Με υπόμνημα που απέστειλαν στον πρωθυπουργό, δήμαρχοι της Ανατολικής Αττικής ζητούν την επίσπευση των διαδικασιών για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του
Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς το Λαύριο και τη Ραφήνα.
Στο υπόμνημα υπενθυμίζεται ότι τόσο ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας όσο και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης χαρακτήρισαν «αναγκαία την άμεση οδική και σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών του Λαυρίου και της Ραφήνας με το διεθνές αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”».
Το σενάριο που εξετάζει σήμερα η κυβέρνησηείναι οι μελέτες για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού αλλά και του Προαστιακού να πραγματοποιηθούν από την εταιρία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο με το αντάλλαγμα την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.
Επιπλέον, στόχος είναι η συμφωνίας παράτασης της σύμβασης παραχώρησης να περιλαμβάνει την κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι του Λαυρίου καθώς και την ολοκλήρωση των πρόδρομων εργασιών που θα «στρώσουν» το έδαφος για τους διαγωνισμούς των παραπάνω επεκτάσεων με συνολικό προϋπολογισμός 160 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, η σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι της Ραφήνας θα περιλαμβάνεται στις διαγωνιστικές διαδικασίες για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Σύμφωνα με τον ΣΚΑΙ, οι δήμαρχοι της Ανατολικής Αττικής σημειώνουν: «γνωρίζουμε πως το έργο βρίσκεται στο τελικό στάδιο ενός προκαταρκτικού σχεδιασμού που μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους και επετεύχθη με τη μέριμνα της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των Δήμων μας, συνεπικουρούμενες από τις Τεχνικές μας Υπηρεσίες, γεγονός το οποίο οφείλεται κυρίως στη στήριξη, τη μεθοδικότητα και την επιμέλεια που επέδειξε η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, που αναγνωρίζουμε και επικροτούμε. Επίσης γνωρίζουμε ότι οι κυβερνήσεις της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Κροατίας, διαπραγματεύτηκαν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πέτυχαν την επέκταση συμβάσεων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων, συνολικού ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, με βασική αιτιολογία την ανάγκη άμεσης τόνωσης της ανάπτυξης και την προστασία του περιβάλλοντος. Το δρόμο, λοιπόν, άνοιξαν οι συγκεκριμένες χώρες και είναι βέβαιο ότι ακολουθούν και άλλες. Εάν, λοιπόν, η ανάπτυξη είναι ζητούμενο στη Γαλλία και την Ιταλία, τότε τι θα πρέπει να ζητήσει και να πετύχει αντίστοιχα η κυβέρνηση της Ελλάδος που μόλις βγήκε από τα μνημόνια; Τέλος πληροφορηθήκαμε ότι η κυβέρνηση έχει κάνει προκαταρκτικές συζητήσεις διερεύνησης της, δυνατότητας επέκτασης Συμβάσεων Παραχώρησης στην Ελλάδα και καταρχήν έλαβε θετική αντίδραση από τις Υπηρεσίες της Ε.Ε., γεγονός που προφανώς αποτελεί σημαντικότατο βήμα για την τόνωση της ανάπτυξης και της απασχόλησης στη χώρα».
Το υπόμνημα συνυπογραφούν εννέα δήμαρχοι της Ανατολικής Αττικής, (Λαυρεωτικής Δημήτρης Λουκάς, Ραφήνας-Πικερμίου Βαγγέλης Μπουρνούς, Μαραθώνα Ηλίας Ψηνάκης, Σαρωνικού Γιώργος Σωφρόνης, Μαρκοπούλου Σωτήρης Μεθενίτης, Κορωπίου Δημήτρης Κιούση, Σπάτων-Αρτέμιδος Δημήτρης Μάρκου, Παιανίας Σπύρος Στάμου και Παλλήνης Θανάσης Ζούτσος), ο πρόεδρος της ΠΕΔΑ Γιώργος Ιωακειμίδης, ο αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής Πέτρος Φιλίππου καθώς και οι εκπρόσωποι των Οργανισμών Λιμένων Λαυρίου Μανώλης Μαραγκουδάκης και Ραφήνας Κατερίνα Αδαμοπούλου.
athenstransport.gr