Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021

Επιστολή της ΠΟΣ σε Βουλή, υπουργείο μεταφορών , ΓΣΕΕ

 Αθήνα,  07/01/ 2021

Αριθ. Πρωτ. 40644


                ΠΡΟΣ: 1. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών – κ. Κώστα Αχιλ.Καραμανλή.

                          2. Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών – κ. Ιωάννη Κεφαλογιάννη.

                          3. Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών – κ. Νικόλαο Σταθόπουλο. 

                          4. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων –  κ. Κωστή Χατζηδάκη. 

                          5. ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

                          6. ΣΥΡΙΖΑ

                          7. ΚΙΝΑΛ

                          8. ΚΚΕ

                          9. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ

                         10. ΜΕΡΑ 25

                         11. ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ Γ.Σ.Ε.Ε.


             

      Κυρίες,

      Κύριοι,


 Μόλις πριν λίγες ημέρες η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δύο εκ των τριών Σωματείων που δραστηριοποιούνται στην εταιρεία, υπέγραψαν τη νέα Σ.Σ.Ε. για τα έτη 2020-2022.

Λίγες μόνο ώρες μετά την υπογραφή της εν λόγω σύμβασης, ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του Τομεάρχη Μεταφορών κ.Νίκου Παπά, στήριξε με πανηγυρικό θα έλεγε κανείς τρόπο την υπογραφείσα Σ.Σ.Ε.

Αναρωτιέται και ο πιο ειδήμων, πότε πρόλαβε ο κ.Παπάς να ενημερωθεί και να αξιολογήσει τους όρους που αυτή η Σ.Σ.Ε. συμπεριλαμβάνει και εάν πράγματι πρόλαβε, πως αξιολόγησε ως θετικούς τους δυσμενείς όρους που πλήττουν το σύνολο των εργαζομένων της Ιδιωτικής Ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

Φυσικά και δεν πρόλαβε. Πρόκειται για μια πολιτική πράξη αφενός μεν να αποκομίσει τα όποια πολιτικά οφέλη και αφετέρου να καλύψει τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στο Σιδηρόδρομο που υπέγραψαν αυτή τη Σ.Σ.Ε. 



Αυτή η Σ.Σ.Ε. εκτός του ότι καταδικάζεται από όλους τους Σιδηροδρομικούς, αποτελεί μνημείο πλήρους υποταγής στις ορέξεις και στα θέλω της Διοίκησης.


Σας αναφέρουμε τα κυριότερα σημεία αυτής καθώς και το σύντομο ιστορικό των γεγονότων, που μεθοδεύτηκαν από τη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τη στήριξη εξ όσων αποδεικνύεται, των δύο εκ των τριών Σωματείων που δραστηριοποιούνται στην εταιρεία, όπου πλειοψηφία έχουν συνδικαλιστές προσκείμενοι στον ΣΥΡΙΖΑ.

Αφού κατάφεραν με διάφορα τεχνάσματα να “εξοστρακίσουν” το τρίτο Σωματείο, το οποίο είναι και το πολυπληθέστερο και άρα αντιπροσωπευτικό, ξεκίνησαν δήθεν διαπραγματεύσεις στις 1/7/2020 για τη νέα Σ.Σ.Ε., ενώ η ισχύουσα διετής έληγε στις 23/10/2020.

Καθ’ όλη τη διάρκεια των υποτιθέμενων συζητήσεων, το αντιπροσωπευτικότερο Σωματείο, προσέφυγε στη Διαμεσολάβηση του ΟΜΕΔ η δε ΤΡΑΙΝΟΣΕ με εξώδικό της στη Διαμεσολαβήτρια ζητούσε να σταματήσει η Διαμεσολάβηση. 


ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ: 


    1. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαγόρασε την ΕΕΣΣΤΥ στις 1-4-2019 με 80 περίπου εργαζόμενους λιγότερους καθώς αυτοί μετατάχθηκαν στον ΟΣΕ με Υπουργική Απόφαση. Στις 31-12-2019 συγχώνευσε την ΕΕΣΣΤΥ και τέσσερις μήνες μετά εν μέσω πανδημίας απέλυσε 140 εργαζόμενους. 

Συνολικά έχασαν τη θέση εργασίας τους από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ) 240 εργαζόμενοι. 

Αντί λοιπόν οι εργαζόμενοι της πρώην ΕΕΣΣΤΥ να ενταχθούν από 1-1-2020 ισότιμα, όπως άλλωστε και ο νόμος ορίζει, στο Μισθολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η εταιρεία όχι μόνο αδράνησε και πλήρωνε τους υπαλλήλους της πρώην ΕΕΣΣΤΥ με τις διατάξεις του Ενιαίου Μισθολογίου του Δημοσίου, αλλά μεθόδευσε την από 1-1-2021 “ποσοτική & ποιοτική” ένταξή τους με την υπογραφή της νέας διετούς Σ.Σ.Ε. 2020 - 2022 και με πλαφόν 60 και 100 ευρώ.


