Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020

Μετά από 9 χρόνια, το τρένο «ξανασφυρίζει» στο Αίγιο. Στα μέσα Απριλίου τα εμπορικά δρομολόγια, σε 2 ώρες το Νερατζιώτισσα – Διακοφτό

Στα μέσα Απριλίου υπολογίζει η ΕΡΓΟΣΕ την έναρξη των εμπορικών δρομολογίων στη γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη (Αίγιο), καθώς τα σχετικά έργα βρίσκονται στην τελική ευθεία.
Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε άσκηση αντιμετώπισης συμβάντος εντός της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Τραπέζης την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου.
Στην άσκηση, η οποία οργανώθηκε και συντονίστηκε από την ΕΡΓΟΣΕ, συμμετείχε ο ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Ανάδοχος κατασκευαστική εταιρεία ΜΕΤΚΑ, καθώς και οι αρμόδιες υπηρεσίες δικαιοδοσίας περιφέρειας Δυτ. Ελλάδος, ήτοι η Πυροσβεστική Υπηρεσία Αιγίου, το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Ακράτας, τα Αστυνομικά Τμήματα Αιγιαλείας και Ακράτας και το ΕΚΑΒ Πάτρας.

Σκοπός της άσκησης ήταν η εξοικείωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων με τα νέα συστήματα ασφαλείας των σηράγγων του σιδηροδρόμου και την άρτια προετοιμασία του εμπλεκόμενου προσωπικού για τη βέλτιστη δυνατή αντιμετώπιση πιθανών συμβάντων.
Σημειώνεται ότι η άσκηση πραγματοποιήθηκε βάσει σεναρίου, σύμφωνα με το οποίο εκδηλώνεται πυρκαγιά στο μεσαίο όχημα/βαγόνι επιβατικής αμαξοστοιχίας, η οποία έχει ακινητοποιηθεί μπροστά από την έξοδο διαφυγής της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Τράπεζας στον κλάδο με κατεύθυνση προς Πάτρα.

Στην άσκηση συμμετείχαν ασκούμενοι των υπηρεσιών, ηθοποιοί με συγκεκριμένους ρόλους σύμφωνα με το σενάριο, καθώς και παρατηρητές που κατέγραψαν σημαντικές πληροφορίες για την αποτίμηση της άσκησης και επισκέπτες οι οποίοι παρακολούθησαν την εξέλιξη και συμπλήρωσαν σχετικό έντυπο αξιολόγησης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε ότι «είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την πορεία της προετοιμασίας για την παράδοση ενός πολύ σημαντικού έργου για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Πρόκειται για τη θετική έκβαση μιας πολύ μεγάλης προσπάθειας που καταβάλαμε από τον περασμένο Οκτώβριο, προκειμένου να ολοκληρωθεί σύντομα ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 920 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε το 2006.
Οι ενέργειές μας έχουν ως στόχο, όπως παρουσιάσαμε και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη συνάντησή μας στις Βρυξέλλες στα μέσα Ιανουαρίου, την έναρξη της λειτουργίας της νέας γραμμής πριν το ελληνικό Πάσχα, καθώς και την εξασφάλιση των 240 εκατ. ευρώ των ευρωπαϊκών πόρων που έχουν διατεθεί για τη συγχρηματοδότηση του έργου.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί παράδειγμα της αποφασιστικότητας και του νέου σχεδιασμού με τον οποίο η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ προχωρά σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την ολοκλήρωση σημαντικών έργων για τον ελληνικό -και όχι μόνο- σιδηρόδρομο».

Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ τόνισε τη σημασία υλοποίησης όλων των απαραίτητων ενεργειών προετοιμασίας, ώστε να διασφαλισθεί το μέγιστο δυνατό επίπεδο ασφάλειας και ετοιμότητας όλων των εμπλεκομένων, ενώ ανέφερε επίσης ότι παρόμοια άσκηση ετοιμότητας προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί εντός του Μαρτίου, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες  δικαιοδοσίας Νομού Κορινθίας, στη νέα Σιδηροδρομική Σήραγγα Μελισσίου.
Το αρχικό φυσικό αντικείμενο του έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί. Δεδομένου ότι στην αρχική σύμβαση δεν προβλεπόταν η εγκατάσταση συστήματος επικοινωνίας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, η ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε την εγκατάσταση συστήματος VHF.
Το εν λόγω σύστημα εξυπηρετεί την επικοινωνία τόσο του διαχειριστή της υποδομής, όσο και της Πυροσβεστική, εφόσον αυτό καταστεί απαραίτητο.
Ήδη στην άσκηση της σήραγγας Τραπέζης το σύστημα VHF δοκιμάστηκε επιτυχώς και η ολοκλήρωση του στο σύνολο της γραμμής αναμένεται έως τις 20 Μαρτίου.
Τρεις σταθμοί και έξι στάσεις έως το Αίγιο
Το έργο εξυπηρετεί τους νεοκατασκευασμένους τρεις Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου και τις έξι στάσεις Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.
Στην παρούσα φάση εκτελείται ο σχεδιασμός δρομολογίων από ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες θα περιλαμβάνει 3 ή 4 δρομολόγια ημερησίως.
Ο χρόνος μετάβασης από τη Νερατζιώτισσα έως το Διακοφτό εκτιμάται στις 2 ώρες, ενώ τα δρομολόγια πιθανότατα να πυκνώσουν κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Περί τις 10 Μαρτίου θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια για τις τελικές ρυθμίσεις και την εκπαίδευση των μηχανοδηγών, ενώ την ίδια περίοδο αναμένεται και η ανακοίνωση του προγράμματος δρομολογίων.
Σε πρώτη φάση, τα δρομολόγια θα γίνονται με ντιζελοκίνητα τρένα και μετά με υβριδικά τρένα.


metaforespress.gr