Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα στην Ολυμπία Οδό.
Οι παλιές υποδομές "ξηλώνονται" και νέες εγκαθίστανται στη θέση τους. Αυτή τη φορά την "τιμητική" του είχε το χωριό Λαμπίρι, στην Αχαΐα.
Πρόκειται για ένα παραθεριστικό κέντρο που απέχει 28 χιλιόμετρα από την Πάτρα και έχει πληθυσμό 218 κατοίκους.
Σε αυτό το σημείο υπήρχε μία σιδηροδρομική μεταλλική γέφυρα που με τα έργα εκσυγχρονισμού του αυτοκινητόδρομου αλλά και του σιδηρόδρομου έχασε την αξία της και πλέον ήρθε η ώρα της καθαίρεσης.
Τα συνεργεία της Ολυμπίας Οδού έπιασαν δουλειά από το μεσημέρι του Σαββάτου και συνολικά χρειάστηκαν 22 ώρες συνεχόμενης κοπιαστικής δουλειάς για να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση της από το σημείο.
Στο σημείο βρισκόταν ένας εργαζόμενος του ΑΚΤΩΡΑ, ο κος Θανάσης ο οποίος μίλησε στο ypodomes.com για την μοναδική του εμπειρία. Ήταν παρών στην κατασκευή της σιδερένιας σιδηροδρομικής γέφυρας και σήμερα παρόντας στην καθαίρεση της.
Μία ολόκληρη γενιά έζησε μαζί του περνώντας καθημερινά κάτω από το βαρύ σιδερένιο σκελετό. Όπως μας περιέγραψε ο ίδιος, ήταν νεαρός ακόμα όταν είχε εργαστεί στην κατασκευή της γέφυρας.
Η δουλειά του ήταν να περνά τα ζεστά πριτσίνια μέσα από τους πύρους πριν έρθει το συνεργείο με κομπρεσέρ να εφαρμόσει το αντίστοιχο πριτσίνι και να "δέσει" η κατασκευή. Ο ίδιος άνθρωπος σήμερα εργάζεται στον ΑΚΤΩΡΑ ως εργοδηγός και «είναι χαρούμενος που συμμετέχει στην κατασκευή της Ολυμπίας Οδού».
Ο κος Θανάσης είναι ο συνδετήριος κρίκος μεταξύ του χθες και του σήμερα και μαζί του εκατοντάδες άνθρωποι που δουλεύουν αθόρυβα στις κατασκευές της Ολυμπίας.
Από την άλλη η σιδερένια γέφυρα αποδείχθηκε σκληρό καρύδι για τα σύγχρονα συνεργεία της Ολυμπίας Οδού. Άλλωστε τα νούμερα είναι καθηλωτικά: το βάρος της γέφυρας είναι 290 τόνοι: περίπου 100 τόνους ζύγιζε το έρμα που αφαιρέθηκε, 30 τόνους οι σιδηροτροχιές (επιδομή), 120 τόνους το μεσαίο τμήμα και από 20 τα δύο ακραία τμήματα.
Χρησιμοποιήθηκαν 25 μηχανήματα, κάποια ειδικού τύπου πχ. η πλατφόρμα μεταφοράς είχε 18 άξονες, καθένας από τους οποίους μπορεί να σηκώσει 33 τόνους.
Στην επιχείρηση εργάστηκαν 65 άτομα (μηχανικοί, εργοδηγοί, οξυγονοκολλητές, χειριστές μηχανημάτων κλπ.) χωρίς να υπολογίζονται οι άνθρωποι της Λειτουργίας και της αστυνομίας (δηλ. συνολικά ήταν πάνω από 80 άτομα).
