Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

Απάντηση στο δημοσίευμα του Βήματος από τον Παρασκευά Μόρφη

Απάντηση στο δημοσίευμα του ΒΗΜΑΤΟΣ
Δεν εκπλαγήκαμε καθόλου από το δημοσίευμα γνωστού δημοσιογράφου του συγκροτήματος ΔΟΛ που αναφέρεται στον σιδηρόδρομο με τίτλο " Τίτλοι τέλους στον ενιαίο ΟΣΕ από την Κομισιόν". Γνωστή συνταγή, γνωστές πρακτικές.

Στο δημοσίευμα επιχειρείται αφ ενός ο καθαγιασμός της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρομικών εταιρειών και αφ ετέρου η μετατόπιση της ευθύνης από τις Κυβερνήσεις στην Κομισιόν και φυσικά όπως πάντα στο συνδικαλιστικό κίνημα. Χαρακτηρίζεται από τον δημοσιογράφο ως "ψευδαίσθηση" η επανένωση του ΟΣΕ την οποία "διακινούν συνδικαλιστικοί και άλλοι κύκλοι". Ποιοι είναι οι άλλοι "κύκλοι"; Οι προεκλογικές εξαγγελίες της Κυβέρνησης; Άλλοι υπουργοί της Κυβέρνησης;
Γίνεται αναφορά στις "παράνομες" κρατικές επιδοτήσεις για τις οποίες ο συντάκτης δεν χρησιμοποιεί εισαγωγικά στη λέξη παράνομες (έχοντας βγάλει προφανώς πόρισμα πριν ακόμη και από την Κομισιόν) τις οποίες "ανεβάζει" στο ποσό των 3,1 δις. Θα του συνιστούσαμε να συνεννοηθεί με τον κ. Κωστή Χατζηδάκη (θα εξηγήσω παρακάτω τι εννοώ)  που ναι μεν συμφωνούν στο σύνολο αλλά διαφέρουν στον επιμερισμό. Πως προέκυψε αυτό το ποσό των 2,3 δις "παράνομων" κρατικών επιδοτήσεων προς τον ΟΣΕ που πρώτη φορά ακούστηκε δια στόματος Σπίρτζη; Τέτοιο ζήτημα δεν είχε τεθεί μέχρι τώρα. Διαγράφηκαν τα χρέη του ΟΣΕ ναι ή όχι με την ψήφιση του ν.3891;
Και επιπλέον επιχειρεί τον εκφοβισμό των εργαζομένων ότι αν δεν δεχθούν την ιδιωτικοποίηση, τότε θα απολυθούν. Και ότι η Κομισιόν θα διαγράψει τις "παράνομες" επιδοτήσεις αν μεταξύ άλλων ο ΟΣΕ αποσυρθεί από κάθε εμπορική δραστηριότητα. Αλήθεια γνωρίζει ο συντάκτης μετά τον διαχωρισμό των εταιρειών σε ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΔΙΣΥ πως και πότε δραστηριοποιήθηκε "εμπορικά" ο ΟΣΕ; Αυτές οι ανακρίβειες γράφονται όταν το "σκονάκι" είναι κακογραμμένο. Ή μήπως εννοεί ο συντάκτης ότι πρέπει γενικώς ο σιδηρόδρομος να αποσυρθεί από κάθε εμπορική δραστηριότητα; Για να αναλάβουν "άλλοι" την εμπορική δραστηριότητα;
Προχωράει ο συντάκτης σε "μάθημα ιστορίας λαθών" διαπράττοντας ο ίδιος λάθος αναφερόμενος ότι ο διαχωρισμός των εταιρειών έγινε το 2008 επί υπουργίας Χατζηδάκη. Ο διαχωρισμός έγινε το 2007 και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ποτέ δεν πήρε το τροχαίο υλικό. Έμεινε στον ΟΣΕ. Και φυσικά τα συνδικάτα ποτέ δεν πίεσαν όπως ισχυρίζεται  ο συντάκτης τον Στυλιανίδη (μετέπειτα υπουργό Μεταφορών) για την επιστροφή του τροχαίου υλικού και τη συντήρησή του αφού ΠΟΤΕ δεν είχε φύγει από τον ΟΣΕ. Το συνδικάτο για άλλο πράγμα πίεζε τον Στυλιανίδη. Ήταν για την πρόθεσή του να εισαγάγει το μοντέλο της μισθωτής εφεδρείας στους σιδηροδρομικούς. Ήταν η εποχή που οι δημοσιογραφικοί παπαγάλοι οργίαζαν για τις αμοιβές των σιδηροδρομικών. Ήταν η εποχή που οι σιδηροδρομικοί έπαιρναν κατά τους "δημοσιογράφους" πιο πολλά από τον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου.
Συνεχίζει προβοκατόρικα το δημοσίευμα ότι " η κυβέρνηση του ΠαΣοΚ, έχοντας τη σιωπηρή υποστήριξη των συνδικάτων, αποφάσισε τις μετατάξεις χιλιάδων εργαζομένων από τον ΟΣΕ στο Δημόσιο". Πόσο πιο χυδαίος μπορεί να γίνει; Να θυμίσω στον συντάκτη ότι όταν αποφασίστηκαν οι μετατάξεις από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, οι σιδηροδρομικοί με ομόφωνες αποφάσεις του συνδικάτου βγήκαν στους δρόμους με δεκάδες μέρες απεργίας, με στάσεις εργασίας, με συγκεντρώσεις, με πορείες ακόμη και μετά την ψήφιση του νόμου. Αυτό ήταν "σιωπηρή υποστήριξη"; Να του θυμίσω ότι τότε η συνδικαλιστική παράταξη της ΠΑΣΚ εγκατέλειψε το ΠΑΣΟΚ για αθέτηση των προεκλογικών του εξαγγελιών. Και είναι αίσχιστου είδους προβοκάτσια απέναντι στους συναδέλφους εκείνους με υψηλή εξειδίκευση (μηχανοδηγοί, τεχνίτες, συνοδοί) που εκδιώχτηκαν με τον χειρότερο τρόπο  για να γίνουν τραυματιοφορείς και κηπουροί.
Πολύ σύντομα θα αποδειχθεί για ποιο "μύλο" κουβαλάει νερό το δημοσίευμα. Κι επειδή παραπάνω ανέφερα τον Κωστή Χατζηδάκη παραθέτω την ερώτηση που κατέθεσε πρόσφατα στη Βουλή προς  τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και τον Υπουργό Οικονομικών.
Εξαιτίας της εντεινόμενης σύγχυσης σχετικά με τις προθέσεις της Κυβέρνησης για το μέλλον της αποκρατικοποίησης των εταιριών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco,
ερωτώνται οι Υπουργοί:


