Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

Ο πραγματικός κλάδος της κίνησης στο περιθώριο;




Θα επιχειρήσουμε μια  τομή στην εκλογική διαδικασία της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και στα παραεκλογικά  με  την αβάσταχτη αλήθεια για τα σάπια υλικά του χθες που ήρθαν στο προσκήνιο σήμερα .Έχει μείνει άραγε μετά από ολα αυτά ισχυρή θέληση από τον  κλαδο της κίνησης ώστε να πιέσει για δικαίωση, εξαγνισμό, πραγματική δημοκρατία και πανελλαδική εκπροσώπηση στα διοικητικα συμβούλια των σωματείων;



Με σημαντικές πληγές έκλεισε η διαδικασία των εκλογών στην κίνηση .Σαν μια τηλεοπτική σειρα με ''διδακτικά επεισόδια''  και με πραγματικούς πρωταγωνιστές ,ίντριγκες,συμφωνίες κάτω απο το τραπέζι και κάποια αόρατη αρχή να κινεί τα νήματα.
Μέχρι χθές η κίνηση απαριθμούσε μόνο μέλη με την  ''πραγματική'' ιδιότητα του συνοδού και του προισταμένου.Δηλαδή συναδέλφους εργαζόμενους στην ''ρόδα'' όπως θα λέγαμε στην καθομιλουμένη σιδηροδρομική αργκό.Ξαφνικά κάποιοι αποφάσισαν την διεύρυνση του κλάδου στην οποία εντάχθηκαν υπάλληλοι γραφείων ,εκδότες εισιτηρίων, και άλλες άσχετες ειδικότητες με την περιγραφή του πυρήνα της εργασίας του προσωπικού κίνησης.

Και θα μας πείτε κακό είναι αυτό; 
Φυσικά και  δεν είναι κακό ,να διευρύνεις έναν κλάδο που υποφέρει από έλλειψη προσωπικού ,με νέο προσωπικό .Αλλά με την διεύρυνση αυτή προέκυψε μία λοξοδρόμηση η οποία δεν είναι αμελητέα.

Η ισχυρή θέση  εντός ΤΡΑΙΝΟΣΕ της εξωτερικής υπηρεσίας  και ειδικότερα η θέση  που κατέχει ο κλάδος της κίνησης χρησιμοποιήθηκε για να προφυλαχθεί μέρος του προσωπικού από απολύσεις τις οποίες επιχείρησε πολλές φορές η πολιτική ηγεσία από το  2011 και μετά.
Και θα θέσουμε μόνοι μας το προβοκατόρικο ερώτημα  στον ευατό μας ''θα θέλατε να απολυθεί κόσμος'';
Φυσικά ΟΧΙ.. Σας βεβαιώνουμε οτι   είμαστε κάθετα αντίθετοι και αρνητικοί σε κάθε τέτοια εξέλιξη αλλά επίσης να συμπληρώσουμε  οτι πιστεύουμε ακράδαντα ότι είναι υποχρέωση όλων των  σιδηροδρομικών κλάδων να προφυλάξουν οποιονδήποτε συνάδελφο που θα επιχειρούσε να πλήξει.. ο ιός των οικονομοτεχνικών μειώσεων που έφερε το νεοφιλελεύθερο δόγμα  στο προσκήνιο με την επικράτηση των μνημονίων.
Υπήρξε  όμως και μια σημαντική οικονομική στρέβλωση που προέκυψε καθώς με την ''βάπτιση'' μερικών ως προσωπικό  κίνησης  άρχισαν να λαμβάνουν και το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στο μέγιστο της κλίμακας δηλαδή, στα 150 ευρώ ενώ έχουν δεί το τρένο μόνο ..από φωτογραφίες.
Στις συζητήσεις μέσα στα τρένα και στους χώρους δουλειάς σχεδόν καθολικά και διαπραταξιακά  οι  υπάλληλοι της κίνησης ήταν ,απογοητευμένοι εως εξοργισμένοι , καθώς έβλεπαν να αμείβονται το ίδιο υπάλληλοι γραφείου, εκδότες εισιτηρίων με αυτούς που ανεβοκατέβαιναν τα  τρένα  ολημερίς και οληνυχτίς.
Ανοιχτά όμως ποτέ δεν θέλησαν να εκφράσουν την απογοητευσή τους από τον φόβο  ή την ντροπή ή την ευαισθησία τους να  μην χαρακτηριστούν αντισυνάδελφοι ή να τορπιλίσουν την ένωση 2 μεγάλων σωματείων  που  εκείνη την εποχή ήταν στα σκαριά.(Η χιλιομετρική αποζημίωση ήρθε  πολύ αργότερα ,μόλις πριν λίγους μήνες και αύξησε έτσι  λίγο το εισόδημα αυτών που ήταν στην ρόδα .......για να προλάβουμε μερικούς)

