**Eυτυχώς σταμάτησαν οι ιδιωτικοποιήσεις.Η ελπίδα ήρθε και ξεκίνησε το ξεπούλημα από τα λιμάνια.Ερχεται και η σειρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Τι εχουν να πουν οι υποστηρικτές και τα παπαγαλάκια του ΣΥΡΙΖΑ για το ξεπούλημα;
Εφυγαν τελικά χθες το βράδυ οι επιστολές της διοίκησης του Ταμείου
Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) προς τρεις από τους πέντε ομίλους που.....
έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για το πλειοψηφικό πακέτο τουΟΛΠ
Παραλήπτες των επιστολών, με τις οποίες εξηγούνται οι αλλαγές στο
διαγωνισμό του OΛΠ, είναι οι τρεις υποψήφιοι που είχαν εμφανιστεί κατά
τη δεύτερη φάση της διαδικασίας και συγκεκριμένα η κινεζική Cosco, η δανέζικηAPM Terminals και η International Container Terminal Services από τις Φιλιππίνες.
Οι άλλοι δύο όμιλοι που προκρίθηκαν στην τελική φάση, η νεοζηλανδέζικων συμφερόντων Utilico και η αμερικανική Ports America, έχουν στην ουσία αποσυρθεί από τη διαδικασία.
Στο ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκουν να ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο η διαπραγμάτευση με τους υποψηφίους για τη συμφωνία μετόχων και τη νέα σύμβαση παραχώρησης (master
concession) που θα υπογράψει ο OΛΠ με το ελληνικό δημόσιο. Στις αρχές
του φθινοπώρου πρόκειται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές με στόχο
να ολοκληρωθεί η συμφωνία στο πρώτο τρίμηνο του 2016.
Στις επιστολές αναφέρεται πως το ΤΑΙΠΕΔ θα πωλήσει αρχικά το 51% (και
όχι το 67% που προέβλεπε η προκήρυξη του διαγωνισμού). Ομως, ο
πλειοδότης θα έχει τη δυνατότητα σταδιακής απόκτησης του υπόλοιπου
ποσοστού μέχρι το 67% εντός πενταετίας.
Ετσι το Δημόσιο διατηρεί ποσοστό του ΟΛΠ και θα επωφεληθεί σημαντικά από τις υπεραξίες που
θα δημιουργηθούν τα επόμενα χρόνια μέσω της ανάπτυξης του λιμανιού και
των σημαντικών επενδύσεων που θα υλοποιήσει ο επενδυτής.
Σημειώνεται πως η σημερινή σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού δημοσίου, που λήγει το 2052, προβλέπει
πως ο οργανισμός διαχειρίζεται τις υποδομές του λιμανιού με εισφορά 2%
επί των ετησίων εσόδων. Η συγκεκριμένη σύμβαση πρόκειται να αναμορφωθεί
μέχρι το φθινόπωρο οπότε και θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές