Εντός του έτους αναμένεται η ολοκλήρωση της σύνδεσης του λιμανιού Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Παράλληλα, έχει προταθεί για ένταξη στο πακέτο επενδύσεων Γιούνκερ
το έργο της ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκησης και αναβάθμισης του άξονα
Στρυμόνα – Δράμα -Αλεξανδρούπολης, μήκους 367 χλμ, αλλά και
Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, μήκους 195 χλμ., σύμφωνα με σημερινές
ανακοινώσεις του υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Μάλιστα,
η ηλεκτροκίνηση εκτιμάται ότι θα μειώσει το κόστος μεταφοράς
εμπορευμάτων από τον Έβρο στην Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, σχεδόν κατά
50%, δίνοντας επιπρόσθετη ώθηση στις τοπικές βιομηχανίες.
Ειδικότερα,
σε ανακοινώσεις για την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου και το σύνολο της
Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης προχώρησε, σήμερα από την
Αλεξανδρούπολη, όπου βρίσκεται, ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης
Χρυσοχοΐδης.
Σε
συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι με τη συμμετοχή του
Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ Γιώργου Παυλίδη, των αντιπεριφερειαρχών των ΠΕ,
βουλευτών, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και παραγωγικών φορέων,
παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός του ΥΠΟΜΕΔΙ και συζητήθηκε η πορεία εκτέλεσης
έργων στην ευρύτερη περιοχή.
«Βρίσκομαι
σήμερα στη Θράκη για λόγους ευθύνης και για κανέναν άλλο λόγο. Δεν
ήρθα, για να περιγράψω έργα ή να καταθέσω λίστα από υποσχέσεις, ήρθα να
ανακοινώσω μια σειρά από πολύ συγκεκριμένα πράγματα και να ξεκινήσουμε
αμέσως την υλοποίησή τους», υπογράμμισε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ και
συνέχισε:
«Είναι
πια κρίσιμο ζήτημα να μπορέσουμε, όχι μόνο να ολοκληρώσουμε τις
υποδομές, αλλά να δούμε με ποιόν τρόπο θα τις χρησιμοποιήσουμε για το
καλό των Θρακιωτών, για να δημιουργήσουμε απασχόληση, ευημερία και
επενδύσεις, αυτό είναι το ζητούμενο».
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκαν επί τάπητος οι πρωτοβουλίες του ΥΠΟΜΕΔΙ για την ανάπτυξη του σιδηρόδρομου στον Έβρο και την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη γενικότερα.
Ως
το τέλος του 2014, ολοκληρώνεται η σύνδεση του λιμανιού της
Αλεξανδρούπολης με τον Σιδηροδρομικό Άξονα, δημιουργώντας τις
προϋποθέσεις να καταστεί το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης κόμβος για τη
διαμεταφορά προϊόντων προς τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας και την
Κωνσταντινούπολη, παρακάμπτοντας τον Βόσπορο και τα στενά των
Δαρδανελίων.
Όπως
ανακοίνωσε ο Υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, έχει προταθεί για ένταξη στο
πακέτο επενδύσεων Γιούνκερ το έργο της ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκησης
και αναβάθμισης του Άξονα Στρυμόνα – Δράμα -Αλεξανδρούπολης, μήκους 367
χλμ και Αλεξανδρούπολης - Ορμενίου μήκους 195 χλμ.
Η
ηλεκτροκίνηση θα μειώσει το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από τον Έβρο
στην Θεσσαλονίκη και την Αθήνα σχεδόν κατά 50%, δίνοντας επιπρόσθετη
ώθηση στις τοπικές βιομηχανίες. Παράλληλα, θα αναβαθμιστούν το Πύθιο και
το Ορμένιο, ως πύλες εισόδου φορτίων από την Τουρκία προς τις χώρες τις
Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης σιδηροδρομικά και για την εξαγωγή
προϊόντων, από το λιμάνι, προς τις χώρες τις μαύρης θάλασσας,
αντίστοιχα.
Η
εξέλιξη αυτή αναμένεται να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την
ανάπτυξη ενός σημαντικού εμπορευματικού κέντρου στην Αλεξανδρούπολη, που
θα ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα και θα δημιουργήσει θέσεις
εργασίας.
«Στη
χώρα μας έχουμε διαθέσει πολλά χρήματα για υποδομές, κάνουμε σημαντικά
οδικά δίκτυα, ο σιδηρόδρομος όμως δεν εξελίχθηκε, μολονότι είναι ένα
μεταφορικό μέσο φιλικό στο περιβάλλον, οικονομικό, αναπτυξιακό.
Αποτελεί
στρατηγικό ζήτημα ο σιδηρόδρομος από το Στρυμόνα μέχρι το Πύθιο, το
Ορμένιο, που θα αποτελέσουν το επίκεντρο εμπορικών δραστηριοτήτων προς
την Τουρκία και στη συνέχεια προς τη Βουλγαρία», υποστήριξε ο Υπουργός
ΥΠΟΜΕΔΙ.
Προς ένταξη στο ΕΣΠΑ η Περιφερειακή Οδός Αλεξανδρούπολης
Αναφορικά
με τα εν εξελίξει, αλλά και υπό σχεδιασμό οδικά έργα, προς ένταξη στο
νέο ΕΣΠΑ είναι το έργο της Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης, συνολικού
μήκους 5,7 χλμ. και προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ, που θα συνδέει τον αστικό ιστό της πόλης με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και την Εγνατία Οδό,
για το οποίο έχουν εγκριθεί όλες οι απαιτούμενες μελέτες και οι
περιβαλλοντικοί όροι. Παράλληλα, ολοκληρώνεται τέλη του 2014 ο
ανισόπεδος κόμβος ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής,
ολοκληρώθηκαν
τα 17 από τα 23 χλμ. του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού «Κομοτηνή -
Νυμφαία - Ελληνοβουλγαρικά σύνορα» και κατατίθενται άμεσα οι οικονομικές
προσφορές δημοπράτησης των υπολειπόμενων χλμ. και προχωρά με γοργούς
ρυθμούς η κατασκευή των εναπομεινάντων 52 χλμ. του κάθετου άξονα της
Εγνατίας Οδού «Αρδάνιο - Ορμένιο- Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», μήκους 124
χλμ.
Σε
εξέλιξη βρίσκονται οι μελέτες του οδικού άξονα Δράμα - Καβάλα, οι
οποίες θα ολοκληρωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2015 και οι μελέτες του
άξονα «Ξάνθη - Έχινος - Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, οι οποίες θα
ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους.
«Γι'
αυτό λοιπόν ήρθα σήμερα εδώ, για να σας πω για τα έργα που ξεκινάνε
άμεσα και είναι ζωτικής σημασίας για τις πόλεις, για τις υποδομές μας,
για την σύνδεση των υποδομών μας, για την καλύτερη λειτουργία τους, για
την βελτίωση της ζωής των ανθρώπων», υπογράμμισε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ και
κατέληξε: «Σας καλώ να υπερβούμε τις όποιες δυσκολίες, εμπόδια υπάρχουν,
έτσι ώστε να τρέξουμε αυτές τις μεγάλες παρεμβάσεις στις υποδομές και
τα δίκτυα».