1)   Η Κυβέρνηση επιμένει στις προεκλογικές της θέσεις περί ενός ενιαίου δημόσιου σιδηροδρομικού Οργανισμού ;

2)   Η Κυβέρνηση σκοπεύει να συνεχίσει τον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη και προβλέπει την πώληση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco; Και αν ναι, αυτό θα συμβεί με αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού; Σε αυτή την περίπτωση ποιες θα είναι αυτές οι αλλαγές ;
 
3) Ποιες εξελίξεις έχουν σημειωθεί σε σχέση με την αποκρατικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco τόσο στις συζητήσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τη ρωσική πλευρά, όσο και άλλες συζητήσεις που ενδεχομένως έχουν λάβει χώρα ;

4)   Σε περίπτωση που σταματήσει η διαδικασία αποκρατικοποίηση, τότε ποια πολιτική σκοπεύει να ακολουθήσει η Κυβέρνηση για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας ;

5) Τι προτίθεται να πράξει η Κυβέρνηση στην περίπτωση που οι αποκρατικοποιήσεις σταματήσουν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαιτήσει την επιστροφή των κρατικών ενισχύσεων ;



      Κάθε ομοιότητα με το δημοσίευμα είναι τυχαία; Και επιπλέον θέλω να ρωτήσω τον "παντογνώστη" δημοσιογράφο. Δραστηριοποιείται ακόμη η Price Waterhouse στην Ελλάδα;

Παρασκευάς Μόρφης