«Πόσες ώρες μπορείς να εργαστείς αποτελεσματικά τη μέρα;», «Σχεδιάζεις κάθε χρόνο αρκετές μέρες καλοκαιρινών διακοπών;», «Πόσο χρόνο θα χρειαστείς για να προσαρμοστείς και να συνεισφέρεις στην εταιρεία μας;». Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, και μάλιστα σε γραπτό ερωτηματολόγιο (!), ζητά εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο των Τροφίμων, προκειμένου να «επιλέξει» προσωπικό.
Οι υποψήφιοι καλούνται επίσης να απαντήσουν ποιον θεωρούν «επιτυχημένο μάνατζερ πωλήσεων», πώς θα «τερμάτιζαν τη συνεργασία με κάποιον υφιστάμενο» και με ποια κριτήρια θα προσλάμβαναν έναν εργαζόμενο. Κι όλα αυτά για μια θέση πωλητή, που κατατάσσεται 3η στη λίστα των «ειδικοτήτων», για τις οποίες οι εργοδότες δηλώνουν ότι δυσκολεύονται να βρουν προσωπικό.
Κρίνοντας από το ερωτηματολόγιο, συμπεραίνει κανείς ότι ο καταλληλότερος εργαζόμενος την εποχή της ανάπτυξης είναι αυτός που δεν «καίγεται» να πάρει άδεια, άρα δεν τον νοιάζει να δουλεύει σαν το σκυλί, δεν κοιτάζει ωράρια, είναι πάντα στη διάθεση της εταιρείας και σε περίπτωση «ανέλιξης», δεν έχει πρόβλημα να «αμολήσει» και μια - δυο απολύσεις σε εργαζόμενους που δεν ικανοποιούν με τη δουλειά τους.
Ποιος ξέρει... Στον επόμενο κύκλο προσλήψεων ίσως προστεθούν και άλλες κρίσιμες ερωτήσεις, όπως αν θέλουν οι εργαζόμενοι να πληρώνονται κάθε μήνα το μισθό τους, αν είναι διατεθειμένοι να δουλεύουν επτά μέρες τη βδομάδα, αν είναι διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν κάθε εργασιακό και ασφαλιστικό δικαίωμα για να διευκολύνουν την ανάπτυξη, για την οποία πασχίζουν εργοδότες και κυβερνήσεις.