Έκθεση για τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού στον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο δημοσίευσε ο οίκος SCI Verkehr και αναδημοσίευσε η International Railway Journal.
Σύμφωνα με αυτήν, η πτώση επιβατών στον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο αναμένεται μεταξύ 30%-50% για το 2020, ενώ η ανάκαμψη θα είναι σταδιακή.
Στην έκθεσή της, η SCI Verkehr μελέτησε τρία σενάρια: ταχεία ανάκαμψη, «διαταραχές» των αγορών και αυτό που πιστεύει ότι είναι το πιο ρεαλιστικό σενάριο, η επιστροφή του lock down, λόγω νέων κυμάτων της επιδημίας το φθινόπωρο.
Σε περίπτωση νέου lock down το φθινόπωρο, η SCI Verkehr προβλέπει πτώση 40% στις μεταφορές επιβατών για το 2020, ενώ η εμπορευματική κυκλοφορία στην ηπειρωτική Ευρώπη θα σημειώσει μείωση σχεδόν κατά 20%. Σε αυτήν την περίπτωση, η SCI δεν αναμένει ανάκαμψη στα επίπεδα, πριν από την κρίση, έως το 2023 ή το 2024.
«Δεδομένου ότι είναι δύσκολο για όλους να προβλέψουμε μελλοντικές εξελίξεις, αποφασίσαμε να εργαστούμε σε τρία καθορισμένα σενάρια που αντικατοπτρίζουν πιθανές εξελίξεις υπό διαφορετικές υποθέσεις», δήλωσε ο Alexander Herbermann από το γραφείο του Βερολίνου της SCI Verkehr.
«Επί του παρόντος, πολλοί ειδικοί στον τομέα της υγείας θεωρούν πιθανά ένα ή περισσότερα επιπλέον κύματα Covid-19. Επομένως, αυτό το σενάριο φαίνεται πιθανό για εμάς, αλλά και άλλες εξελίξεις είναι επίσης δυνατές», συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της έκθεσης, η κυκλοφορία των επιβατών θα μειωθεί κατά 30% εφέτος στο ευνοϊκό σενάριο ταχείας ανάκαμψης, με αποκατάσταση της κίνησης έως το τέλος του 2021.
Στο απαισιόδοξο σενάριο των «διαταραγμένων» αγορών, η κίνηση θα καταρρεύσει κατά 50% και δεν θα φτάσει πριν τα επίπεδα της κρίσης έως το 2025, επειδή οι επιβάτες θα προτιμούν αυτοκίνητα ή ποδήλατα, δεν θα πραγματοποιούνται επαγγελματικά ταξίδια εξαιτίας των ψηφιακών συναντήσεων και η μετακίνηση των επιβατών θα μειώνεται, λόγω περισσότερων εργασιών στο σπίτι.
Η εικόνα στις εμπορευματικές μεταφορές
Στο σενάριο ταχείας ανάκαμψης για το 2020, η SCI Verkehr αναμένει ότι οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές θα αντιπροσωπεύουν το 87% του όγκου κυκλοφορίας του 2019 και θα ανακάμψουν στον όγκο του 2019 το 2023.
Στο σενάριο των «διαταραγμένων» αγορών, η SCI Verkehr προβλέπει εφέτος την κυκλοφορία σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στο 74% του επιπέδου που επιτεύχθηκε το 2019 και ότι το φορτίο θα ανέρχεται σταδιακά στο 90% του όγκου του 2019 έως το 2025.
«Ενώ οι υψηλές απώλειες εσόδων που υφίστανται οι επιβάτες θα αντισταθμιστούν εν μέρει από κυβερνητικά προγράμματα, οι μεταφορείς εμπορευμάτων, οι οποίες επηρεάζονται λιγότερο, θα υποστούν επίσης πίεση, λόγω των εκτεταμένων χαμηλών περιθωρίων», αναφέρει η SCI Verkehr.
Η τρέχουσα κατάσταση
«Από τον Μάρτιο, η Ευρώπη υπόκειται σε περιορισμούς κίνησης και κοινωνικής απόστασης και η οικονομία βρίσκεται σε ακινησία σε πολλούς τομείς», υπογραμμίζει η SCI Verkehr.
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών επηρεάστηκαν άμεσα, με μείωση άνω του 90% στην Ιταλία και τη Γαλλία, αλλά μόνο στο 40% στη Σουηδία, η οποία υιοθέτησε μια λιγότερο δρακόντεια προσέγγιση για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Αντίστοιχα, οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές επηρεάστηκαν ολοένα και περισσότερο από τον Απρίλιο, με τους φορείς εκμετάλλευσης να αναφέρουν μειώσεις μεταξύ 20% και 35%, ενώ η μεταφορά νέων αυτοκινήτων έχει σταματήσει εντελώς.
