Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στις 21 Μαρτίου, εφόσον το ΤΑΙΠΕΔ δεν δώσει παράταση, θα κατατεθούν οι εκδηλώσεις αρχικού ενδιαφέροντος για την σιδηροδρομική εταιρεία.Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, δεν αναμένεται… συνωστισμός ενδιαφερομένων, όπως σχεδόν σε κάθε διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Έτσι, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται γύρω από την κινεζική Cosco και λιγότερο, την αμερικανική Watco ή την ελληνική ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ.
To μέγα ερώτημα που πλανάται είναι, εάν θα υπάρξει πολιτική μεσολάβηση, όπως στην περίπτωση του ΟΛΠ.
Με άλλα λόγια, εάν ο Έλληνας Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας πάρει τηλέφωνο τον Κινέζο ομόλογό του Λι Κετσιάνγκ, με στόχο η Cosco ή κάποια άλλη εταιρεία υπό την Cosco να «χτυπήσει» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ως γνωστόν, η Cosco είναι ναυτιλιακή εταιρεία και όχι σιδηροδρομική. Ωστόσο, η ενίσχυση του Πειραιά και του ΟΛΠ συνδέεται άμεσα με το Θριάσιο Ε/Κ και τη διακίνηση εμπορευμάτων, από το λιμένα του Ικονίου προς την Κεντρική Ευρώπη, δια μέσου του σιδηροδρόμου.
Για το ΤΑΙΠΕΔ, τυχόν ενδιαφέρον της Cosco αποτελεί το πιο αισιόδοξο σενάριο, εάν και είναι γνωστό ότι οι Κινέζοι (και όχι μόνο) επιθυμούσαν να είχε «σπάσει» ο διαγωνισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την απόσχιση του εμπορευματικού τομέα.
Τι θα συμβεί όμως, εάν κηρυχθεί άγονος και ο νέος διαγωνισμός; Θα προκηρυχθεί και τρίτος, με τη διαφορά ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα τεμαχιστεί; Είναι ένα σενάριο.
Θα «κλείσει» η εταιρεία; Ακούγεται κι αυτό, εξαιτίας της έρευνας της ΕΕ για τυχόν παράνομες κρατικές ενισχύσεις.
Θα μείνει ως έχει; Μπορεί να συμβεί κι αυτό, ωστόσο απαιτούνται δραστικές αλλαγές, προκειμένου να μπορέσει να αντιμετωπίσει την έλευση του ανταγωνισμού.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι, τους προσεχείς μήνες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι μια «άλλη» εταιρεία.
metaforespress.gr
Έτσι, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται γύρω από την κινεζική Cosco και λιγότερο, την αμερικανική Watco ή την ελληνική ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ.
To μέγα ερώτημα που πλανάται είναι, εάν θα υπάρξει πολιτική μεσολάβηση, όπως στην περίπτωση του ΟΛΠ.
Με άλλα λόγια, εάν ο Έλληνας Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας πάρει τηλέφωνο τον Κινέζο ομόλογό του Λι Κετσιάνγκ, με στόχο η Cosco ή κάποια άλλη εταιρεία υπό την Cosco να «χτυπήσει» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ως γνωστόν, η Cosco είναι ναυτιλιακή εταιρεία και όχι σιδηροδρομική. Ωστόσο, η ενίσχυση του Πειραιά και του ΟΛΠ συνδέεται άμεσα με το Θριάσιο Ε/Κ και τη διακίνηση εμπορευμάτων, από το λιμένα του Ικονίου προς την Κεντρική Ευρώπη, δια μέσου του σιδηροδρόμου.
Για το ΤΑΙΠΕΔ, τυχόν ενδιαφέρον της Cosco αποτελεί το πιο αισιόδοξο σενάριο, εάν και είναι γνωστό ότι οι Κινέζοι (και όχι μόνο) επιθυμούσαν να είχε «σπάσει» ο διαγωνισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την απόσχιση του εμπορευματικού τομέα.
Τι θα συμβεί όμως, εάν κηρυχθεί άγονος και ο νέος διαγωνισμός; Θα προκηρυχθεί και τρίτος, με τη διαφορά ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα τεμαχιστεί; Είναι ένα σενάριο.
Θα «κλείσει» η εταιρεία; Ακούγεται κι αυτό, εξαιτίας της έρευνας της ΕΕ για τυχόν παράνομες κρατικές ενισχύσεις.
Θα μείνει ως έχει; Μπορεί να συμβεί κι αυτό, ωστόσο απαιτούνται δραστικές αλλαγές, προκειμένου να μπορέσει να αντιμετωπίσει την έλευση του ανταγωνισμού.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι, τους προσεχείς μήνες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι μια «άλλη» εταιρεία.
metaforespress.gr