ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μετά από 13 χρόνια αναμονής ο Κεντρικός Σταθμός Αθηνών συνδέθηκε με το δίκτυο ηλεκτροκίνησης.
Πρόκειται για ακόμα ένα έργο που αναβαθμίζει σημαντικά την ποιοτική μετακίνηση χιλιάδων συμπολιτών μας με το σιδηρόδρομο, το πλέον ασφαλές, οικονομικό και οικολογικό μέσο μεταφοράς.
Το Σωματείο μας χαιρετίζει την εξέλιξη αυτή καθώς διαχρονικά στηρίζει την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Ελπίζουμε να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και δεκαετίες, προκειμένου οι συμπολίτες μας να βιώσουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ο σιδηρόδρομος, χωρίς να λησμονούμε τη συμβολή του μέσου στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Ωστόσο, με την παράδοση της ηλεκτροκίνησης, έγιναν φανερά τα προβλήματα που το Σωματείο μας επισημαίνει χρόνια τώρα.
Η μη λειτουργία των συστημάτων τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης – την οποία έχουμε επισημάνει εδώ και χρόνια- προκαλεί καθυστερήσεις στα δρομολόγια σε αρκετές περιπτώσεις, ενίοτε και καταργήσεις (Λιόσια) , καθώς η κυκλοφορία εξακολουθεί να γίνεται με μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν περασμένες δεκαετίες ενώ η υπάρχουσα κατάσταση αναγκάζει εμπορικές αμαξοστοιχίες να διασχίζουν τον αστικό ιστό, μειώνοντας την χωρητικότητα του ήδη επιβαρυμένου δικτύου.
Ταυτόχρονα, η μεγάλη έλλειψη μηχανοδηγών δεν επιτρέπει την καλύτερη λειτουργία του Προαστιακού Αθηνών (σε 24ωρη βάση) αφού δεν μπορεί να ικανοποιηθεί στο σύνολο του το ζητούμενο επιβατικό έργο, ενώ –αυτονόητα- η έλλειψη αυτή εμποδίζει και την πλήρη ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών .
Στηρίζουμε το αίτημα των κατοίκων της Δυτικής Αττικής για τακτική και αξιόπιστη προαστιακή σύνδεση και θα πράξουμε ό,τι είναι εφικτό για να γίνει αυτό πράξη.
Το Σωματείο μας θεωρεί ότι μπορεί να υπάρξει και άλλη λύση πέραν της λεωφορειακής σύνδεσης των Άνω Λιοσίων με τη Νερατζιώτισσα και θα την καταθέσει στους άμεσα υπευθύνους για να εξεταστεί η δυνατότητα υλοποίησής της.
Η ταχύτατη ολοκλήρωση των έργων υποδομής στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο αποτελεί στρατηγικό στόχο του Σωματείου εδώ και δεκαετίες.
Οι Μηχανοδηγοί, έχοντας βιώσει από πρώτο χέρι την απαξίωση του μέσου, και έχοντας πληρώσει με την ζωή συναδέλφων μας αυτήν, συνεχίζουμε νααγωνιζόμαστε για ένα σύγχρονο σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του πολίτη, εργαλείο ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Κανείς δεν πρέπει να λησμονά:
Ότι η Δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ήταν αυτή που σύναψε στρατηγικές συμφωνίες με επιχειρηματικούς κολοσσούς, βάζοντας την Ελλάδα στο χάρτη της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και μετατρέποντας τη χώρα σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων, .
Ούτε ότι η Δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι επαγγελματίες Σιδηροδρομικοί εργάζονται με αυταπάρνηση στην υπηρεσία των συμπολιτών μας.
Καλούμε το Υπουργείο Μεταφορών και τις Διοικήσεις ΟΣΕ- ΕΡΓΟΣΕ να συνεχίσουν ακόμα ποιο εντατικά την προσπάθεια για την άμεση ολοκλήρωση των έργων της σιδηροδρομικής υποδομής, (Άμεση ολοκλήρωση όλων των γραμμών του σταθμού Αθηνών με σημαδότηση και φωτοσήμανση –αφού αυτή δεν προβλεπόταν!- ,σύνδεση ηλεκτροκίνησης με λιμάνι Πειραιά, ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ, αποκατάσταση γέφυρας Γαλλικού, πλήρη λειτουργία συστημάτων επιδομής και υποδομής – φωτοσήμανση και τηλεδιοίκηση-) ώστε σύντομα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος να βρεθεί στη θέση που του αξίζει για την ακόμα ποιο ασφαλή και ποιοτική μετακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων.
Σε αυτήν την προσπάθεια το Σωματείο μας και οι Έλληνες Μηχανοδηγοί ήταν, είναι και θα είναι πάντα αρωγοί.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας