Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

Χρηματοδοτήσεις 170 εκατ. από ΕΤΕπ διακυβεύονται στο Θριάσιο Πεδίο



Η ΕΤΕπ έχει δεσμεύσει πόρους για τη χρηματοδότηση των κέντρων διαλογής του ΟΣΕ στο Θριάσιο, υπό την προϋπόθεση να αναπτυχθεί το τμήμα των αποθηκών από ιδιώτες επενδυτές, σημειώνει στην «Κ» ο πρόεδρος και CEO της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Η ΕΤΕπ έχει δεσμεύσει πόρους για τη χρηματοδότηση των κέντρων διαλογής του ΟΣΕ στο Θριάσιο, υπό την προϋπόθεση να αναπτυχθεί το τμήμα των αποθηκών από ιδιώτες επενδυτές, σημειώνει στην «Κ» ο πρόεδρος και CEO της ΓΑΙΑΟΣΕ.



Με γοργούς ρυθμούς επιχειρεί η ΓΑΙΑΟΣΕ να «τρέξει» τον διαγωνισμό για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, καθώς διακυβεύονται χρηματοδοτήσεις της τάξης των 170 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και τα κοινοτικά ταμεία.
Η τράπεζα έχει δεσμεύσει πόρους για τη χρηματοδότηση των κέντρων διαλογής του ΟΣΕ στο Θριάσιο, υπό την προϋπόθεση να αναπτυχθεί το τμήμα των αποθηκών από ιδιώτες επενδυτές, σημειώνει στην «Κ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Αθανάσιος Σχίζας. «Η ΓΑΙΑΟΣΕ θα προχωρήσει τον διαγωνισμό και αναμένει να αναδειχθεί και ανάδοχος εντός του πρώτου τριμήνου, όπως έχει συμφωνηθεί με την ΕΤΕπ, προκειμένου να κατασκευαστεί ένα εμπορευματικό κέντρο αντίστοιχο των μεγάλων ευρωπαϊκών και υψηλής στρατηγικής σημασίας», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Επειδή η ανάπτυξη του όλου σχεδίου συναρτάται αυτονόητα με την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού έργου στο Θριάσιο, προκρίνεται πλέον η ταυτόχρονη παραχώρηση τόσο του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ, όσο και του χώρου ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, έκτασης 588 στρεμμάτων, με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Εναλλακτικά και εφόσον οι σύμβουλοι της διαδικασίας το κρίνουν, μπορεί να δοθεί σε δύο τμήματα, σιδηροδρομικό και αποθηκευτικό.

Η ενιαία παραχώρηση
Ωστόσο φαίνεται πως κερδίζει ήδη έδαφος η εκτίμηση πως η ενιαία παραχώρηση μπορεί να πετύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και για τις δύο εκτάσεις. Μέριμνα της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι να διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο η αρχιτεκτονική της παραχώρησης, ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν πρόσβαση στον εμπορευματικό σταθμό όλοι οι ενδιαφερόμενοι.
Κλειδί για την επιτυχή ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου είναι η ανάπτυξη των τεσσάρων γραμμών που καταλήγουν στην έκταση του ΟΣΕ και στις οποίες πρέπει να γίνουν και επενδύσεις εξοπλισμού.
Μεταξύ αυτών, και η απόκτηση και εγκατάσταση τεσσάρων γερανογεφυρών αξίας περίπου της τάξης των 17 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες θα μπορούν να εξυπηρετούν τα διερχόμενα φορτία εμπορευματοκιβωτίων.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει  τον  λιμένα  του  Νέου  Ικονίου με το Θριάσιο -για την κατασκευή της οποίας η ΕΡΓΟΣΕ έχει δαπανήσει περί  τα  110  εκατομμύρια  ευρώ- χρειάζεται  την υποστήριξη αυτή στον σταθμό  διαλογής  και  μεταφόρτωσης για να μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με το λιμάνι του Πειραιά.
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύστερα από σχεδόν τρία χρόνια που εκκρεμεί το έργο, έχει θέσει προθεσμία, για την ολοκλήρωση των διαδικασιών που απαιτούνται από την ελληνική πλευρά, έως τα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2015. Και αυτό σημαίνει ολοκλήρωση του διαγωνισμού και εμφάνιση ενός συγκροτημένου επιχειρησιακού σχεδίου που θα συμπεριλαμβάνει τις επενδύσεις στο σιδηροδρομικό κομμάτι.

Ομως η υποβολή δεσμευτικών προσφορών στον σχετικό διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ έχει ήδη καθυστερήσει πολύ, παρά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από μεγάλα ελληνικά και ξένα σχήματα. Η Cosco είναι μια από τις εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο όπως και η Grivalia Properties, συμφερόντων της καναδικής Fairfax Financial -μεγαλομετόχου της Eurobank-, η Goldair, η Med Log, η Food Link και η Rede Plan.

Χωρίς περιθώρια
Αυτονοήτως, οι πολιτικές εξελίξεις και η μεσολάβηση της εορταστικής περιόδου στενεύουν ασφυκτικά τα χρονικά περιθώρια ώστε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα που έχει συμφωνηθεί με τους ευρωπαϊκούς φορείς.

Το επενδυτικό ενδιαφέρον πάντως παραμένει ενεργό, σύμφωνα με πληροφορίες, και αποδίδεται στην ανάπτυξη που γνωρίζει ο κλάδος της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας και των διαμεταφορών.
Ειδικότερα, στην επιταχυνόμενη τάση να χρησιμοποιείται ο Πειραιάς και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας ως άξονας ευρωπαϊκών εισαγωγών από την Ασία.
καθημερινη