Κυριακή 31 Μαΐου 2015

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ για το επίδομα ευθύνης στον μηχανοδηγό

Ενα από τα βασικά αιτήματα αλλά και αιτία ακραίας σύγκρουσης στην προεκλογική ( και όχι μόνο) περίοδο στις εκλογές της ΠΕΠΕ ήταν το επίδομα θέσης ευθύνης .Επίσης σύγκρουση προκάλεσε και το καθεστώς χορήγησης του στην ΟΣΥ κάτι που αποτέλεσε σημείο αναφοράς α) για το αν το δικαιούνται οι μηχανοδηγοί β)αν έγινε ανάκληση του από την διοίκηση της ΟΣΥ γ)αν ζητήθηκαν χρήματα πίσω και πολλά άλλα...

Παρατάξεις στην ΠΕΠΕ κυριολεκτικά έστησαν γαιτανάκι προπαγάνδας και  τεχνητής αντιπαράθεσης (οπως θα διαπιστώσετε παρακάτω) για το θέμα με σκοπό να κλέψουν <<ψηφαλάκια>> από τους μηχανοδηγούς.Είδαμε έγγραφα στο διαδίκτυο,μετρητές συνταξιοδότησης ,απειλές κλπ
Όπως ίσως γνωρίζετε λοιπόν, πριν από μερικές ημέρες έγινε συνάντηση της ΠΟΣ  στα γραφεία της στην Κάνιγγος με τα σωματεία των ΜΜΜ για τον συντονισμό κοινής δράσης απέναντι στον νεοφιλελευθερισμό της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Πριν την έναρξη της συνεδρίασης και συγκέντρωσης όλων των σωματείων υπήρξαν διάφορες  επιμέρους συγκεντρώσεις-συναντήσεις-συνομιλίες κλπ.Μία από αυτές ήταν η συνάντηση του ΠΑΜΕ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΏΝ με την  αντιπροσωπεία της γραμματείας ΠΑΜΕ ΟΣΥ και αστικών συγκοινωνιών και συγκεκριμένα με τους ΚΙΟΥΣΗ Ι,ΚΑΡΑΛΙΑΓΚΟ Β,ΒΑΡΔΑΚΗ Γ,ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Θ καιΤΕΜΠΟΝΕΡΑ Τ ενώ από το ΠΑΜΕ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ  παραβρέθησαν οι ΠΑΝΑΓΟΥΛΙΑΣ Π,ΚΟΚΛΑΣ Χ,ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ Θ και ΚΛΙΤΣΑΣ Γ.
Σε αυτή την συνάντηση συζητήθηκαν πάρα πολλά θέματα αλλά και  προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών αλλά και του σιδηροδρόμου.Έτσι κάποια στιγμή η συζήτηση έφθασε στην σσε της ΟΣΥ αλλά και στο επίδομα ευθύνης.Ρωτήσαμε τους συναδέλφους λοιπον για το ευθύνης και οι απαντήσεις ήταν αποκαλυπτικές για να μην πούμε οτι ήταν <<κεραμίδα>> στα κεφάλια μας σε σχέση με αυτά κυκλοφορούσαν μερικοί μέχρι χθες για το συγκεκριμένο επίδομα  αλλά και την ιστορία που έστησαν γύρω από αυτό.
Τι μας είπαν;
α.το επιδομα ευθύνης δεν χορηγείται σε οδηγούς
β.χορηγείται σε προισταμένους οδηγών και σταθμαρχών που είναι περίπου 450 άτομα
γ. σε αυτούς  λοιπον που χορηγείται ,δεν χορηγείται από το ενιαίο μισθολόγιο αλλά ως όρος της συλλογικής σύμβασης και μόνο για αυτά τα 450 άτομα
δ.επειδή η σσε ΟΣΥ έληξε η διοίκηση κάλεσε τα σωματεία και τους είπε ότι για τις αποδοχές τους αποδέχεται μόνο ότι προβλέπεται από το ενιαίο μισθολόγιο και όχι ότι είναι όρος της σσε και τους εκοψε το επίδομα μαζί με άλλα!!Αυτό προκάλεσε την αντίδραση όλων και την παρέμβαση της γγ του Υπουργείου κας Πέρκα που με έγγραφό της ζήτησε να λάβουν υπόψιν τους οι διοικήσεις την εξάμηνη μετενέργεια και να μην προχωρήσουν σε μονομερείς περικοπές αποδοχών
