Τετάρτη 11 Αυγούστου 2021

Στην Γερμανία απεργούν για αυξήσεις μισθών. Στην Ελλάδα ψηφίζουν μειώσεις και παγώματα



Ενώ στην Γερμανία οι μηχανοδηγοί ψηφίζουν μαζικά υπερ απεργίας για διεκδίκηση αυξήσεων (εν μέσω πανδημίας παρακαλώ) -άραγε η γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία δεν είχε ζημίες από την πανδημία ;;- εδω πουλημένες ηγεσίες συνδικάτων ψηφίζουν πάγωμα μισθών, πλαφόν για μειώσεις αποδοχών,οτι δεν καταβάλλεται δεν αναζητείται και άλλα τετοια «ωραία»

Οποιαδήποτε σύγκριση με τους «σωτήρες» μας είναι ανάξια λόγου.Όπως έλεγε και το σύνθημα. ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΣΩΣΙΜΟ
Διαβάστε το σχετικό άρθρο για την απεργία των Γερμανών μηχανοδηγών.


Το γερμανικό συνδικάτο μηχανοδηγών GDL ξεκίνησε την καταμέτρηση των ψήφων σχετικά με την ψηφοφορία για την απεργία που ανακοινώθηκε στα τέλη Ιουνίου. Οι εκπρόσωποι του συνδικάτου προβλέπουν ότι το 90% των ψήφων θα είναι υπέρ της απεργίας. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν την Τρίτη, 10 Αυγούστου, γύρω στις 11 π.μ.

Η προκήρυξη της απεργίας είναι αποτέλεσμα της αποτυχίας των διαπραγματεύσεων μεταξύ της GDL και της Deutsche Bahn. Συγκεκριμένα, οι δύο πλευρές συμφώνησαν σε αύξηση μισθών κατά 3,2%. Ωστόσο, διαφωνούν ως προς το χρονοδιάγραμμα της αύξησης, καθώς η GDL τη θέλει σύντομα, ενώ η Deutsche Bahn θέλει περισσότερο χρόνο για να αντιμετωπίσει την οικονομική ζημία που προκάλεσε o Covid.

Οι δύο πλευρές έχουν πραγματοποιήσει τέσσερις γύρους διαπραγματεύσεων. Παρ’ όλα αυτά, δεν βρήκαν κοινό έδαφος, αφού η τελευταία προσφορά της Deutsche Bahn ήταν ακόμη χαμηλότερη από την περσινή διαιτησία. Ως αποτέλεσμα, το συνδικάτο προχωρά σε καταμέτρηση ψήφων που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μαζικές απεργίες των μηχανοδηγών επειδή η Deutsche Bahn “δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για συμφωνία”, δήλωσε ο ομοσπονδιακός πρόεδρος της GDL Κλάους Βεσέλσκι.
Σημεία Σύγκρουσης

Η GDL επιθυμεί μισθολογικές αυξήσεις της τάξης του 3,2% – σύμφωνα με αυτές του δημόσιου τομέα, με το συμφωνημένο επίδομα κορώνας των 600 ευρώ το 2021. Στη συμφωνία του δημόσιου τομέα, η πρώτη αύξηση 1,4% ξεκινά από την 1η Οκτωβρίου 2022, ενώ η GDL απαιτεί αυτή την αύξηση από την 1η Απριλίου του τρέχοντος έτους. Το συνδικάτο θέλει επίσης την περαιτέρω αύξηση του 1,8% από την 1η Απριλίου 2022, ενώ η DB λέει ότι χρειάζεται μεγαλύτερη προθεσμία 40 μηνών. “Χρειαζόμαστε μια ελαφρώς μεγαλύτερη διάρκεια για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις τεράστιες ζημιές από την κορώνα”, δήλωσε ο Martin Seiler, διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού της DB. Οι ζημίες της DB αυξήθηκαν σε περίπου δέκα δισεκατομμύρια ευρώ το 2021.

Σύμφωνα με την GDL, η DB απαίτησε την αύξηση του ποσοστού των διευκολύνσεων υπερεργασίας από το 20 στο 40% της βάρδιας, ώστε το άμεσο προσωπικό να μπορεί να χρησιμοποιείται συχνότερα και σε σύντομο χρονικό διάστημα και να ανακοινώνει τον προγραμματισμό αργότερα. Το συνδικάτο των μηχανοδηγών δεν το επιθυμεί αυτό, λέγοντας ότι “θα καταστήσει τους εργαζόμενους, οι οποίοι είναι ήδη στρεσαρισμένοι από την ακανόνιστη εργασία σε βάρδιες, πιο ευέλικτους και έτσι θα τους επιβαρύνει ακόμη περισσότερο”. Η DB σημειώνει ότι δεν υπάρχουν ανταπαιτήσεις ή προαπαιτούμενα και καλεί την GDL να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Η Deutsche Bahn αναφέρει ότι η προσφορά της προβλέπει πρόσθετη προστασία από απολύσεις, χιλιάδες νέες προσλήψεις και συνταξιοδοτικό πρόγραμμα. Seiler: “Θα επιμείνω σε αυτό: όποιος σκέφτεται μακροχρόνιες απεργίες με αυτό το πακέτο ενεργεί εντελώς ανεύθυνα. Σε αυτή τη βάση, μια λύση είναι εφικτή”.

Ο όμιλος έχει ήδη συμφωνήσει σε αύξηση μισθών κατά 1,5% με το μεγαλύτερο συνδικάτο σιδηροδρόμων και μεταφορών (EVG). Η αύξηση θα πραγματοποιηθεί μεταξύ των αρχών του 2022 και του τέλους Φεβρουαρίου 2023. Φέτος δεν θα υπάρξει αύξηση των μισθών. Ο Weselsky απορρίπτει έναν τέτοιο μηδενικό γύρο. Και τα δύο συνδικάτα βρίσκονται σε έντονο ανταγωνισμό μεταξύ τους.

πηγή του άρθρου septrainose.gr