Aθήνα, 02 / 10 / 2018
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών πραγματοποίησε χθες συνάντηση με τη Διοίκηση του ΟΣΕ με θέμα την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Είχε προηγηθεί τον Ιούλιο συνάντηση γι΄αυτό το θέμα, όπου αναλύθηκαν όλα τα ζητήματα και αναμένετο η απάντηση του ΟΣΕ.
Είχε προταθεί τότε από τον ΟΣΕ να υπάρξει χρόνος ώστε μετά την έξοδο από το Μνημόνιο να υπάρξει χαλάρωση σε κάποια ζητήματα και θα υπάρχουν μεγαλύτερες δυνατότητες πράγμα που έγινε δεκτό από μέρους μας.
Με Νόμο της σημερινής Κυβέρνησης όλες οι Σ.Σ.Ε. οφείλουν να εγκριθούν από το Υπουργείο Οικονομικών διότι το «μη μισθολογικό κόστος» δηλαδή ό,τι είναι πέραν του Ενιαίου Μισθολογίου να μην υπερβαίνει τις 5.000 ευρώ για κάθε ΔΕΚΟ.
Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι αυτή η διάταξη ουσιαστικά απαγορεύει τις Σ.Σ.Ε. και γι΄αυτό η Π.Ο.Σ. κατέστησε σαφές στη Διοίκηση ότι το όποιο κείμενο συμφωνηθεί θα πρέπει να έχει την έγκριση του Υπουργείου Οικονομικών και μετά να υπογραφεί από τα δύο μέρη. Σε διαφορετική περίπτωση, ας αναλάβει την ευθύνη η Κυβέρνηση να καταργήσει την υπάρχουσα Σ.Σ.Ε. καθώς η μετενέργεια λήγει σε δώδεκα (12) ημέρες.
Σε ό,τι αφορά τα αιτήματά μας η απάντηση της Διοίκησης όχι μόνο παρέχει κάποια ψίχουλα αυξάνοντας τις κοινωνικές παροχές αλλά πρότεινε να κοπεί η αποζημίωση ελιγμών προκειμένου η Σ.Σ.Ε. να εγκριθεί από το Υπουργείο Οικονομικών, χωρίς και αυτό να το διαβεβαιώνει.
Η Π.Ο.Σ. απάντησε κατηγορηματικά ότι η βάση εκκίνησης της νέας Σ.Σ.Ε. είναι η υπάρχουσα και δεν πρόκειται να υπογράψει Σ.Σ.Ε. χωρίς να εμπεριέχει το σύνολο των ισχύοντων σήμερα και μεταξύ αυτών και την αποζημίωση ελιγμών. Το ζήτημα αυτό έμεινε ανοιχτό για να συζητηθεί στην επόμενη συνάντηση παρά το ότι για εμάς δεν προκύπτει καμία συζήτηση επί του θέματος.
Λόγω του ότι η παράταξη του ΔΙΚΤΥΟΥ δεν συμμετείχε στη συνάντηση παρά το ότι κλήθηκε και αρνήθηκε, η Διοίκηση ανέλαβε να θέσει στη διαπραγμάτευση την πρόταση του ΔΙΚΤΥΟΥ την οποία σας επισυνάπτουμε αυτούσια και μας κάλεσε εάν συμφωνούμε να το υπογράψουμε. {«Ο ΟΣΕ αναγνωρίζει ότι το κοινωφελές έργο του, ο επιχειρηματικός του σκοπός και ο κοινωνικός του ρόλος, μπορούν να επιτευχθούν μόνο με την συνδρομή του προσωπικού του, για αυτό εγγυάται την διατήρηση τόσο των θέσεων εργασίας όσο και των όρων εργασίας απέχοντας από οποιαδήποτε αυτόβουλη περικοπή αποδοχών και δεσμεύεται να μην προβεί σε καταγγελίες συμβάσεων εργασίας για οποιονδήποτε λόγο, περιλαμβανομένων και οικονομοτεχνικών λόγων ή λόγων αφορούντων την εταιρεία. Καταγγελία της Σύμβασης Εργασίας επιτρέπεται μόνο για σπουδαίο λόγο που συντρέχει στο πρόσωπο του μισθωτού και κατά τα οριζόμενα στις Πειθαρχικές Διατάξεις του Κανονισμού Εργασίας Προσωπικού. Μεταβολές του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της Εταιρείας δεν επηρεάζουν τις υποχρεώσεις της έναντι του προσωπικού».}
Της απαντήσαμε ότι φυσικά και συμφωνούμε και ότι αυτό αποτελούσε πάγιο αίτημα της Π.Ο.Σ. Επειδή όμως αυτό αποτελεί άρθρο του ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ, θα πρέπει να καταργηθεί το άρθρο αυτό έτσι ώστε αυτό που θα υπογράψουμε να μην έχει μόνο επικοινωνιακή αξία, διότι σε αντίθετη περίπτωση θα ισχύει μόνο για όσο χρόνο ισχύει η Σ.Σ.Ε. και θα καταργηθεί με τη λήξη της, με αποτέλεσμα να ισχύει και πάλι ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ. Με αυτό, συμφώνησε και η Διοίκηση και θα ζητήσουμε από το Υπουργείο Μεταφορών να απαλείψει το άρθρο του ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ που αναφέρεται σε απολύσεις για οικονομοτεχνικούς λόγους.
Πέραν της Σ.Σ.Ε. ετέθη το ζήτημα του 25% για το οποίο η Διοίκηση έχει δεσμευτεί ότι μόλις εκδοθεί απόφαση από τον Άρειο Πάγο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα το αποδώσει σε όσους εργαζόμενους του ΟΣΕ το δικαιούνται.
Ετέθη και το θέμα της ένταξης της Υ.Ε. στην Μέση Εκπαίδευση και συμφωνήθηκε στην επόμενη συνάντηση να οριστικοποιηθεί εφόσον δούμε και το κόστος που προκύπτει.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Συνεχίζουμε την προσπάθεια για την υπογραφή της Σ.Σ.Ε. ενημερώνοντάς σας υπεύθυνα για ότι προκύπτει.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.