Στην σημερινή «ενημερωτική» συγκέντρωση ακούστηκαν σημεία και τέρατα από τους εργοδοτικούς συνδικαλιστές για την υποστήριξη της σσε που πρότεινε η εργοδοσία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η οποία μόνο αναγνωστηκε στους συναδέλφους (παλιούς και νέους).
Η προσπαθεια των εργοδοτικών συνδικαλιστών της ηγεσίας της ΠΕΠΕ επικεντρώνεται στο να πείσουν τον κόσμο ότι αυτή η σσε αποτελεί τομή στα σιδηροδρομικά χρονικά και ότι παράγει σημαντικές αυξήσεις για τον κλάδο (κάτι που όπως φάνηκε στην συνέχεια αποτελεί ένα τεράστιο ψέμα .)
Η συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ -ΕΝΟΤΗΤΑΣ στο σωματείο των μηχανοδηγών επιχειρεί σημαντικές εργασιακές ανατροπές που ίσως να είναι από τις πολύ λίγες στην Ελλάδα που προωθούνται υπό αυτή την μορφή καθώς όχι μόνο έχουν υιοθετήσει σκληρές αντεργατικές ρυθμίσεις αλλά φτάνουν στο να επηρεάζουν αρνητικά ακόμα και τον ίδιο τον θεσμό των σσε.
Τα δύο σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ,ΠΕΠΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ είχαν δεσμευθεί για κοινή διαπραγμάτευση που θα οδηγούσε στην υπογραφή σσε τουλάχιστον μέχρι στιγμής κατέληξαν σε αδιέξοδο .Η ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαφωνεί σε 7 σημεία της προτεινόμενης σσε και αποφάσισε απεργία την 23-10-2018.
Η εργοδοτική ηγεσία της ΠΕΠΕ ενώ μέχρι χθες διαβεβαίωνε (ψευδώς) ότι δεν υπάρχει καμία διαφωνία της ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ σήμερα «εντελώς ξαφνικά» διαπίστωσε την διαφωνία και ενημέρωσε ότι θα προχωρήσει σε υπογραφή της σσε μονομερώς (δλδ χωρίς την συγκατάθεση της ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ) υπό την μορφή συλλογικής συμφωνίας ενοχικού δικαίου.Αυτό αποτελεί μια πρωτοφανή ανατροπή εργασιακών κεκτημένων και κυριολεκτικά παραδίδει τους εργαζόμενους στο «πιάτο».
Επισημάνθηκε από την ΣΥΠΕ ότι η ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμφωνα με την νομοθεσία είναι το αντιπροσωπευτικότερο και πολυπληθέστερο σωματείο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έχει το δικαίωμα για την υπογραφή επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης.Η επισήμανση μας έκανε συνδικαλιστή της ΕΝΟΤΗΤΑΣ να επιτεθεί στην ΣΥ.Π.Ε αλλά και στο ΠΑΜΕ επικαλούμενος την σσε στο κάτεργο της COSCO !!! για το οποίο ανέφερε ότι οι δυνάμεις του μικρού σωματείου που ελέγχεται από το ΠΑΜΕ εμποδίζουν την υπογραφή της σσε από το μεγάλο σωματείο (σσ που ελέγχεται από την εργοδοσία)
Ο συνδικαλιστής της ΕΝΟΤΗΤΑΣ χαρακτήρισε ως επικίνδυνους τους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ στους χώρους εργασίας προφανώς γιατί κατά την άποψη του νόμος είναι το δίκιο του εργοδότη( λέγε με cosco) και οι εργαζόμενοι οφείλουν να υποτάσσονται στις επιθυμίες των αφεντικών.Αυτός είναι ο σωστός συνδικαλισμός για τον συνδικαλιστή της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ.
Ο συνδικαλιστής της ΕΝΟΤΗΤΑΣ χαρακτήρισε ως επικίνδυνους τους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ στους χώρους εργασίας προφανώς γιατί κατά την άποψη του νόμος είναι το δίκιο του εργοδότη( λέγε με cosco) και οι εργαζόμενοι οφείλουν να υποτάσσονται στις επιθυμίες των αφεντικών.Αυτός είναι ο σωστός συνδικαλισμός για τον συνδικαλιστή της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ.
