«Ένα
πρόσθετο έσοδο εισέρρευσε στο δημόσιο ταμείο τον περασμένο μήνα.
Πρόκειται για την εθελοντική εισφορά των ναυτιλιακών εταιρειών»,
θριαμβολογούσαν ναυτιλιακές ιστοσελίδες πριν 2-3 μέρες.
Το «πρόσθετο έσοδο» που κατέβαλαν οι εφοπλιστές στο
τέλος του Οκτώβρη ήταν το... ιλιγγιώδες ποσό των 42 εκατομμυρίων ευρώ
και προέρχεται από την περιβόητη «εθελοντική εισφορά» 478 ναυτιλιακών
εταιρειών.
Αποτελεί μέρος των 420 εκατ. ευρώ που υποτίθεται ότι
θα καταβάλουν... «εθελοντικά» οι εφοπλιστές σε βάθος 4ετίας, σύμφωνα με
το συνυποσχετικό που υπέγραψαν με την κυβέρνηση πριν ένα χρόνο και
επικυρώθηκε τον Οκτώβρη στη Βουλή. Ποια είναι δηλαδή η... «προσφορά» των
εφοπλιστών στην 4ετία, για την οποία θα πρέπει να τους χρωστάει και
χάρη ο λαός; Πιο λίγο και από 20 ευρώ την ημέρα ανά μονάδα πλοίου!
Αυτοί οι «εθνικοί ευεργέτες» του 20ευρου, έχουν εν
κινήσει τα καράβια τους με 60.000 ναυτεργάτες σε καθεστώς μαύρης
ανασφάλιστης εργασίας και μισθούς πείνας. Η φορολογία που πληρώνουν το
χρόνο για ένα καράβι 50.000 κόρων, του οποίου τα έσοδα από τη μίσθωση
υπερβαίνουν τα 6 εκατ. ευρώ, είναι το πολύ 12.000 ευρώ ή 0.032 ευρώ την
ημέρα! Ακόμα και το πετρέλαιο είναι γι' αυτούς αφορολόγητο.
Έχουν πετάξει στην ανεργία πάνω από 15.000
ναυτεργάτες, ετοιμάζονται να επιβάλουν σε κάθε κατηγορία πλοίων ατομικές
συμβάσεις καταργώντας τις συλλογικές και από πάνω επιδοτούνται με
«ζεστό χρήμα» (π.χ. οι ακτοπλόοι) που πληρώνει ο εργαζόμενος λαός.