Όταν ολοκληρώθηκε η καθαίρεση κάτι άλλαξε στο τοπίο. Η απουσία της γέφυρας στο Λαμπίρι θα είναι αισθητή για καιρό στους οδηγούς που χρόνια την είχαν στην πορεία τους. Όμως ο σιδηρόδρομος δεν πρόκειται να λείψει. Θα περνά με διαφορετικά χάραξη από την περιοχή εκσυγχρονισμένος και έτοιμος να φτάσει στην Πάτρα σε μερικά χρόνια.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΜΙΑΣ ΠΑΛΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Όταν αποφασίστηκε η καθαίρεση της γέφυρας ξεκίνησε ένας αγώνας για να βρεθούν τα στοιχεία της κατασκευής της, ο τρόπος με τον οποίο τοποθετήθηκε, τα δομικά της στοιχεία και πληροφορίες.
Η ιδιαιτερότητα αυτής της γέφυρας είναι ότι επειδή είχε κατασκευαστεί επιτόπου (με χιλιάδες ήλους) δεν μπορεί να κοπεί σε κομμάτια, παρά μόνο να μεταφερθεί αυτούσια. Ήταν πρωτοποριακή για την εποχή της, γιατί στον ΟΣΕ υπήρχαν άνθρωποι που είχαν «κάνει διδακτορικό πάνω στις γέφυρες», μόνο στην Πελοπόννησο είχαν κατασκευάσει πάνω από 1000 γέφυρες!
Ψάχνοντας, ανακάλυψαν πως υπήρχαν πολύτιμες πληροφορίες για την γέφυρα. Χρειάστηκε να γίνει έρευνα στα αρχεία του ΟΣΕ που βρίσκονται στο Θριάσιο Πεδίο. Όπως αποκάλυψαν οι υπεύθυνοι του εργοταξίου, μετά από λεπτομερή έλεγχο βρέθηκε και μελετήθηκε ο φάκελος της κατασκευής της.
Η συνεργασία ΟΣΕ- Ολυμπίας Οδού δείχνει το δρόμο. Το χθες συνάντησε το αύριο, χωρίς τις γνωστές ελληνικές ίντριγκες.
Η παλιά γέφυρα στο Λαμπίρι δεν υπάρχει πια. Ο δρόμος νίκησε αυτή τη φορά το σιδηρόδρομο όχι όμως μέσα από ένα αγώνα αντιπάλων αλλά μέσα από μία συνεργασία συναγωνιστών.
thebest.gr
Οι παλιές υποδομές "ξηλώνονται" και νέες εγκαθίστανται στη θέση τους. Αυτή τη φορά την "τιμητική" του είχε το χωριό Λαμπίρι, στην Αχαΐα.
Πρόκειται για ένα παραθεριστικό κέντρο που απέχει 28 χιλιόμετρα από την Πάτρα και έχει πληθυσμό 218 κατοίκους.
Σε αυτό το σημείο υπήρχε μία σιδηροδρομική μεταλλική γέφυρα που με τα έργα εκσυγχρονισμού του αυτοκινητόδρομου αλλά και του σιδηρόδρομου έχασε την αξία της και πλέον ήρθε η ώρα της καθαίρεσης.
Τα συνεργεία της Ολυμπίας Οδού έπιασαν δουλειά από το μεσημέρι του Σαββάτου και συνολικά χρειάστηκαν 22 ώρες συνεχόμενης κοπιαστικής δουλειάς για να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση της από το σημείο.
Στο σημείο βρισκόταν ένας εργαζόμενος του ΑΚΤΩΡΑ, ο κος Θανάσης ο οποίος μίλησε στο ypodomes.com για την μοναδική του εμπειρία. Ήταν παρών στην κατασκευή της σιδερένιας σιδηροδρομικής γέφυρας και σήμερα παρόντας στην καθαίρεση της.
Μία ολόκληρη γενιά έζησε μαζί του περνώντας καθημερινά κάτω από το βαρύ σιδερένιο σκελετό. Όπως μας περιέγραψε ο ίδιος, ήταν νεαρός ακόμα όταν είχε εργαστεί στην κατασκευή της γέφυρας.
Η δουλειά του ήταν να περνά τα ζεστά πριτσίνια μέσα από τους πύρους πριν έρθει το συνεργείο με κομπρεσέρ να εφαρμόσει το αντίστοιχο πριτσίνι και να "δέσει" η κατασκευή. Ο ίδιος άνθρωπος σήμερα εργάζεται στον ΑΚΤΩΡΑ ως εργοδηγός και «είναι χαρούμενος που συμμετέχει στην κατασκευή της Ολυμπίας Οδού».