Και ρωτάμε : είναι δυνατόν το κίνημα να εκπροσωπείται από βαστάζους των αφεντικών που θεωρούν επικίνδυνους όσους διεκδικούν ενα καλύτερο μέλλον;
Ειδικότερα για την σσε που προωθείται εκφράσαμε σαν ΣΥΠΕ τις σοβαρές διαφωνίες μας σε πολλά σημεία.Θα αναφέρουμε μόνο μερικά από αυτά.
1.-Όλες οι «κανονικές» ΣΣΕ διέπονται από το συλλογικό εργατικό δίκαιο . Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αυτή η απαράδεκτη εργατική νομοθεσία που ισχύει σήμερα έχει κάποιες ελάχιστες δικλείδες ασφαλείας για τους εργαζόμενους απέναντι στους εργοδότες.Η σσε έχει μετενέργεια και σημαντική ισχύ.Η συλλογική συμφωνία ενοχικού δικαίου δεν έχει καμία ισχύ.
Δυστυχώς όμως οι εργοδοτικοί και κυβερνητικοί συνδικαλιστές φαίνεται ότι προκρίνουν την λύση της υπογραφής μιας συλλογικής συμφωνίας αντί συλλογικής σύμβασης εργασίας σε μια έμμεση ομολογία αποτυχίας τους παρά το ότι έχουν παραχωρήσει γη και ύδωρ στην εργοδοσία.
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΩΝ
2-Στο θέμα του μισθολογίου μετά από έλεγχο της διάρθρωσης του διαπιστώσαμε ΠΟΛΛΑ στραβά.Ένα από αυτά είναι ότι
στο κλιμάκιο 8 του μισθολογίου με έτη προυπηρεσίας 15 έως 17 ο μισθός είναι 1360 ευρώ (μεικτά) και κατόπιν μέχρι το κλιμάκιο 11 με έτη προυπηρεσίας 27 έως 31 ο μισθός είναι 1500 ευρώ (μεικτά) .
Αυτό σημαίνει ότι για 16 χρόνια υπηρεσίας η συνολική μισθολογική αύξηση θα είναι 140 ευρώ!!Δηλαδή 11,6 ευρώ το χρόνο !!' ή 0,97 λεπτά του ευρώ το μήνα!!
( 15 έως 31 χρόνια υπηρεσίας έχει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του προσωπικού )
Αυτό οι εργοδοτικοί συνδικαλιστές το θεωρούν επιτυχία.Κατά την αποκάλυψη του θέματος στην συγκέντρωση απάντησαν ότι η σσε έχει ισχύ για 2 χρόνια και μετα τα 2 χρόνια θα επαναδιαπραγματευτούν για να φέρουν αυξήσεις !!!
ΡΗΤΡΑ ΜΗ ΜΕΙΩΣΗΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ
3.Στο θέμα της μείωσης των αποδοχών των συναδέλφων που φέρνει η νέα σύμβαση τους επισημάνθηκε ότι μέχρι χθές μας έλεγαν ότι η νέα σσε φέρνει μόνο αυξήσεις στους εργαζόμενους .Η ύπαρξη ρήτρας εξασφάλισης των αποδοχών αποδεικνύει το αντίθετο.Οτι δηλαδή η νέα σσε φέρνει μειώσεις που εξαναγκάζει πλέον σε θέσπιση ρήτρας για την συγκράτηση των αποδοχών των εργαζομένων.
Η απάντηση του εργοδοτικού συνδικαλισμού ήταν με το ερώτημα αν ειναι κακό η θέσπιση της ρήτρας.Αυτό είχαν να πουν.Δεν απαντησαν όμως γιατί μειώνονται οι αποδοχές των εργαζομένων.
ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΩΝ
4.Σε άρθρο της σύμβασης περί διευθέτησης χρόνου εργασίας των μηχανοδηγών εμπεριέχεται αυτούσια η συμφωνία του Ιανουαρίου του 2018 με αποτέλεσμα να εφαρμόζεται η αντεργατική ρύθμιση του 7ημερου και του 9ημερου .Αυτο εμείς σαν ΣΥΠΕ το απορρίπτουμε κατηγορηματικώς.