ε.το έγγραφο είναι στην ουσία παραίνεση προς τις διοικήσεις και όχι εντολή καθώς αυτές ζητούσαν πολιτική κάλυψη για να καταβάλουν οτιδήποτε εκτός του νόμου 4024 και που χορηγείται από όρο της σσε.
στ.οι περικοπές όμως τελικα έγιναν και όχι μόνο κόπηκε  το επίδομα ευθύνης των προισταμένων αλλά έγιναν  και  περικοπές στις βάρδιες με διακεκομένο ωράριο  των οδηγών(θα το εξηγήσουμε παρακάτω).Αφού έγινε γνωστό το έγγραφο της κας Πέρκα  στις διοικήσεις πλέον αναζητείται τρόπος για να επιστραφούν τα ποσά στην μισθοδοσία του επόμενου μήνα.
Τέλος οι οδηγοί δεν έπαιρναν ποτέ το ευθύνης αλλά έπαιρναν ένα ποσό που αντιστοιχούσε σε 16 υπερωρίες(70-80 ευρω) για μια διακεκομμένη υπηρεσία (κατσαρή βάρδια)που έκαναν με 4ώρες το πρωί και 4 το απόγευμα και το ενδιάμεσο διάλειμμα 4ωρών το έπαιρναν ώς χρόνο εργασίας υπερωριακά.Αυτό δηλαδή γινόταν 4 φορές τον μήνα επί 4 ώρες =16 'ωρες και ποσό περίπου ,όπως αναφέραμε πιο πάνω, στα  80 ευρω.
Όταν τα ακούσαμε αυτά κυριολεκτικά μείναμε με αναυδοι  γιατί τα συμπεράσματα ήταν ξεκάθαρα.
1.το ευθύνης ήταν όρος σύμβασης και μόνο για προισταμένους
2.οι οδηγοί δεν το έπαιρναν ποτέ
3.οι σιδηροδρομικοί με την λήξη της σσε τον ομιλο ΟΣΕ και μετενέργειας μπορεί να οδηγηθούν σε μεγάλες απώλειες μισθολογικές και θεσμικές
4.είναι ξεκάθαρος ο ρόλος μερικών που πλέον με βεβαιότητα μπορούμε να πούμε ότι αγγίζει την ΑΛΗΤΕΙΑ αφού έφτασαν  να παραπληροφορούν τους μηχανοδηγούς ή να τους καλλιεργούν ψεύτικες προσδοκίες για να τους κλεψουν την ψήφο στις εκλογές.
Επίσης είναι ξεκάθαρο ότι η νομοθετική παρέμβαση για να χορηγηθεί το επίδομα όπως αυτό περιγράφεται στο ν4024 στον μηχανοδηγό είναι πολύ δύσκολη και θα πρέπει να αλλάξουν αρκετά πράγματα στον νόμο.Και παρά του ότι η κα Βαλαβάνη έχει 3 μήνες στο λογιστήριο του κράτους δεν την είδαμε να κινείται καθόλου προς αυτή την κατεύθυνση αλλά ακολουθεί την τακτική Χρυσοχοίδη που έλεγε ότι το ζήτησε να έγκριθει 3 φορές και όλο του έλεγαν οχι.

ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ  ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΜΑΣ  για να προλάβουμε μερικούς.
Εμείς ΘΕΛΟΥΜΕ το επίδομα στον μηχανοδηγό
Εμείς ΘΕΛΟΥΜΕ την δικαιοσύνη και την αναγνώριση στο υπεύθυνο και δύσκολο επαγγελμά μας
Δεν θα σταματήσουμε ποτέ να το διεκδικούμε και όχι μόνο αυτό αλλά και πολλά άλλα. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για την απεμπλοκή από το ενιαίο μισθολόγιο και την πληρωμή στον μηχανοδηγό των αποδοχών που πρέπει να έχει για να ζει αυτός και η οικογενειά του αξιοπρεπώς.
Δεν θα στήσουμε ποτέ όμως προπαγάνδα στην πλατη των μηχανοδηγών και θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας με πολιτικές θέσεις,συνδικαλιστικές διεκδικήσεις και με τιμιότητα χωρίς κιτρινισμούς και κοροιδίες.

ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