχου εισιτηρίων. Αυτά το σωματείο της κίνησης  έχει κάνει κινήσεις να τα αποτρέψει ή περιορίζεται μόνο στο να ασχολείται με το εκδοτήριο ΑΘηνών μή τυχόν και ανέβουν σε τρένο;
Τέλος στο ίδιο μήκος κύματος και η ΠΕΠΕ που αναλώνεται σε επιδερμικές διαπιστώσεις,συναντήσεις τύπου τσάι και συμπάθειο,καθώς και  ατελείωτη επιστολογραφία για το φαίνεσθαι.Σχεδόν μια ναρκισσιστική ΠΕΠΕ που την πιάνει τρόμος  για το αν θα υπάρχει εκπροσώπηση της ΑΣΚΕ στις διάφορες  συναντήσεις.Αναμενόμενο  για εμάς καθώς η μικροψυχία και κομπλεξισμός καλά κρατούν.Η ΑΣΚΕ ,το ΠΑΜΕ σιδηροδρομικών δεν περιστρέφονται γύρω από πρόσωπα  ή από εκπροσώπους αλλά εκφράζουν συγκεκριμένες πολιτικές και με την στάση τους αλλά και με την δράση τους.,

Για εμάς το πρόβλημα δεν είναι ο συνταξιούχος διευθυντής ΔΙΚΑΜ ούτε η αλλαγή του Διευθ.Συμβούλου όπως θέλει να πείσει  πονηρά η πλειοψηφία της ΠΕΠΕ  για να πείσει τον κόσμο της έλξης ότι δεν έχει ευθύνες.Που είναι οι απεργίες στα εμπορικά που μέχρι χθές που ήταν αντιπολίτευση  επικαλούνταν κάποιοι και έλεγαν  ότι προδόθηκαν οι αγώνες;Γιατι δεν τις οργανώνουν τώρα που είναι στην εξουσία;

Συνάδελφοι  πρέπει να καταλάβετε ότι  ακόμα και χθες άν άλλαζαν τα πρόσωπα  την ίδια πολιτική θα εφάρμοζαν αφού   κυβέρνηση και διοίκηση είναι  πλήρως ενταγμένες στο ίδιο πλαίσιο της φιλοευρωπαικής αδιέξοδης πολιτικής που θέλει  την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου της επιβίωσης του καπιταλισμού του τσακίσματος των εργασιακών δικαωμάτων .
Για εμάς στα σχέδια της διοίκησης και της πολιτικής  ηγεσίας υπάρχει μόνο μία απάντηση,
Οργάνωση των εργαζομένων. Γενικές συνελεύσεις  με σκοπό τις κινητοποιήσεις που πρέπει να ξεκινήσουν με 4ωρη κυλιόμενη στάση και να συνεχιστούν σε 24ωρες απεργίες.
Γιατί μόνο με αγώνα σταματάνε αυτές οι πολτικές και όχι με επιστολές

ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