Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ : Γενικεύονται τα αντεργατικά μέτρα στις μεταφορές λόγω «απελευθέρωσης»

Την κερδοφορία των ομίλων εξυπηρετούν τα γενικευμένα αντεργατικά μέτρα σε όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ που συνοδεύουν την παράδοση των δημόσιων μεταφορικών υποδομών και την «απελευθέρωση» της αγοράς μεταφορών, τονίζει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σε Ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.


Ο ευρωβουλευτής του Κόμματος σημείωσε στην Ερώτηση:

«Γενικεύονται τα αντεργατικά μέτρα σε κράτη - μέλη της ΕΕ και στον κλάδο των μεταφορών στα μέσα σταθερής τροχιάς. Τα μέσα μεταφοράς σταθερής τροχιάς έχουν παραδοθεί στους ιδιωτικούς επιχειρηματικούς ομίλους, που επιδεινώνουν μισθούς, ωράρια, συνθήκες εργασίας, ενώ έχουν εκτινάξει στα ύψη τις τιμές των εισιτηρίων για την καθημερινή μετακίνηση των εργαζομένων. Πιο συγκεκριμένα, στη Σουηδία μεγάλο μερίδιο του μεταφορικού έργου κατέχουν ιδιωτικές επιχειρήσεις. Το εθνικό πρόγραμμα 2018 - 2029 της σοσιαλδημοκρατικής κυβέρνησης της Σουηδίας για τις σιδηροδρομικές υποδομές προώθησε σκληρές αντεργατικές κατευθύνσεις με στόχο την αύξηση των κερδών των επιχειρήσεων μέσα από την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Το αποτέλεσμα ήταν το χτύπημα της Ενιαίας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η μείωση των μισθών με την προώθηση ατομικών συμφωνιών με την εργοδοσία. Ανάλογα μέτρα προωθούνται σε βάρος των εργατικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στο Μετρό της Αθήνας, όπως και στον πρόσφατα ιδιωτικοποιημένο ΟΣΕ. Αλλά και στη Γαλλία στην κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων. Σοβαροί κίνδυνοι διαγράφονται συνολικότερα για την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων στη δουλειά, αλλά και των επιβατών. Η πολιτική αυτή των κυβερνήσεων προωθεί τις κατευθύνσεις της ΕΕ για την "απελευθέρωση" της αγοράς μεταφορών, την παράδοση των μεταφορικών υποδομών στους ομίλους, τη λειτουργία κρατικών εταιρειών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, το κέρδος. Γι' αυτό άλλωστε και επικροτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τις συστάσεις της ανά χώρα για το 2019 - 2020, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου.

Πώς τοποθετείται η Επιτροπή στο γεγονός ότι με την προώθηση της πολιτικής της όπως και των κυβερνήσεών της πλήττονται τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς ενώ σοβαροί κίνδυνοι διαγράφονται συνολικότερα για την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων αλλά και των επιβατών;»