Σοβαρά
προβλήματα στις διελεύσεις των εμπορικών αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από
τα Ελληνοσκοπιανά σύνορα, έχουν δημιουργηθεί τις τελευταίες μέρες λόγω
της συγκέντρωσης μεγάλου όγκου προσφύγων και της κατάληψης των
σιδηροδρομικών γραμμών.
Τη
Δευτέρα παρέμεναν μπλοκαρισμένα στα σύνορα με τα Σκόπια συνολικά 12
εμπορικά τρένα. Εξι τρένα με 110 βαγόνια βρίσκονται στο ελληνικό έδαφος
με κατεύθυνση προς διάφορες Βαλκανικές χώρες (Σλοβακία, Τσεχία, Ουγγαρία
κ.λ.π), ενώ άλλα έξι τρένα με 130 βαγόνια που κατευθύνονται προς την
Ελλάδα, είναι εγκλωβισμένα στα Σκόπια.
Μαζί τους βρίσκονται και κενά βαγόνια της κινεζικής Cosco. Επίσης, φορτωμένα με εμπορεύματα παραμένουν στο σταθμό της Θεσσαλονίκης άλλα έξι τρένα.
Ηδη,
η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να ξεπεράσει το σοβαρό πρόβλημα
που έχει δημιουργηθεί στην Ειδομένη, δρομολογεί πλέον τα ελληνικά
εμπορικά τρένα μέσω της Βουλγαρίας, γεγονός που στοιχίζει σε χρόνο και
χρήμα.
Συγκεκριμένα το κόστος των καυσίμων για κάθε τρένο αυξάνεται κατά περίπου 5.000 ευρώ, χωρίς σε αυτό να περιλαμβάνονται τα τέλη διέλευσης, τα ασφάλιστρα κ.λ.π. Επιπλέον, η διαδρομή μέσω της Βουλγαρίας είναι μακρύτερη κατά περίπου 15 ώρες (ο συνολικός χρόνος ανεβαίνει στις 3 μέρες και 15 ώρες).
Συγκεκριμένα το κόστος των καυσίμων για κάθε τρένο αυξάνεται κατά περίπου 5.000 ευρώ, χωρίς σε αυτό να περιλαμβάνονται τα τέλη διέλευσης, τα ασφάλιστρα κ.λ.π. Επιπλέον, η διαδρομή μέσω της Βουλγαρίας είναι μακρύτερη κατά περίπου 15 ώρες (ο συνολικός χρόνος ανεβαίνει στις 3 μέρες και 15 ώρες).
Με
επείγουσα επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Χρ. Σπίρτζη, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς &
Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L) ζητά την άμεση
αποκατάσταση της κυκλοφορίας, τονίζοντας ότι: «Οι εταιρείες του κλάδου
έχουν υπογράψει εμπορικά συμβόλαια, στα οποία περιλαμβάνονται αυστηροί
όροι και ρήτρες για το χρόνο εκτέλεσης των δρομολογίων, παραλαβών,
αφίξεων κλπ.»
Σε περίπτωση μη τήρησης των όρων αυτών, όπως τονίζει ο Σύνδεσμος, «τίθεται θέμα αξιοπιστίας για τις ελληνικές επιχειρήσεις και προκαλούνται άκρως αρνητικά σχόλια για τη δυνατότητα εύρυθμης λειτουργίας των σχετικών αρχών που οφείλουν να υποστηρίζουν τις όποιες προσπάθειες ανάκαμψης της χώρας».
Σε περίπτωση μη τήρησης των όρων αυτών, όπως τονίζει ο Σύνδεσμος, «τίθεται θέμα αξιοπιστίας για τις ελληνικές επιχειρήσεις και προκαλούνται άκρως αρνητικά σχόλια για τη δυνατότητα εύρυθμης λειτουργίας των σχετικών αρχών που οφείλουν να υποστηρίζουν τις όποιες προσπάθειες ανάκαμψης της χώρας».
Οι
εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην σιδηροδρομική μεταφορά,
επισημαίνεται από τον ΣΥΝΔΔΕ&L, αφενός δίνουν ανάσα πνοής στην
οικονομία της χώρας, αφετέρου αποτελούν πόλο έλξης για την ανάληψη
επιπλέον μεταφορικού έργου, καθώς πελάτες είναι διεθνείς πολυεθνικές
επιχειρήσεις με προοπτικές σοβαρών οικονομικών επενδύσεων στην Ελλάδα.
Σύμφωνα
με πληροφορίες του Συνδέσμου, χθες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε τον περιορισμό
της κυκλοφορίας των τρένων της, δηλώνοντας και επίσημα την αδυναμία
στήριξης του εν λόγω έργου, κάτω από τις υφιστάμενες προϋποθέσεις.
Ο
ΣΥΝΔΔΕ&L, όπως υπογραμμίζεται στην επιστολή που υπογράφουν ο
πρόεδρός του Βασίλης Μπαρμπαγιάννης και ο αντιπρόεδρός του Θωμάς
Αρβανίτης, «θεωρεί επιβεβλημένη την άμεση παρέμβαση του υπουργού Χρ.
Σπίρτζη, προκειμένου να βρεθεί λύση και να απελευθερωθεί το
σιδηροδρομικό δίκτυο για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να υλοποιήσουν τις
δεσμεύσεις τους».
Όπως τονίζεται, πρόκειται για επιχειρήσεις «οι οποίες μέχρι σήμερα συμβάλλουν αποκλειστικά και μόνο στην θετική προβολή των δυνατοτήτων που μπορεί να προσφέρει η χώρα μας, έναντι άλλων γειτονικών εναλλακτικών δικτύων μεταφορών».
Όπως τονίζεται, πρόκειται για επιχειρήσεις «οι οποίες μέχρι σήμερα συμβάλλουν αποκλειστικά και μόνο στην θετική προβολή των δυνατοτήτων που μπορεί να προσφέρει η χώρα μας, έναντι άλλων γειτονικών εναλλακτικών δικτύων μεταφορών».
ΝΕΑ