Το
χειρότερο, αυτήν την περίοδο, είναι να μοιράζεις υποσχέσεις. Μέγαρο
Μαξίμου και διάφορα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών είχαν υποσχεθεί,
στους 280 απολυμένους του μετρό, ότι θα ψηφιστεί τροπολογία, στο
νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών», για την επαναπρόσληψή τους,
κάτι το οποίο δεν έγινε.
Τι συνέβη στο μεσοδιάστημα; Το ακόλουθο κείμενο, που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο, δίνει μια πτυχή της επίμαχης συνεδρίασης στη Βουλή:
«Έντονη
δυσαρέσκεια και ανησυχία στους βουλευτές της Ν.Δ. προκάλεσε ο
Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς με την στάση του, όταν τον είδαν στους
διαδρόμους της Βουλής να σκύβει το κεφάλι και να φεύγει, μετά το ξερό «όχι», που εισέπραξε από τον υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, για μια τροπολογία που του ζήτησε ο ίδιος να βάλει στο νομοσχέδιο.
Τροπολογία
μάλιστα που υπέγραφαν 40 βουλευτές του κόμματος, ενώ στήριξαν και στην
επιτροπή, τόσο οι βουλευτές του Σύριζα, του ΚΚΕ, αλλά και των ΑΝΕΛ.
«Επιτέλους πράξτε κάτι σωστό», είπε στην επιτροπή ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ
κ. Λαφαζάνης, ενώ ο υφυπουργός Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλος, ο οποίος να
σημειωθεί, ως αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ, πριν γίνει ο Α. Σαμαράς
Πρωθυπουργός, στο βήμα της Βουλής, ανέφερε τότε «είναι πρώτη προτεραιότητα του Αντώνη Σαμαρά η επιστροφή αυτών των ανθρώπων στη δουλειά τους», ενώ και χθες πάλι τάχθηκε υπέρ των απολυμένων, απαντώντας σε ερωτήσεις του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ. Κουτσούκο.
Ο Πρωθυπουργός το μεσημέρι, στις δύο και τριάντα, συνάντησε στον
διάδρομο της Βουλής τον Χρυσοχοΐδη, και του ζήτησε να συμπεριλάβει την
τροπολογία στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, που ψηφίστηκε σήμερα
στην Ολομέλεια της Βουλής, λαμβάνοντας όμως την άρνηση του Χρυσοχοΐδη,
μπροστά στα μάτια των βουλευτών του, οι οποίοι είδαν τον Σαμαρά να φεύγει με σκυμμένο το κεφάλι, χωρίς να πει κουβέντα σε κανέναν, φανερά εκνευρισμένος.
Ενώ
ο Χρυσοχοΐδης, ανέβηκε στο βήμα της Βουλής και ανέφερε «λυπάμαι που
στεναχωρώ κάποιους, αλλά αυτή η τροπολογία δεν θα συμπεριληφθεί στο
νομοσχέδιο», προκαλώντας δυσαρέσκεια στις τάξεις των βουλευτών όλων των
κομμάτων.
Η
αμηχανία που έπεσε στους βουλευτές ήταν τόσο μεγάλη, που ένας από
αυτούς αναρωτήθηκε αν «ο Πρωθυπουργός είναι ακόμη Πρωθυπουργός αυτής της
κυβέρνησης» , αφού η συμπεριφορά του Χρυσοχοΐδη, απέναντι του φανέρωσε
την αδυναμία του Σαμαρά να επιβληθεί σε έναν υπουργό του».
Υπενθυμίζεται ότι υπέρ των επαναπροσλήψεων
έχει ταχθεί ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Παπαθανάσης,
θεωρώντας τους αναγκαίους, λόγω των επεκτάσεων του μετρό, αλλά και του
γεγονότος ότι οι προσλήψεις δεν θα επιβαρύνουν τον κρατικό
προϋπολογισμό, δεδομένου ότι η ΣΤΑΣΥ είναι κερδοφόρος.
Από
την άλλη, αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι οι, εν λόγω
εργαζόμενοι, «δεν είναι ηθικά σωστό να επαναπροσληφθούν», έπειτα από τα
όσα ανέφερε το πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λ. Ρακιντζή, το οποίο «φωτογράφιζε» τις προσλήψεις ως προεκλογικές, ενόψει των εκλογών του 2009.
Το
πόρισμα Ρακιντζή, τόσο για το Μετρό, όσο και το Τραμ είχε γίνει σημαία
από την μετέπειτα κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου και από τον τότε υπουργό
Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα. Πάντως, ορισμένοι από τους απολυμένους
σημειώνουν ότι «ίσως δεν μας ήθελαν και κάποιοι από το εσωτερικό της ΣΤΑΣΥ».
metaforespress
metaforespress