Ο κος Θανάσης είναι ο συνδετήριος κρίκος μεταξύ του χθες και του σήμερα και μαζί του εκατοντάδες άνθρωποι που δουλεύουν αθόρυβα στις κατασκευές της Ολυμπίας.
Από την άλλη η σιδερένια γέφυρα αποδείχθηκε σκληρό καρύδι για τα σύγχρονα συνεργεία της Ολυμπίας Οδού. Άλλωστε τα νούμερα είναι καθηλωτικά: το βάρος της γέφυρας είναι 290 τόνοι: περίπου 100 τόνους ζύγιζε το έρμα που αφαιρέθηκε, 30 τόνους οι σιδηροτροχιές (επιδομή), 120 τόνους το μεσαίο τμήμα και από 20 τα δύο ακραία τμήματα.
Χρησιμοποιήθηκαν 25 μηχανήματα, κάποια ειδικού τύπου πχ. η πλατφόρμα μεταφοράς είχε 18 άξονες, καθένας από τους οποίους μπορεί να σηκώσει 33 τόνους.
Στην επιχείρηση εργάστηκαν 65 άτομα (μηχανικοί, εργοδηγοί, οξυγονοκολλητές, χειριστές μηχανημάτων κλπ.) χωρίς να υπολογίζονται οι άνθρωποι της Λειτουργίας και της αστυνομίας (δηλ. συνολικά ήταν πάνω από 80 άτομα).
Όταν ολοκληρώθηκε η καθαίρεση κάτι άλλαξε στο τοπίο. Η απουσία της γέφυρας στο Λαμπίρι θα είναι αισθητή για καιρό στους οδηγούς που χρόνια την είχαν στην πορεία τους. Όμως ο σιδηρόδρομος δεν πρόκειται να λείψει. Θα περνά με διαφορετικά χάραξη από την περιοχή εκσυγχρονισμένος και έτοιμος να φτάσει στην Πάτρα σε μερικά χρόνια.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΜΙΑΣ ΠΑΛΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Όταν αποφασίστηκε η καθαίρεση της γέφυρας ξεκίνησε ένας αγώνας για να βρεθούν τα στοιχεία της κατασκευής της, ο τρόπος με τον οποίο τοποθετήθηκε, τα δομικά της στοιχεία και πληροφορίες.
Η ιδιαιτερότητα αυτής της γέφυρας είναι ότι επειδή είχε κατασκευαστεί επιτόπου (με χιλιάδες ήλους) δεν μπορεί να κοπεί σε κομμάτια, παρά μόνο να μεταφερθεί αυτούσια. Ήταν πρωτοποριακή για την εποχή της, γιατί στον ΟΣΕ υπήρχαν άνθρωποι που είχαν «κάνει διδακτορικό πάνω στις γέφυρες», μόνο στην Πελοπόννησο είχαν κατασκευάσει πάνω από 1000 γέφυρες!
Ψάχνοντας, ανακάλυψαν πως υπήρχαν πολύτιμες πληροφορίες για την γέφυρα. Χρειάστηκε να γίνει έρευνα στα αρχεία του ΟΣΕ που βρίσκονται στο Θριάσιο Πεδίο. Όπως αποκάλυψαν οι υπεύθυνοι του εργοταξίου, μετά από λεπτομερή έλεγχο βρέθηκε και μελετήθηκε ο φάκελος της κατασκευής της.
Η συνεργασία ΟΣΕ- Ολυμπίας Οδού δείχνει το δρόμο. Το χθες συνάντησε το αύριο, χωρίς τις γνωστές ελληνικές ίντριγκες.
Η παλιά γέφυρα στο Λαμπίρι δεν υπάρχει πια. Ο δρόμος νίκησε αυτή τη φορά το σιδηρόδρομο όχι όμως μέσα από ένα αγώνα αντιπάλων αλλά μέσα από μία συνεργασία συναγωνιστών.
thebest.gr