Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τα δοκιμαστικά δρομολόγια στην νέα διπλή γραμμή από την Τιθορέα μέχρι το Λιανοκλάδι προκειμένου να μπορέσει να δοθεί στην κυκλοφορία.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το αμέσως επόμενο διάστημα θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία η ηλεκτροκίνηση μέχρι την Τιθορέα και σε δεύτερο χρόνο μέχρι το Λιανοκλάδι.
Ας τα μαζέψουμε όμως όλα μαζί από την αρχή. Σήμερα το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη γίνεται ως εξής: Από την Αθήνα μέχρι τον Παλαιόφαρσαλο χρησιμοποιείται ντιζελομηχανή και από τον Παλαιοφάρσαλο μέχρι τη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιείται ηλεκτρομηχανή. Με την λειτουργία της ηλεκτροκίνησης και του νέου τμήματος μέχρι το Λιανοκλάδι, θα δίνεται η ευκαιρία στα επιβατικά τρένα να κάνουν με ηλεκτρομηχανές την απόσταση από την Αθήνα μέχρι το Λιανοκλάδι, με ντιζελομηχανή το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός μήκους 54χλμ και στον Παλαιοφάρσαλο να ξαναμπαίνει η ηλεκτρομηχανή μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Συνολικά, αυτό θα μειώσει το δρομολόγιο στις 4 ώρες και 30 λεπτά, όμως εναπόκειται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πως θα διαχειριστεί τη γραμμή. Από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ, το έργο τουλάχιστον μέχρι το Λιανοκλάδι είναι σχεδόν ολοκληρωμένο και ως τελευταία εκκρεμότητα θα απομένει το τμήμα μέχρι τον Δομοκό.
Να θυμίσουμε ότι στο προς ολοκλήρωση τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι μήκους 56χλμ θα λειτουργήσει και η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα σε Ελλάδα και Βαλκάνια, στην περιοχή του Καλλίδρομου με μήκος 9χλμ. ενώ στο τμήμα αυτό θα είναι εφικτή ταχύτητα μέχρι και 200χλμ/ώρα.
ypodomes.com