Σχέδιο έκτακτης ανάγκης από την Cosco λογω απεργίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρακάμπτει την Ελλάδα
Σχέδιο έκτακτης ανάγκης που παρακάμπτει την Ελλάδα και τον σιδηροδρομικό της άξονα, ενεργοποίησε η θυγατρικής της Cosco στην Ελλάδα εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων της.Η εξέλιξη έρχεται πριν περάσουν δυο εικοσιτετράωρα από την επισήμανση του επικεφαλής της Cosco, Xu Lirong στον Έλληνα πρωθυπουργό πως «καλό θα ήταν να μην γίνονται τόσες απεργίες». Λαμβάνει δε χώρα καθώς αναμένεται να αποσφραγιστεί η δεσμευτική προσφορά των ιταλικών σιδηροδρόμων για την εξαγορά του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , η μόνη που υπεβλήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ την Τετάρτη.
Το σχέδιο της θυγατρικής της Cosco («business continuity planning»),
που ήδη υλοποιείται, προβλέπει την δια θαλάσσης μεταφοράς του 50% των
εμπορευματοκιβωτίων που προέρχονται από την Ασία και έχουν ξεφορτωθεί
στον ΟΛΠ με προορισμό την κεντρική Ευρώπη, στο λιμάνι της Σλοβενίας,
Κόπερ και την από εκεί προώθηση τους στους τελικούς αποδέκτες.
Το άλλο 50% των φορτίων αυτών μεταφέρεται με φορτηγά στον συνοριακό σταθμό της Ειδομένης από όπου και παραλαμβάνεται από τους σιδηροδρόμους των Σκοπίων για να προωθηθεί επίσης προς την Κεντρική Ευρώπη.
Η υλοποίηση αυτού του σχεδίου εκτός από τα έσοδα που στερεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταδεικνύει τις συνθήκες απαξίωσης στις οποίες εχει περιέλθει η σιδηροδρομική εταιρεία. Απαξίωση στην οποία συνέβαλλε τόσο η πολύμηνη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ελλάδας με την Ευρώπη λογω των μεταναστών και προσφυγών που είχαν αποκλείσει την διέλευση στην Ειδομένη όσο και των όσων συμβαίνουν με του εργαζόμενους.
Σύμφωνα με πληροφορίες της “Κ” υπεγράφησαν συλλογικές συμβάσεις εργασίας με τον ΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, χωρίς αυξήσεις, ενώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η διαδικασία πάγωσε κατόπιν παρέμβασης του ΤΑΙΠΕΔ, όχι όμως πριν υπογραφούν συμβάσεις για τους μηχανοδηγούς που σύμφωνα με τις ίδιες πηγές πήραν και αυξήσεις της τάξης των 200 ευρώ μηνιαίως.
Τα σωματεία εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΠΕΠΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ), αντιδρώντας στην καθυστέρηση υπογραφής νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας και, βέβαια, στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας πραγματοποιούν απεργίες που ξεκίνησαν την Παρασκευή και θα διαρκέσουν έως και την Τρίτη 12 Ιουλίου, οπότε και θα συγκληθεί το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να εξετάσει την οικονομική προσφορά των Ιταλικών Σιδηροδρόμων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έτσι δεν θα διεξάγονται τα δρομολόγια των τρένων και του Προαστιακού.
Το άλλο 50% των φορτίων αυτών μεταφέρεται με φορτηγά στον συνοριακό σταθμό της Ειδομένης από όπου και παραλαμβάνεται από τους σιδηροδρόμους των Σκοπίων για να προωθηθεί επίσης προς την Κεντρική Ευρώπη.
Η υλοποίηση αυτού του σχεδίου εκτός από τα έσοδα που στερεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταδεικνύει τις συνθήκες απαξίωσης στις οποίες εχει περιέλθει η σιδηροδρομική εταιρεία. Απαξίωση στην οποία συνέβαλλε τόσο η πολύμηνη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ελλάδας με την Ευρώπη λογω των μεταναστών και προσφυγών που είχαν αποκλείσει την διέλευση στην Ειδομένη όσο και των όσων συμβαίνουν με του εργαζόμενους.
Σύμφωνα με πληροφορίες της “Κ” υπεγράφησαν συλλογικές συμβάσεις εργασίας με τον ΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, χωρίς αυξήσεις, ενώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η διαδικασία πάγωσε κατόπιν παρέμβασης του ΤΑΙΠΕΔ, όχι όμως πριν υπογραφούν συμβάσεις για τους μηχανοδηγούς που σύμφωνα με τις ίδιες πηγές πήραν και αυξήσεις της τάξης των 200 ευρώ μηνιαίως.
Τα σωματεία εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΠΕΠΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ), αντιδρώντας στην καθυστέρηση υπογραφής νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας και, βέβαια, στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας πραγματοποιούν απεργίες που ξεκίνησαν την Παρασκευή και θα διαρκέσουν έως και την Τρίτη 12 Ιουλίου, οπότε και θα συγκληθεί το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να εξετάσει την οικονομική προσφορά των Ιταλικών Σιδηροδρόμων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έτσι δεν θα διεξάγονται τα δρομολόγια των τρένων και του Προαστιακού.