Τα αποτελέσματα αυτής της υπογραφής είναι:

α) Ο διαχωρισμός παλαιών και νέων εργαζομένων.

β) Η δημιουργία έως 17 νέων Μισθολογίων.

γ) Η απώλεια έως και 300 ευρώ μηνιαίως, τόσο στους εργαζόμενους όσο και σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν το 2020 ή θα συνταξιοδοτηθούν κατά τα έτη ισχύος της διετούς αυτής σύμβασης, ήτοι κατά τα έτη 2021 - 2022.


    2. Το αποκορύφωμα στην υπογραφείσα αυτή Σ.Σ.Ε. είναι, η αποδοχή εκ μέρους των συνδικάτων που την υπέγραψαν, ενός κατάπτυστου όρου που αναφέρει ότι: τα ποσά που υπολείπονται των 60 & 100 ευρώ «δεν καταβάλλονται και δεν αναζητούνται». Δηλαδή απαγορεύει στους εργαζόμενους να αναζητήσουν το δίκιο τους ή τέλος πάντων να κρίνει η Δικαιοσύνη για τις αξιώσεις τους, σύμφωνα με τη Νομοθεσία. 

Τέτοιο όρο δεν έχουμε δει ούτε στις πιο παράλογες απαιτήσεις του Δ.Ν.Τ. 

Π α ρ ά δ ε ι γ μ α : Εργαζόμενος με 39 έτη υπηρεσίας, η πλήρης ένταξή του στο Μισθολόγιο του αποφέρει 260 ευρώ στο βασικό μισθό και 100 ευρώ οικογενειακό επίδομα. Σύνολο: 360 ευρώ τα οποία θα έπρεπε να λάβει αναδρομικά από την 1-1-2020.  Με την ισχύ αυτής της σύμβασης, όχι μόνο δεν λαμβάνει αναδρομικά, αλλά ούτε θα ενταχθεί πλήρως στο μισθολόγιο της εταιρείας καθώς με το οριζόμενο πλαφόν, θα λάβει μόνο 60 ευρώ.  Η διαφορά δε, των 300€  “δεν καταβάλλεται και δεν αναζητείται”.


  3. Πάγωμα του Μισθολογίου για ένα έτος και θα εξεταστεί το ξεπάγωμα το 2022 ανάλογα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.


  4. Παραμένει ο όρος που καθιερώνει πλέον την επταήμερη εργασία.


    5. Η επίκληση του άρθρου 11 για την συμφωνία Διοίκησης - Συνδικάτων περί μη εφαρμογής του έκτακτου νομοθετικού πλαισίου για την αναστολή συμβάσεων και την εκ περιτροπής εργασία λόγω Covid, γνωρίζουμε όλοι ότι αποτελεί ευχή, διότι εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εφαρμόσει το Νόμο η Δικαιοσύνη θα κρίνει με βάση το Νόμο και όχι με βάση τη Σ.Σ.Ε.


Το θλιβερό όμως είναι ότι αυτή τη Σ.Σ.Ε. την ψήφισαν και δύο μέλη του Σωματείου που είναι συνταξιούχοι εδώ και μήνες κάνοντας χρήση παραμονής ενός εξαμήνου βάση του ν.1264/82 και αυτοί ανήκουν στις τάξεις των συνδικαλιστών του ΣΥΡΙΖΑ. Νόμιμο είναι, αλλά όχι όμως και ηθικό. Οι υπόλοιπες παρατάξεις που συμμετέχουν στα συγκεκριμένα Σωματεία καταψήφισαν τη Σ.Σ.Ε.


Το ερώτημα που τίθεται είναι ξεκάθαρο. Αυτή η Σ.Σ.Ε. με τους όρους και τις διατάξεις που σας αναλύσαμε παραπάνω, υπηρετεί τους εργαζόμενους ή τον εργοδότη; Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την υπογραφή αυτής της σύμβασης, εκτός των αναδρομικών, θα έχει όφελος 1,5 εκατ. ευρώ κατ΄ έτος δηλαδή 3 εκατ. ευρώ κατά τη διετή διάρκεια ισχύος της, όσο και το υποτιθέμενο έλλειμμα του 2020.


Με δεδομένο ότι η παραπάνω Σ.Σ.Ε. περιλαμβάνει όρους και διατάξεις βλαπτικής μεταβολής, ανισότητας και διακρίσεων, καθώς και υποβάθμισης των επαγγελματικών προσόντων και προσβάλει κάθε έννοια δικαίου, σας αποστέλλουμε τη σύμβαση και ζητούμε να σταθείτε στο πλευρό των εργαζομένων, απορρίπτοντας τις εκβιαστικές πρακτικές της Διοίκησης της εταιρείας.


Είμαστε δε στην διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση.-

 

                

                   Ο Πρόεδρος                        Ο  Γενικός Γραμματέας


     ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ                        ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΤΙΤΣΑΣ




(Επισυνάπτεται η Σ.Σ.Ε.)