«Τέλος
περιβάλλοντος» είναι το χαράτσι στα οχήματα που σχεδιάζει η κυβέρνηση,
όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως στο πλαίσιο «ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, σχεδιάζει:
Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα “τέλος περιβάλλοντος”» και επίσης «αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς».
Τα μέτρα αυτά λειτουργούν συνδυαστικά, από τη μια θα επιβαρύνονται όσοι διατηρούν παλαιά οχήματα λόγω οικονομικής δυσπραγίας και από την άλλη θα παρέχονται κίνητρα για τη διευκόλυνση των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Σχεδιάζεται ακόμα η αυστηροποίηση των ελέγχων (ενδεχομένως και των προστίμων) για τα ανασφάλιστα οχήματα με την «αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους)».
Το υπουργείο ανακοινώνει πως σχεδιάζεται η «καταβολή ΦΠΑ, έλεγχος στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού», η «κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης» και τέλος η «ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα».
Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως στο πλαίσιο «ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, σχεδιάζει:
Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα “τέλος περιβάλλοντος”» και επίσης «αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς».
Τα μέτρα αυτά λειτουργούν συνδυαστικά, από τη μια θα επιβαρύνονται όσοι διατηρούν παλαιά οχήματα λόγω οικονομικής δυσπραγίας και από την άλλη θα παρέχονται κίνητρα για τη διευκόλυνση των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Σχεδιάζεται ακόμα η αυστηροποίηση των ελέγχων (ενδεχομένως και των προστίμων) για τα ανασφάλιστα οχήματα με την «αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους)».
Το υπουργείο ανακοινώνει πως σχεδιάζεται η «καταβολή ΦΠΑ, έλεγχος στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού», η «κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης» και τέλος η «ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα».