Στο τέλος της διαδικασίας ωρίμανσης είναι το πακέτο των 6 διαγωνισμών οι οποίοι θα συνδέσουν μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο
Δημοπρατούνται έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα 3,3 δισ. ευρώ. Στο τέλος της διαδικασίας ωρίμανσης είναι το πακέτο των έξι διαγωνισμών οι οποίοι θα συνδέσουν μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Οι διαγωνισμοί, σύμφωνα με όσα είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, στο 4ο AIF 2021 που διοργανώνει το ΤΕΕ είναι έτοιμοι.
Οπως σημείωσε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, πρόκειται για τα έργα:
Ρίο-Λιμένας Πάτρας (που θα ολοκληρώσει τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Πάτρας)
Κορωπί-Λιμένας Λαυρίου (επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου)
Παλλήνη-Αεροδρόμιο-Ραφήνα (επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου)
Θεσσαλονίκη-Λιμένας Καβάλας-Τοξότες Ξάνθης (τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας)
Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο
Σύνδεση 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο – Ανάπτυξη Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης.
H προκήρυξη της δημοπράτησης των έργων αυτών, σύμφωνα με τον κ. Βίνη, εκτιμάται για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ίσως και μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Όπως αναφέρθηκε έχουν συνταχθεί τα τεύχη πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και απομένουν κάποιες τελευταίες παρεμβάσεις.
Διαγωνισμοί συμβούλων
Για την υλοποίηση των έργων η ΕΡΓΟΣΕ έχει ξεκινήσει διαδικασίες για παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών που θα θωρακίσουν την ομαλή εξέλιξη των έργων. Πιο συγκεκριμένα, ολοκληρώνονται τα τεύχη δημοπράτησης για:
Τεχνικό σύμβουλο υποστήριξης κατά τη φάση του διαλόγου και εκπόνησης υποστηρικτικών μελετών.
Νομικό σύμβουλο που θα υποστηρίζει την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διαγωνιστική διαδικασία έως την υπογραφή της κάθε μίας από τις 6 συμβάσεις.
Κάθε έργο θα έχει τον δικό του Project Manager. Συνολικά λοιπόν έξι διαγωνισμοί για Τεχνικό Σύμβουλο Project Manager που θα συνδράμει στην υποβοήθηση της ΕΡΓΟΣΕ κατά τη φάση της κατασκευής.
Σε δημοπράτηση έργα ύψους 515,3 εκατ. ευρώ
Παράλληλα σε δημοπράτηση είναι ήδη επτά έργα. Αφορούν:
Την επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σταθμούς και θέση σε λειτουργία του τμήματος Αίγιο-Ρίο
Την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο
Τη β’ φάση ανάπτυξης των απαραίτητων υποδομών στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών (δεν περιλαμβάνονται εργασίες στο κτίριο του σταθμού)
Ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Λάρισα-Βόλος
Ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
Εγκατάσταση σηματοδότησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη
Τα έξι αυτά έργα εκτιμάται ότι θα παραδοθούν σταδιακά μέχρι το 2025. Αναφορικά με τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου λόγω της ιδιαιτερότητάς του, τα έργα εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Τα έργα είναι στο πρόγραμμα των έργων ύψους 13 δισ. ευρώ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Συνολικά 4 δισ. ευρώ αφορούν τα συγκεκριμένα σιδηροδρομικά projects.