Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018

Ενημέρωση από το ΔΣ της ΠΕΠΕ

Στο περασμένο ΔΣ της ΠΕΠΕ συζητήθηκαν  αλλά και αποφασίστηκαν τα παρακάτω:


1.Το ΣτΑ τελικά θα πραγματοποιηθεί στην Λάρισα στις 13 Δεκεμβρίου 2018 .

2.Για το θέμα των αδειών .
 α)Με ομοφωνία αποφασίστηκε να σταλεί εξώδικο στην διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την απαράδεκτη αναστολή αδειών.Σε περίπτωση μη άμεσης συμμόρφωσης της  δηλαδή να σταματήσει την αναστολή των αδειών θα γίνει καταγγελία στο ΣΕΠΕ .Η ΣΥΠΕ ζήτησε να δοθούν όλες οι άδειες στον κόσμο καθώς είναι ευθυνης της διοίκησης ,της διέθυνσης προσωπικού αλλά και του προγραμματισμού εργασίας τα όσα απαράδεκτα έχουν γίνει μέχρι σήμερα. (Η πρόταση της ΣΥΠΕ και ειδικά η αναφορά για το ΣΕΠΕ δέχθηκε ειρωνία από τον πρόεδρο που δείχνει πολλά για την πραγματική διάθεση της ΠΕΠΕ για το θέμα).
 β) Σε συναδέλφους που συνταξιοδοτήθηκαν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παράνομα δεν τους έχει καταβάλει την αποζημίωση αδείας με προσαύξηση 100% .Το υπόλοιπο αδείας αφορά το 2017 και σύμφωνα με το νόμο ούτε να την μεταφέρουν το 2018 μπορούσαν ούτε να υπάρξει οποιαδήποτε άλλη συμφωνία παρά μόνο αυτή της αποζημίωσης.Το ΔΣ αποφάσισε τόσο την στήριξη τους για καταγγελια στο ΣΕΠΕ όσο και για δικαστική διεκδίκηση.

3.Για το θέμα των δικαστικών διεκδικήσεων 

  • Αποφασίστηκε η παρακράτηση του ποσού των 30 ευρώ για δικαστικές διεκδικήσεις με το δώρο των Χριστουγέννων.
  • Οι αγωγές τόσο για το 25% όσο και για το επικίνδυνο και ανθυγιεινό έχουν κατατεθεί ΟΛΕΣ.Εν αναμονή για την απόφαση του Αρείου Πάγου για το 25%(Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ προσπάθησε να εξάρει τον ευατό του  για τις αγωγές και να κατηγορήσει την ΣΥΠΕ !!!ότι δεν έκανε τίποτα για αυτές.Μάλιστα ανέφερε ότι τα μέλη  της ΣΥΠΕ δεν έφερναν τα απαραίτητα χαρτιά για τις αγωγές !Του επισημάναμε ότι δεν μπήκε καν στον κόπο της επικοινωνίας  και ότι πριν κατατεθεί η αγωγή για το επικίνδυνο κραύγαζε προς τον σημερινό γγ του σωματείου ότι δεν δέχεται σε αγωγή δική του !!!!(θεωρούσε δικές του τις αγωγές που πληρώνουν τα μέλη ) να μπει ο συνάδελφος Κλίτσας.(Όταν  αυτό  δε επιβεβαιώθηκε το γεγονός  από τον γραμματέα άλλαξε δέκα χρώματα και έχασε τα λόγια του.Τα ξαναβρήκε μόνο για να επιτεθεί στην ΣΥΠΕ )
  • Για το θέμα της διαφοράς των υπεριωριών από την ημέρα της ιδιωτικοποίησης και μετά .Η ηγεσία της ΠΕΠΕ επιμένει να μην δέχεται να κάνει αγωγή εναντίον της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Όμως μετά την συνεχή πίεση της ΣΥΠΕ αποδέχθηκαν να ενισχύσουν οικονομικά μετά από αίτηση του  όποιον μηχανοδηγό καταθέσει αγωγή για τις υπερωρίες εναντίον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
  • Για την αγωγή για τα  δώρα . Αφορά την περίοδο από το 2013 έως και το 2016.Όμως την διεκδίκηση μπορούν να την κάνουν μόνο όσοι είχαν τότε εισόδημα ετησίως μέχρι 36.000 ευρώ μεικτά.Το σωματείο ανέλαβε την υποχρέωση  της διεκδίκησης και οικονομικής κάλυψης για τους  εν ενεργεία μηχανοδηφούς απο το ΤΑΠΕΛ.Θα υπάρξει ανακοίνωση από το προεδρείο για λεπτομέρειες.Οι συνάδελφοι που πληρούν τις προυποθέσεις πρέπει να γνωρίζουν οτι στα μέσα Δεκεμβρίου 2018 στην περίπτωση  μη κατάθεσης  αγωγής παραγράφεται το δικαίωμα διεκδίκησης του έτους 2013.Επομένως θα πρέπει άμεσα να επικοινωνήσουν με το σωματείο.
  • Αγωγή για αναδρομικά της 6ης ημέρας. Μετά τη δικαίωση εργαζομένων από τον ΟΣΕ θα εξεταστεί η διεκδίκηση από την ΠΕΠΕ και για τους μηχανοδηγούς.