Αυτο που μας κάνει εντύπωση είναι οτι ο σημερινός πρόεδρος της ΠΕΠΕ έχει αναφέρει πολλές φορές οτι απαγορεύεται η διευθέτηση του χρόνου εργασίας στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις όπως τον ενημέρωσε ο ίδιος ο πρωην γγ του ΣΕΠΕ Ν.Ηλιόπουλος.Δεν έχει εξηγήσει ακόμα πως από το απαγορεύεται, περάσαμε στην εφαρμογή του ως άρθρο συλ .σύμβασης.
Άλλος δε συνδικαλιστής της συνεξέλιξης από το ΜΑΙ επανέλαβε για άλλη μια φορά την ίδια επιχειρηματολογία του συστήματος της εργοδοσίας και της ΣΥΡΙΖΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ σύμφωνα με την οποία όποιος θέλει παίρνει τα ρεπό και όποιος θέλει πληρώνεται 2-3 ρεπό.
Ξέχασε ο συνάδελφος τις άπειρες αναφορές για χορήγηση ρεπό και την αρνητική απαντηση του προγραμματισμού εργασίας.Ξέχασε ότι εξαναγκάζει συναδέλφους που δεν δίνουν συναίνεση για εργασία πάνω από 5 ή 7 ή 9 ημέρες να εργάζονται 12-13-25 ημέρες...
Τέλος το μπόνους που χορηγήθηκε με την συλλογική συμφωνία του Ιανουαρίου να θυμίσουμε ότι ήταν 800 ευρώ για ένα 8μηνο και στην νέα σσε αυτό έγινε 1100 ευρώ για 24 μήνες
600 ευρω τον πρωτο χρόνο και 500 ευρώ τον δεύτερο.
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΩΝ
5.Εκφράσαμε την κάθετη διαφωνίας μας για την θέσπιση υποκατώτατου μισθού για τους εκπαιδευόμενους μηχανοδηγούς και τον οποίο η εργοδοτική ηγεσία της ΠΕΠΕ αποδέχεται να είναι 650 ευρώ μεικτά..!!!! (όταν το εισαγωγικό κλιμάκιο στο μισθολόγιο των μηχανοδηγών είναι 900 ευρώ!!)
Σαν ΣΥΠΕ ζητήσαμε την άμεση κατάταξη των εκπαιδεύομενων μηχανοδηγών στο πρώτο κλιμάκιο του μισθολογίου καθώς και την πληρωμή των οικογενειακών επιδομάτων αλλά και του επιδόματος σπουδών .Επίσης ζητήσαμε με το πέρας των θεωρητικών μαθημάτων και την αρχή της στατικής εκπαίδευσης στα μηχανοστάσια την πληρωμή του επικίνδυνου και ανθυγιεινού.
Σε ολα αυτά οι εργοδοτικοί συνδικαλιστές ΣΥΡΙΖΑ και ΕΝΟΤΗΤΑΣ εν χορώ απάντησαν ότι αποτελούν κροκοδείλια δάκρυα από την ΣΥΠΕ!!! και ότι θα πρέπει να κοιτάμε τον οικονομικό απολογισμό της εταιρείας για το αν μπορεί να δώσει αυξήσεις και που.
Οι εργοδοτικοί συνδικαλιστές λες και θα τα βαλουν από την τσέπη τους εφτασαν στην πιο ελεεινή ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΣΙΠΑ επιχειρηματολογία που μόλις την ακούσαμε αδυνατούσαμε να το πιστέψουμε αφού ανέφεραν παράδειγμα ξένης χώρας στην οποία οι εκπαιδευόμενοι μηχανοδηγοί πληρώνουν την εκπαίδευση τους αντί να πληρώνονται!!!!!!!Δηλαδή τους κάνουν και χάρη που τους πληρώνουν.Στην απόλυτη αθλιότητα τι να απαντήσεις;
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ
6.Στο άρθρο της σύμβασης για τα χιλιόμετρα εφαρμόζεται πάλι ο υπολογισμός των ελιγμών που απαιτεί τον αριθμό του τροχαίου υλικού και την συνολική διάρκεια των ελειγμών . Είναι ο ίδιος τρόπος που οδήγησε σε μείωση της αποζημίωσης των ελιγμών μεσοσταθμικά 35% σε όλη την Ελλάδα και σε πολλά μηχανοστάσια κυριολεκτικά τους μηδένισε.
