Τετάρτη 4 Ιουλίου 2018

Ανακοίνωση εκπολιτιστικού συλλόγου Μπράλου και ένα δικό μας σχόλιο

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 
Επιτρέψτε μας να διαφωνήσουμε στις «σοβαρές ενστάσεις σιδηροδρομικών και επιβατών για τη δρομολόγηση συρμών από την παλιά γραμμή».
Οι πολίτες της περιοχής μας στη διαμαρτυρία της 16ης Ιουνίου, ζητήσαμε από την πολιτεία τα εξής:
1) Να συνεχιστεί η σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής μας με Λαμία και Αθήνα,
2) Να προστατευθούν οι υποδομές (σταθμοί, γραμμές, γέφυρες, σήραγγες κλπ) της παλιάς γραμμής που είναι περιουσία μας.
Τον τρόπο που θα εξυπηρετηθούμε σιδηροδρομικά, δεν θα τον υποδείξουμε εμείς. Αν θα είναι τα 1510/1511 ή οποιοδήποτε άλλο δρομολόγιο. Εμείς είμαστε εδώ για να εξετάσουμε, αν αυτό που θα δρομολογήσουν μας εξυπηρετεί ή όχι. Και να είστε σίγουροι ότι ΘΑ ΤΟ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ. 

Αν κάποιοι αδυνατούν να κατανοήσουν γιατί πρέπει να διαφυλαχτεί και συντηρηθεί η παλιά γραμμή, που την περιγράφετε απαξιωτικά ως, τα τούνελ 100 και πλέον ετών, συγνώμη αλλά δεν θα τους το εξηγήσουμε εμείς. Είναι υποχρέωσή τους να φροντίσουν για να το μάθουν.
Δεν ζητάμε τίποτα σε βάρος των πολιτών άλλων περιοχών. Όμως το δικαίωμα που έχουν οι πολίτες της Λαμίας, της Στυλίδας από πολίτες β κατηγορίας να προαχθούν σε α κατηγορίας το έχουμε και εμείς ; ή μήπως εμάς μας θεωρείτε πολίτες γ κατηγορίας ; 
Κύριοι μην τα περιγράφετε τραγικά, γιατί δεν είναι. Υπάρχουν και θα υπάρχουν δρομολόγια από τη νέα γραμμή, για τους πολίτες της Λαμίας, της Στυλίδας κλπ. να ταξιδεύουν σαν πολίτες α κατηγορίας και μακάρι να διπλασιαστούν, είναι κέρδος του τόπου. Ας υπάρχει όμως και για μας ένα. Είμαστε και εμείς πολίτες με δικαιώματα και θέλουμε 
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ.

*******

Εχετε κάθε δικαίωμα  να διαφωνείτε με τις ενστάσεις επιβατών και συναδέλφων  σιδηροδρομικών για την δρομολόγηση συρμών από την παλιά γραμμή.
Οι πολίτες της περιοχής καλώς ζητήσατε να παραμείνει η σιδηροδρομική σύνδεση με Λαμία και Αθήνα και  οι σιδηροδρομικοί στήριξαν και συνεχίζουν να  στηριζουν το αίτημα σας .Επίσης με την ίδια θέρμη στηρίζουν   το να συνεχίσει να συντηρειται η παλιά γραμμή  αλλά  κατά την  δική μας άποψη  για εθνικούς σκοπούς και ως λύση έκτακτης ανάγκης.
Όμως να σας θυμίσουμε μερικά πράγματα που ίσως σας  έχουν διαφύγει ή ίσως δεν τα γνωρίζετε.
Ο ΟΣΕ είναι   ο αρμόδιος για να πιστοποιεί την καταλληλότητα της γραμμής   είναι  δηλαδή αυτός που έδινε ως κατάλληλη την γραμμή για κυκλοφορία.Αυτό όμως δεν εμπόδισε μόνο την τελευταία πενταετία να έχουμε τα παρακάτω:

  • Η γραμμή από τα 65  χιλιόμετρα δρομολογιακής ταχύτητας έπεσε στα 40 λόγω κατάστασης της
  • Τα φωτοσήματα αναλογα τις καιρικές συνθήκες (πολύ ζέστη ,βροχή,παγετός) υπολειτουργούσαν.Οι καθήλωση κλειδιών ήταν καθημερινό φαινόμενο όπως και η αδυναμία διασταυρώσεων των συρμών που προκαλούσε μεγάλες καθυστερήσεις.Οι βλάβες σε αλλαγές ήταν πολύ συχνές .Αποτέλεσμα σταθμοί έβγαιναν εκτός λειτουργίας για καιρό λογω ελλειψης ανταλλακτικών παρά τις υπεράνθρωπες προσπαθειες του προσωπικού.
  • Πολλές φορές υπήρξε αποκλεισμός της γραμμής από πτώση βράχων,κατολισθήσεις,πλημμύρες σε πολλές δε από αυτές τις περιπτωσεις ειχαμε  συγκρούσεις συρμών  μικρές οι μεγάλες .
  • Συρμοί έχουν εκτροχιαστεί  μετά από συγκρούσεις με αγελάδες και μηχανοδηγοί είδαν τον χάρο με τα μάτια τους 
  • Τα τούνελ δεν έχουν κανενός είδους εξαερισμό ή εξόδους διαφυγής  ή φωτισμό ή πυρόσβεση σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.Πολλά δε από αυτά εχουν υποστεί ρωγμές και έχουν υποστηλωθεί.Σε άλλα τρέχουν νερά από την οροφή ή από τα πλάγια.
  • Οι θραύσεις σιδηροτροχιών ήταν πάρα πολύ συχνές και σε διάφορες περιπτώσεις  οι φύλακες γραμμής (οι φύλακες άγγελοι μας όπως τους λέμε) έσωσαν την τελευταία στιγμή αμαξοστοιχίες από εκτροχιασμούς.
  • Οι διαβάσεις για χρόνια παρέμειναν χαλασμένες  (παρά τις αναφορές του προσωπικού  για άμεση επισκευή τους ) λόγω έλλειψης ανταλακτικών και παλαιότητας τους.
  • Πολλές φορές η βλάστηση υπερκάλυπτε αποβάθρες,φωτοσήματα,πινακίδες κλπ
  • Σε αυτή την γραμμή συρμοί έχουν ακινητοποιηθεί από βλάβες σε διάφορα σημεία και η προσέγγιση ήταν από δύσκολη έως αδύνατη για μετεπιβίβαση των επιβατών.

Και αυτά αποτελούν μόνο ένα μικρό δείγμα των όσων έχουν συμβεί εδώ και δεκαετίες Η γραμμής λειτουργούσε καθώς δεν υπήρχε εναλλακτική .Ολα αυτά ανάγκασαν συναδέλφους μας να  μας εκφράσουν την  ανησυχία τους,τις ενστάσεις τους,την διαφωνία τους για την δρομολόγηση των  συρμών από την παλιά γραμμή.Και επειδή η ελεύθερη σκέψη και εκφραση είναι συνταγματικό δικαίωμα μπορούν  λοιπόν  να λένε ελεύθερα την γνώμη τους (όπως και εμείς)  είτε αν αυτή αρέσει σε καποιους είτε όχι.Ακριβώς δηλαδή οπως εσεις εκφράσατε την δικιά  σας ένσταση  για την μη σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής σας.

Επομένως τα περί αδυναμίας κατανόησης του γιατί πρέπει να συντηρηθεί η να διαφυλαχθεί η παλια γραμμή και τα περί απαξίωσης των τουνελ επειδή ειναι 100 ετών είναι τουλάχιστον άτοπα.Τα τουνελ ΕΙΝΑΙ 100 ετών και αυτό δεν αλλάζει δυστυχώς.
Οσον αφορά τα περί πολιτών α,β,γ ω κατηγορίας να σας θυμίσουμε οτι οι κάτοικοι του Μώλου μπορεί να έχουν πιο πολλα τρενα να εξυπηρετηθούν αλλά υπάρχει και σαφέστατη διαφορά στην τιμή του εισιτηρίου.
Υπάρχουν προτάσεις για  την  σιδηροδρομική σύνδεση  της περιοχης  με τοπικα δρομολόγια Τιθορέας -Μπράλου  με 6 δρομολόγια την ημέρα προς Αθήνα και Λαμία αντί για 2.
Υπάρχουν προτάσεις για την επαναδρομολόγηση του προαστιακού  Τιθορέας που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2017 (αλλά διακόπηκε)  με επεκταση μέχρι τον Μπράλο.
Υπάρχουν προτάσεις για περιφερειακό δρομολόγια  Στυλίδας -Λαμίας-Τιθορέας -Μπράλου που θα μπορούσαν να ενταχθούν στα ΥΓΟΣ.
Και όλα αυτά γιατί;Γιατί το κομμάτι  Μπράλου Τιθορεας με την σωστή ανάταξη και συντήρηση ειναι ασφαλέστερο και με μεγαλύτερες δρομολογιακές ταχύτητες.
Επομένως η προχειρότητα και η αντιμετώπιση του σιδηροδρόμου με κριτήρια φιέστας  και πολιτικής σκοπιμότητας  είναι και τραγική και επικίνδυνη.
Ο σιδηρόδρομος είναι κοινωνικό άγαθο.Πρεπει να παρέχει ασφάλεια στην μετακίνηση ταχύτητα και αξιοπιστία.Πρέπει να έχει φθηνά εισιτηρια και να συμμετεχει ενεργα στην αναβάθμιση της περιφέρειας.Πρέπει να αποτελεί λαική περιουσία και όχι μέσω επίτευξης κερδών για τις τσέπες μερικων

ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