Και μετά ήρθε η ένωση ....
 Είναι σε όλους κοινό μυστικό ότι συγκεκριμένες παρατάξεις πόνταραν στην ένωση αυτή για κομματικά κέρδη.Τα διάφορα ''πουλέν'' όμως λοξοδρόμησαν  για λόγους που εμείς δεν μπορούμε να κρίνουμε αλλά  οδήγησαν  όπως όλοι είδαμε σε ανατροπή σχεδιασμών την τελευταία στιγμή ,κυριολεκτικά λίγο πριν τις εκλογές..Θα το λέγαμε ανηθικότητα; Οχι δεν πιστεύουμε κάτι τέτοιο....Θα το λέγαμε οπορτουνισμό;Σίγουρα ναι.Ανεπιφύλακτα ναι...  
Θα το χαρακτηρίζαμε με την παρακάτω παροιμία  ..<<Τι κι αν σε δέρνουν δεκατρείς, αν δε σε δέρνει ο νους σου>>.

Αλλη μια παράμετρος είναι η επιδρομή του παντελώς σάπιου τομέα της Καρόλου που άλωσε με τις ίντριγκες της , τις  πονηρές συμφωνίες της αλλά και την απαράδεκτα  προκλητική  αδιαφορία που έδειξαν για την εκπροσώπηση όλης της επικράτειας στο σωματείο.Στο όνομα της καρέκλας και της νεας κομματικής ισορροπίας στον όμιλο, άτομα ''εξαφανισμένα'' για πολλά χρόνια βγήκαν από την ναφθαλίνη.
 Ασε που είδαμε πρόσφατες μεταγραφές επί τω έργω, να δίνουν εξετάσεις συμμόρφωσης  καθώς απειλούσαν,απαιτούσαν και παραπληροφορούσαν..
Αναμενόμενο κατά την αποψή μας γνωρίζοντας τα συγκεκριμένα άτομα απο την καλή και απο την ανάποδη πολύ καλά
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της σαπίλας τους  είναι  ότι ο σημαντικότερος όλων από την παραταξή τους έκοψε το νήμα σχεδόν στο ''τσακ''  και οι κακές γλώσσες λένε  ότι αυτό έγινε με ..πολύ σπρώξιμο.Και να σκεφτείτε οτι ο συγκεκριμένος είναι πάνω στην ρόδα 30 χρόνια και βάλε...Αλλά βλέπετε οι συμφωνίες είναι ..βαριές και οι καρέκλες ...βιδωμένες..

Είναι κακό που άλλαξαν οι ισορροπίες;
Τίποτα δεν είναι κακό όταν το αποφασίζει ο κόσμος ελεύθερα.Και ούτε είναι κακό που  οι παρατάξεις της ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ έχασαν την πρωτιά.Και τολμώ να πω οτι δεν αποτελεί παράπονο  από εμάς που η ΕΝΩΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ δεν πήρε εδρα.Αλλά υπό την προυπόθεση της ύπαρξης  κάλπης χωρίς εξαρτήσεις..Αν είναι τέτοια η κάλπη  τότε ο λαός καλά αποφασίζει.

Στην ουσία η μεγαλομανία,ο τακτικισμός αλλά και ο αχταρμάς των αυτοποκαλούμενων συριζαίων (που μέχρι πρόσφατα ανήκαν στην ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ και μια χαρά τους είχε βολέψει το σύστημα αυτό  όλες  τους τις απαιτήσεις) προκάλεσαν ρήγμα στην  εικόνα αλλά και ουσία της κλάδου της κίνησης ως κλάδος αντιπροσωπευτικός για όλη την επικράτεια.
Τα πρωτα ρήγματα εμφανίστηκαν και μάλιστα με ηχηρό τρόπο.Οι πρώτες αποχωρήσεις προ των πυλών αλλά και το σωματείο της κίνησης στα χέρια του κράτους των ΑΘΗΝΩΝ και των ''συνοδών'' που κοιταζουν... τα τραίνα  με κυάλια απο την ταράτσα της Καρόλου .

Αυτή η εκλογική ή παραεκλογική διαδικασία  αποτελεί και το καλύτερο μάθημα για τους επίδοξους εκλογομάγειρες και τους σχεδιασμούς τους .Ίσως να βοηθήσει και όλη την σιδηροδρομική Ελλάδα στον σχηματισμό  άποψης  και αντικειμενικών  κριτηρίων  οταν έρχεται η ώρα για την εκπροσωπησή της στα σωματεία..

ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