Η εφεδρεία που για δεκαετίες πληρωνονταν με τρενοχιλόμετρα ανα ώρα (παλιότερα με 16χλμ και κατόπιν με 40χλμ ανα ώρα) καταργείται εντελώς.
Στα επιβατικά τρένα αυξάνεται η αποζημίωση για τα 2 χρόνια της σύμβασης κατά 0,02 λεπτά του ευρώ και γίνεται από 0,35 ευρώ ανα χλμ στα 0,37 ευρώ ανα χλμ.
Για το συγκεκριμένο επισημάνθηκε από την ΣΥΠΕ η γελοιότητα της μηδαμινής αύξησης των 2 λεπτών του ευρω αλλά ο σημερινός πρόεδρος υποστήριξε ότι δεν είναι 2 λεπτά αλλά 8%!! Αν και δεν είναι αυτή η αύξηση σε % ,η ποσοστιαία αύξηση δεν είναι 2 λεπτά;Είναι κάτι άλλο; (Ή μήπως του ακούγεται καλύτερα το 8% του σημερινού προέδρου από τα ...2 λεπτά του ευρώ ;;)
Στα εμπορικά τρένα η αποζήμίωση από τα 0,75 ευρώ ανα χλμ πάει στα 0,80 ανα χλμ αλλά από ....του χρόνου !!(Άλλη μια μεγάλη επιτυχία..)
Επίσης δεν είδαμε καμία αναφορά για την αστική ευθύνη και την εξασφάλιση του προσωπικού έναντι ζημιών και ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ.
Τέλος θα αναφερθούμε αναγκαστικά στην συνδικαλιστική καρικατουρα και δεκανίκι του προέδρου, τον γενικ(ώς) γραμματέα της ΠΕΠΕ και τα όσα παραληρώντας ξεστόμισε σήμερα.
Μας κατηγόρησε για βρώμικο παιχνίδι στο παρασκήνιο και οτι εμείς βρισκόμαστε λέει, πίσω από την άρνηση της ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποδεχθεί την σσε που της προτείνεται.Μας αποκάλεσε φερέφωνο της Κάνιγγος και οτι είμαστε κατά των μηχανοδηγών.
Του απαντήσαμε στην συγκέντρωση αλλά του απαντάμε και δημόσια :
α).Στην ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ την απόλυτη πλειοψηφία την έχει παράταξη του ΔΙΚΤΥΟΥ ( η ΑΣΚ) μαζί με την ΕΝΟΤΗΤΑ .Και οι 2 παραταξεις έχουν την πλειοψηφία να ψηφίσουν την σσε που υπαγόρευσε ο «μπαμπάς» της ΕΝΟΤΗΤΑΣ στον σιδηρόδρομο .
Επομένως εμείς δεν έχουμε καμία δυνατότητα να μπλοκάρουμε οτιδήποτε.Μήπως όμως ακόμα και η ίδια η ΕΝΟΤΗΤΑ στην κίνηση απορρίπτει τις πρακτικές , τις μεθόδους και τις «εμπνεύσεις» του «μπαμπά» της;Η μήπως είναι η ΑΣΚ που δεν ανέχεται τον αυτοεξευτελισμό που της επιβάλλει το αλλο υποχείριο της εργοδοσίας;
β)-Στην Κάνιγγος δεν είναι εκλεγμένος ο γενικ(ώς) γραμματέας ;
Για μια θέση στην Κάνιγγος δεν τα έδωσε όλα στις εκλογές της ΠΕΠΕ και της ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το χατήρι της ΕΝΟΤΗΤΑΣ;
Στην Κάνιγγος δεν παρέμενε με το ζόρι με παρακρατημένη έδρα από την ΔΑΚΕ;Αφού δεν του άρεσε γιατί δεν παραιτούνταν;Αφού δεν του αρέσει γιατί δεν παραιτείται; Μήπως τελικά είναι γλυκιά η καρέκλα;
γ).Μηπως μπορεί κάποιος να μας πει πως κατέληξε στο παρελθόν η προσπάθεια να φύγει ο κλάδος της έλξης από την ΠΟΣ;Ο κλαδος ενώ επέλεξε να φύγει τελικά έμεινε για να περάσει κάποιος το κατώφλι της ομοσπονδίας ναι ή όχι;
Όσο για τα περί φερεφώνων κλπ.