«Το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση τους επόμενους μήνες και χρόνια εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την περαιτέρω πορεία της πανδημίας, τη διάρκεια των περιορισμών και τη σταθεροποίηση της οικονομίας», επισημαίνεται στην έκθεση.
metaforespress
Σύμφωνα με αυτήν, η πτώση επιβατών στον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο αναμένεται μεταξύ 30%-50% για το 2020, ενώ η ανάκαμψη θα είναι σταδιακή.
Στην έκθεσή της, η SCI Verkehr μελέτησε τρία σενάρια: ταχεία ανάκαμψη, «διαταραχές» των αγορών και αυτό που πιστεύει ότι είναι το πιο ρεαλιστικό σενάριο, η επιστροφή του lock down, λόγω νέων κυμάτων της επιδημίας το φθινόπωρο.
Σε περίπτωση νέου lock down το φθινόπωρο, η SCI Verkehr προβλέπει πτώση 40% στις μεταφορές επιβατών για το 2020, ενώ η εμπορευματική κυκλοφορία στην ηπειρωτική Ευρώπη θα σημειώσει μείωση σχεδόν κατά 20%. Σε αυτήν την περίπτωση, η SCI δεν αναμένει ανάκαμψη στα επίπεδα, πριν από την κρίση, έως το 2023 ή το 2024.
«Δεδομένου ότι είναι δύσκολο για όλους να προβλέψουμε μελλοντικές εξελίξεις, αποφασίσαμε να εργαστούμε σε τρία καθορισμένα σενάρια που αντικατοπτρίζουν πιθανές εξελίξεις υπό διαφορετικές υποθέσεις», δήλωσε ο Alexander Herbermann από το γραφείο του Βερολίνου της SCI Verkehr.
«Επί του παρόντος, πολλοί ειδικοί στον τομέα της υγείας θεωρούν πιθανά ένα ή περισσότερα επιπλέον κύματα Covid-19. Επομένως, αυτό το σενάριο φαίνεται πιθανό για εμάς, αλλά και άλλες εξελίξεις είναι επίσης δυνατές», συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της έκθεσης, η κυκλοφορία των επιβατών θα μειωθεί κατά 30% εφέτος στο ευνοϊκό σενάριο ταχείας ανάκαμψης, με αποκατάσταση της κίνησης έως το τέλος του 2021.
Στο απαισιόδοξο σενάριο των «διαταραγμένων» αγορών, η κίνηση θα καταρρεύσει κατά 50% και δεν θα φτάσει πριν τα επίπεδα της κρίσης έως το 2025, επειδή οι επιβάτες θα προτιμούν αυτοκίνητα ή ποδήλατα, δεν θα πραγματοποιούνται επαγγελματικά ταξίδια εξαιτίας των ψηφιακών συναντήσεων και η μετακίνηση των επιβατών θα μειώνεται, λόγω περισσότερων εργασιών στο σπίτι.
Η εικόνα στις εμπορευματικές μεταφορές
Στο σενάριο ταχείας ανάκαμψης για το 2020, η SCI Verkehr αναμένει ότι οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές θα αντιπροσωπεύουν το 87% του όγκου κυκλοφορίας του 2019 και θα ανακάμψουν στον όγκο του 2019 το 2023.
Στο σενάριο των «διαταραγμένων» αγορών, η SCI Verkehr προβλέπει εφέτος την κυκλοφορία σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στο 74% του επιπέδου που επιτεύχθηκε το 2019 και ότι το φορτίο θα ανέρχεται σταδιακά στο 90% του όγκου του 2019 έως το 2025.
«Ενώ οι υψηλές απώλειες εσόδων που υφίστανται οι επιβάτες θα αντισταθμιστούν εν μέρει από κυβερνητικά προγράμματα, οι μεταφορείς εμπορευμάτων, οι οποίες επηρεάζονται λιγότερο, θα υποστούν επίσης πίεση, λόγω των εκτεταμένων χαμηλών περιθωρίων», αναφέρει η SCI Verkehr.
Η τρέχουσα κατάσταση
«Από τον Μάρτιο, η Ευρώπη υπόκειται σε περιορισμούς κίνησης και κοινωνικής απόστασης και η οικονομία βρίσκεται σε ακινησία σε πολλούς τομείς», υπογραμμίζει η SCI Verkehr.
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών επηρεάστηκαν άμεσα, με μείωση άνω του 90% στην Ιταλία και τη Γαλλία, αλλά μόνο στο 40% στη Σουηδία, η οποία υιοθέτησε μια λιγότερο δρακόντεια προσέγγιση για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Αντίστοιχα, οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές επηρεάστηκαν ολοένα και περισσότερο από τον Απρίλιο, με τους φορείς εκμετάλλευσης να αναφέρουν μειώσεις μεταξύ 20% και 35%, ενώ η μεταφορά νέων αυτοκινήτων έχει σταματήσει εντελώς.
«Το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση τους επόμενους μήνες και χρόνια εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την περαιτέρω πορεία της πανδημίας, τη διάρκεια των περιορισμών και τη σταθεροποίηση της οικονομίας», επισημαίνεται στην έκθεση.
metaforespress