4.Για την μετατροπή της άδειας μηχανοδήγησης σε ευρωπαική.

Από την ΡΑΣ έχουν τεθεί πάρα πολλές παράμετροι και απαιτήσεις .Στα μηχανοστάσια έχει κυκλοφορήσει έντυπο με όλες  τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να γίνουν από τους μηχανοδηγούς αλλά και τον εργοδότη
Για τις ιατρικές εξετάσεις  και για όσους  έχουν περάσει από αυτές το Ερ.Ντυνάν θα αποστείλει στην ΡΑΣ  απλά την ένδειξη ικανός.Όσοι επιθυμούν αντίγραφο των εξετάσεων τους μπορούν να υποβάλλουν αίτημα και να τις λάβουν σε κλειστό φάκελο
Από την ΡΑΣ απαιτούνται τόσο έντυπα όσο και ηλεκτρονικά πάρα πολλά πράγματα.


  1. Βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης του εκπαιδευτικού προγράμματος  (εκδίδεται από τον ΟΣΕ)
  2. βεβαίωση εργοδότη για απασχόληση ως μηχανοδηγός
  3. Δελτίο έλξης μέσα στο 2018
  4. Παρά­βολο ύψους 100€ σύμφωνα με το άρθρο 7 της ΚΥΑ υπ. αριθ. ΑΣ19/1052/14 / 20-07-2018 (ΦΕΚ Β’ 3089) το οποίο εκδίδεται μέσω της εφαρμογής e-paravolo.Το παράβολο θα το πληρώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον μηχανοδηγό με την κατάθεση απόδειξης πληρωμής του από τον ίδιο.
  5. Αποδεικτικό του επιπέδου εκπαίδευσης του μηχανοδηγού  πχ απολυτήριο Λυκείου
  6. Αντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή διαβατηρίου ή άλλου αναγνωρισμένου εγγράφου που να αποδεικνύει την ταυτότητα και την ηλικία του μηχανοδηγού.
  7. Ψηφιακή υπογραφή .Απαιτείται ψηφιακό αρχείο μορφή jpg, διαστάσεων 1200 Χ 400 pixel)Τα αρχεία πρέπει να είναι μικρότερα από 500 KB.Επιτρεπτές επεκτάσεις αρχείων: jpg.
  8. Φωτογραφίες Απαιτείται ψηφιακό αρχείο υψηλής ανάλυσης (μορφή jpg διαστάσεων 828 Χ 1060 pixel). Πέραν της συμπλήρωσης των στοιχείων της αίτησης, απαιτείται η προσκόμιση στη ΡΑΣ δύο φωτογραφιών του αιτούντα, τύπου διαβατηρίου.
    Τα αρχεία πρέπει να είναι μικρότερα από 500 KB.Επιτρεπτές επεκτάσεις αρχείων: jpg.
Τα παραπάνω είναι μόνο μέρος των όσων απαιτούνται και μέχρι στιγμής σε όσους έχουν κάνει την εκπαίδευση στο ΚΕΚ δέν έχουν σταλεί βεβαιώσεις.Ούτε έχουν σταλεί  βεβαιώσεις από τον εργοδότη.

5.Προσλήψεις
Ενημερωθήκαμε από τον πρόεδρο για προσλήψεις 20 επιλαχόντων  και έναρξη εκπαίδευσης τους το 2019.

Στο θέμα των προσλήψεων πέρα  του ότι είναι αναγκαίες χωρίς συζήτηση θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα το πρόβλημα  που έχει προκύψει με την Βόρεια Ελλάδα η οποία αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα έλλειψης προσωπικού.Επομένως οι προσλήψεις θα πρέπει να  έχουν στόχευση την Βόρειο Ελλάδα.
Πέρα από τις προσλήψεις των επιλαχόντων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλει να ξεκαθαρίσει τι  ακριβώς θέλει να κάνει κάτι που πιστεύουμε ότι θα φανεί με το οργανόγραμμα το επόμενο διάστημα..

6.Κυκλώματα καθημερινότητα
Τέθηκε τό θέμα της καθημερινότητας πχ με την κατάσταση που επικρατεί πχ στο Θριάσιο τόσο το πρωί όσο και το βράδυ.Το θέμα της συνεχόμενης εργασίας των μηχανοδηγών που ξεπερνά κατά πολύ τις 9 ημέρες.Μάλιστα το θέμα των συνεχόμενων ημερών εργασίας και του σεβασμού από τον προγραμματισμό εργασίας τέθηκε και από μέλος της συνεξέλιξης που σημαίνει ότι για άλλη μια φορά γκρεμίστηκε η μυθοπλασία της ηγεσίας της  συνεξέλιξης περί όρων και κανόνων στην εργασία με την συμφωνία του Ιανουαρίου.Κανένας κανόνας.Μόνο εντατικοποίηση έφεραν.
Πολλοί μηχανοδηγοί που έχουν καταθέσει έγγραφη αναφορά για να παίρνουν τα ρεπό  δεν τα παίρνουν .
Μηχανοδηγοί έχουν φτάσει  να εργάζονται 35 ημέρες με 2 ρεπό.
Καμία απάντηση από το προεδρείο.