Δεν διαπραγματευτήκαμε ποτέ και οτιδήποτε,φερόμενοι ως φερέφωνα των διοικήσεων που πέρασαν από τον ΟΣΕ εδώ και 35 ολόκληρα χρόνια και ειδικότερα δε διαπραγματευόμενοι στα τέσσερα.Δεν παραιτηθηκαμε ποτέ ,ούτε καν προσωρινά γιατί δεν πέρναγαν οι εντολές των διοικήσεων για εξαντλητική μηχανοδήγηση 6ωρων ή για μηχανοδήγηση σε απόσταση μέχρι το φεγγάρι.Εμείς δεν γλύφουμε εκεί που φτύναμε
Επομένως ο γενικ(ώς) γραμματέας μάλλον μας μπέρδεψε με κάποιον άλλον ..
ΥΓ.Του προτείνουμε να περάσει την σκυτάλη στον επόμενο γιατί η συνδικαλιστική του παρουσία προκαλεί βλάβη στον κλάδο αφού εξαιτίας του γελοιοποιούμαστε στην σιδηροδρομική οικογένεια και πλέον δεν τον παίρνει κανένας στα σοβαρά.
ΛΟΜΟΜΟΤΙΒΑ
Επομένως εμείς δεν έχουμε καμία δυνατότητα να μπλοκάρουμε οτιδήποτε.Μήπως όμως ακόμα και η ίδια η ΕΝΟΤΗΤΑ στην κίνηση απορρίπτει τις πρακτικές , τις μεθόδους και τις «εμπνεύσεις» του «μπαμπά» της;Η μήπως είναι η ΑΣΚ που δεν ανέχεται τον αυτοεξευτελισμό που της επιβάλλει το αλλο υποχείριο της εργοδοσίας;
β)-Στην Κάνιγγος δεν είναι εκλεγμένος ο γενικ(ώς) γραμματέας ;
Για μια θέση στην Κάνιγγος δεν τα έδωσε όλα στις εκλογές της ΠΕΠΕ και της ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το χατήρι της ΕΝΟΤΗΤΑΣ;
Στην Κάνιγγος δεν παρέμενε με το ζόρι με παρακρατημένη έδρα από την ΔΑΚΕ;Αφού δεν του άρεσε γιατί δεν παραιτούνταν;Αφού δεν του αρέσει γιατί δεν παραιτείται; Μήπως τελικά είναι γλυκιά η καρέκλα;
γ).Μηπως μπορεί κάποιος να μας πει πως κατέληξε στο παρελθόν η προσπάθεια να φύγει ο κλάδος της έλξης από την ΠΟΣ;Ο κλαδος ενώ επέλεξε να φύγει τελικά έμεινε για να περάσει κάποιος το κατώφλι της ομοσπονδίας ναι ή όχι;
Όσο για τα περί φερεφώνων κλπ.
Δεν διαπραγματευτήκαμε ποτέ και οτιδήποτε,φερόμενοι ως φερέφωνα των διοικήσεων που πέρασαν από τον ΟΣΕ εδώ και 35 ολόκληρα χρόνια και ειδικότερα δε διαπραγματευόμενοι στα τέσσερα.Δεν παραιτηθηκαμε ποτέ ,ούτε καν προσωρινά γιατί δεν πέρναγαν οι εντολές των διοικήσεων για εξαντλητική μηχανοδήγηση 6ωρων ή για μηχανοδήγηση σε απόσταση μέχρι το φεγγάρι.Εμείς δεν γλύφουμε εκεί που φτύναμε
Επομένως ο γενικ(ώς) γραμματέας μάλλον μας μπέρδεψε με κάποιον άλλον ..
ΥΓ.Του προτείνουμε να περάσει την σκυτάλη στον επόμενο γιατί η συνδικαλιστική του παρουσία προκαλεί βλάβη στον κλάδο αφού εξαιτίας του γελοιοποιούμαστε στην σιδηροδρομική οικογένεια και πλέον δεν τον παίρνει κανένας στα σοβαρά.
ΛΟΜΟΜΟΤΙΒΑ