Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018

Aνακοίνωση ΔΑΣ-ΟΑΣΑ για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τη στήριξη της ΝΔ , του ΚΙΝ.ΑΛ – το μεταμφιεσμένο ΠΑΣΟΚ – με νομοθετικές παρεμβάσεις στη Βουλή στις 3 Οκτώβρη προωθεί την πλήρη εφαρμογή του αντιλαϊκού Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης – “την απελευθέρωση των μεταφορών”, για τη διείσδυση παραπέρα των μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, γενικότερα στις οδικές συγκοινωνίες σε πανελλαδική κλίμακα, με οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους στο κλάδο, γενικότερα για την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα Ανοίγει το δρόμο στα μονοπώλια να πάρουν τα φιλέτα στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης μέσα από συμπράξεις ιδιωτών (ΣΔΙΤ) με τον ΟΑΣΑ AE ή τον ΟΣΕΘ AE.

Επεκτείνει τον αντεργατικό νόμο 3920 του 2011 νόμο του ΠΑΣΟΚ δίνει την δυνατότητα στις εταιρείες του ομίλου ΟΑΣΑ με «ενώσεις προσώπων» ή μέσω κοινοπραξιών με την επίβλεψη, για την υλοποίηση συγκοινωνιακών, κυκλοφοριακών μελετών, επιχειρηματικούς ομίλους την επέκταση και λειτουργία των οδικών δικτύων αλλά και των σταθερών συγκοινωνιών, δηλαδή δίνει τα πάντα.
Στις περιοχές αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ AE και ΟΣΕΘ AE επιτρέπει ανοιχτά πλέον την εκτέλεση αστικών και υπεραστικών δρομολογίων από ΚΤΕΛ ΑΕ , τους δήμους ή την περιφέρεια ή οποιονδήποτε άλλο ιδιώτη η και σε σύμπραξη όλων αυτών μαζί. Με έγκριση και απόφαση του υπουργού υποδομών και μεταφορών ήδη τις προηγούμενες ημέρες καταργήθηκαν πάνω από 20 γραμμές του ΟΑΣΘ AE, τις οποίες έδωσε στο ΚΤΕΛ ΑΕ της περιοχής.

Στο πυρήνα των αντεργατικών μέτρων περιλαμβάνονται χτύπημα των κλαδικών ΣΣ Εργασίας, σαρωτικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, εντατικοποίηση της δουλειάς , μεταθέσεις των εργαζομένων στο δίκτυο συγκοινωνιών, με αυξημένους κινδύνους για την προστασία της ζωής των επιβατών και των εργαζομένων.
Ως περιτύλιγμα συγκάλυψης των νέων αντιλαϊκών μέτρων περιλαμβάνεται
η καταβολή προστίμου 2000 η 4.000 ευρώ για τη μη εκτέλεση δρομολογίων, που αμφισβητείται από τις προσφυγές και τις ακροάσεις από τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι οι δημαγωγικές δηλώσεις της κυβέρνηση αλλά και των άλλων κομμάτων του κεφαλαίου δεν μπορούν να κρύψουν ότι : είτε σε περίοδο κρίσης είτε σε περίοδο καπιταλιστικής ανάπτυξης η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα καλούνται «να πληρώσουν το μάρμαρο», με την ένταση της εκμετάλλευσης της εργατικής δύναμης και καταστολή για τη μεγιστοποίηση της καπιταλιστικής κερδοφορίας.

Οι συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής είναι χειροπιαστές για τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) στις οδικές και σταθερής τροχιά αστικές συγκοινωνίες (Ο.ΣΥ – ΣΤΑΣΥ) και για το λαό που τα έχει ανάγκη για τη πρόσβαση στους χώρους δουλειάς αλλά και για τις κοινωνικές του ανάγκες. Τα μεγάλα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών αναδεικνύουν την ανάγκη απεργιακής απάντησης στις 8 Νοέμβρη και κλιμάκωσης του αγώνα. Εκεί επικεντρώνεται η δράση της ΔΑΣ οδηγοί , τεχνίτες στις αστικές συγκοινωνίες – των δυνάμεων που σπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, δίνουμε τη μάχη ώστε οι εργαζόμενοι να κάνουν δική τους υπόθεση την κήρυξη και οργάνωση της απεργίας. Κλιμάκωση της πάλης με διεκδικητικό πλαίσιο “ μπροστά οι δικές μας ανάγκες” , ΣΣ Εργασίας με αυξήσεις, μείωση του χρόνου εργασίας – 7ωρο πενθήμερο 35ωρο, κατάργηση των μνημονιακών νόμων , κάλυψη των απωλειών, μέτρα για την υγιεινή και ασφάλεια στους χώρους δουλειάς, λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με κριτήριο την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και όχι τη κερδοφορία των μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων.

Τώρα είναι ώρα ευθύνης για όλους τους εργαζόμενους, άμεση συνεδρίαση των Δ.Σ. και Γ.Σ. των σωματείων στα λεωφορεία και στα τρόλευ για τη συμμετοχή των εργαζομένων στη μάχη της απεργίας στις 8 Νοέμβρη.