Τον
Απρίλιο του 2013, δια στόματός του, προαναγγέλθηκε το αρχικό ενδιαφέρον
των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τον
Νοέμβριο του 2014, δια στόματός του, επιβεβαιώθηκε ότι οι Ρωσικοί
Σιδηρόδρομοι εργάζονται για την κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς για την
ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία.
Του Φώτη Φωτεινού
Ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσίας, Μαξίμ Σοκόλοφ συναντήθηκε την Παρασκευή με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο.
Η συνάντηση, η οποία διεξήχθη στο υπουργείο Μεταφορών, διήρκησε 1,5 ώρα, με απόντα τον υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος βρισκόταν εκτός Αθηνών.
«Θέλουμε
να φτάσουμε μέχρι τέλους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ», ανέφερε ο
Ρώσος υπουργός στον γενικό γραμματέα Μεταφορών, σύμφωνα με διπλωματικές
πηγές.
Ο κ. Σοκόλοφ εμφανίστηκε γνώστης των δυο διαγωνισμών αποκρατικοποίησης,
αφού «το διάστημα αυτό καταρτίζονται οι διεταιρικές συμβάσεις, με τους
Ρωσικούς Σιδηρόδρομους να υποβάλλουν τις προτάσεις τους».
Παράλληλα,
ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσίας αναφέρθηκε στην συχνή παρουσία στελεχών
της RZD στην Ελλάδα και «στην καλή συνεργασία που υπάρχει», ενώ άξιο
αναφοράς είναι ότι, στη συζήτηση με τον γ.γ. Μεταφορών, δεν έγινε καμία νύξη περί εμπλοκής της ΕΕ στους δυο διαγωνισμούς, κάτι το οποίο έχει την αξία του.
Οι Ρώσοι επιδιώκουν μετάθεση της ημερομηνίας των προσφορών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Τόσο
στο υπουργείο Μεταφορών, όσο και στο υπουργείο Ναυτιλίας, όπου
συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο κ. Σοκόλοφ
επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της RZD, όχι μόνο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και
το λιμάνι Θεσσαλονίκης.
Ακούγεται
έντονα ότι οι Ρώσοι θέλουν να μεταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ (τέλη Δεκεμβρίου η ανεπίσημη ημερομηνία), ώστε να συμπέσουν με τις αντίστοιχες του ΟΛΘ. Ο λόγος προφανής: Θα γνωρίζουν που πηγαίνει η διαδικασία, όχι τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που φαντάζουν ως το ακλόνητο φαβορί, αλλά για τον ΟΛΘ, όπου ο ανταγωνισμός είναι πιο έντονος.
«Αν
συμπέσουν οι ημερομηνίες, οι Ρώσοι θα μπορούν να ασκούν πιο ισχυρή
πίεση», αναφέρουν διπλωμάτες, οι οποίοι έχουν γνώση των φημών ότι η RZD θα συμπράξει για τον ΟΛΘ, πιθανότατα, με το λιμάνι της Ρίγας.
Πάντως, επειδή οι Ρώσοι, είναι… Ρώσοι θεωρούνται "αστάθμητος παράγοντας". Κανείς δεν γνωρίζει, εάν θα υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές (για τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ πολλά θα εξαρτηθούν από το περιεχόμενο των διεταιρικών συμβάσεων), έπειτα από το στραπάτσο με τη ΔΕΠΑ.
Από
την άλλη πλευρά, "αστάθμητος παράγοντας" παραμένει η στάση της ΕΕ, εάν
οι Ρώσοι πλειοδοτήσουν στους ανωτέρω διαγωνισμούς, όπως "αστάθμητος
παράγοντας" θεωρούνται και ενδεχόμενες εγχώριες πολιτικές εξελίξεις. metaforespress