Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018

Αντιδράσεις Θεσσαλικού (Σ.Σ.Θ) και προσφυγή στη δικαιοσύνη για την επισκευή μηχανήματος γραμμής στο εξωτερικό

Μπορεί να επιδιορθωθεί στο Βόλο λένε οι σιδηροδρομικοί και προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη για λόγους δημοσίου συμφέροντος
Στις αποθήκες του ΟΣΕ στον Βόλο «σαπίζει» τα δύο τελευταία χρόνια λόγω βλάβης μηχάνημα υψηλής τεχνολογίας που χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των σιδηροδρομικών γραμμών και την ασφάλεια της κυκλοφορίας των τρένων. Παρά τις αλλεπάλληλες κρούσεις των σιδηροδρομικών να αναλάβει την επισκευή του το τεχνικό προσωπικό του τοπικού εργοστασίου που είναι επιφορτισμένο με το συγκεκριμένο αντικείμενο, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε πρόσφατα να αναθέσει… στην Αυστρία την επισκευή. Τον λόγο έχει πλέον η Δικαιοσύνη, όπου προσφεύγει ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, ζητώντας από τον εισαγγελέα να διερευνήσει αν συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος.

Το ειδικό μηχάνημα γραμμής παραμένει παροπλισμένο μέσα σε κιβώτια, παρότι θα μπορούσε να έχει επισκευαστεί από το προσωπικό του εργοστασίου του Βόλου, το οποίο έχει προσληφθεί ακριβώς για αυτό τον σκοπό. Να συντηρεί και να επισκευάζει τον μηχανολογικό εξοπλισμό του ΟΣΕ. Σημειώνεται δε, ότι το εργοστάσιο του Βόλου είναι το μοναδικό ιδιοκτησίας του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, το οποίο είναι επιφορτισμένο για την επισκευή αυτών των ειδικών μηχανημάτων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας κ. Δημήτρη Νικολάου, υφίσταται θέμα δημοσίου συμφέροντος. «Όλα αυτά τα χρόνια οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο μοχθούν να εργάζονται για τα συμφέροντα του ενιαίου, δημόσιου σιδηρόδρομου» επισήμανε ο ίδιος στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ. «Δεν είναι δυνατόν την ώρα που οι σιδηροδρομικοί προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κρατήσουν ανοιχτό το εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Βόλο, η διοίκηση να αναθέτει στο εξωτερικό την επισκευή μηχανολογικού εξοπλισμού της γραμμής» προσθέτει ο ίδιος.
Οι σιδηροδρομικοί εκτιμούν ότι βρίσκεται σε εξέλιξη σχέδιο απαξίωσης του εργοστασίου του ΟΣΕ στον Βόλο. Δεν είναι η πρώτη φορά που το λένε αυτό. Από τον Οκτώβριο του 2017 είχαν εκφράσει επιφυλάξεις και φόβους, υποστηρίζοντας πως η πώλησης της εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) θα έχει επιπτώσεις στον Βόλο και στη λειτουργία του εργοστασίου.
Οι φόβοι αυτοί επαληθεύτηκαν - σύμφωνα με τον κ. Δημ. Νικολάου - καθώς πλέον από τα 42 άτομα προσωπικό του εργοστασίου του ΟΣΕ στον Βόλο, οι 20 περίπου έχουν «μεταφερθεί» στην ΕΕΣΣΤΥ, όπως λέει, η οποία όμως πλέον έχει περάσει σε «ξένα χέρια».
«Είναι παράδοξο και ταυτόχρονα τραγικό. Στο εργοστάσιο του Βόλου εργαζόμενοι του ΟΣΕ εργάζονται αρκετό χρονικό διάστημα για τα συμφέροντα της ΕΕΣΣΤΥ που έχει περάσει πλέον σε ιδιώτες», σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, υπογραμμίζοντας ότι αυτό συνιστά «κατάφωρη παρανομία».
Η κριτική του προέδρου του ΣΣΘ στρέφεται εναντίον της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, αλλά και του Βολιώτη προέδρου της ΕΕΣΣΤΥ κ. Γιάννη Αντωνιάδη.
«Η Κυβέρνηση χωρίς κανένα ενδοιασμό προχώρησε στην πώληση της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρική της ιταλικής ΤΡΕΝΙΤΑLIA, δείχνοντας πόσο αδίστακτη είναι όταν πρόκειται να υλοποιήσει τις απαιτήσεις ιδιωτών για κερδοφορία. Ξεπούλησε μία από τις λίγες δημόσιες υπηρεσίες του εθνικού μας πλούτου. Το αξιοπερίεργο είναι ότι συνδικαλιστές του Δικτύου Σιδηροδρομικών (παράταξη ΣΥΡΙΖΑ), εκλεγμένοι συνδικαλιστές και στα όργανα της Ομοσπονδίας, κυριολεκτικά πρώτοι έτρεξαν να υποβάλουν αίτηση μετάταξης για να παραμείνουν στον δημόσιο ΟΣΕ. Το μεγάλο ερώτημα είναι πώς ο πρόεδρος της ΕΕΣΣΤΥ κ. Γ. Αντωνιάδης παραμένει στη θέση του, ενώ στο συνέδριο της Ομοσπονδίας μαζί με άλλους αριστερούς φώναζαν πως «θα κάψουμε το πρώτο ιδιωτικό τρένο…»» καταλήγει στην ανακοίνωση που απέστειλε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος των Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