Επιστολή της ΠΟΣ
ΠΡΟΣ: 1. Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων – κ. Κων/νο Γαβρόγλου.
2. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων – κ. Χρήστο Σπίρτζη.
3. Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων – κ. Νικόλαο Μαυραγάνη.
4. Γεν.Γραμματέα Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων – κ.Αθαν.Βούρδα.
5. Πρόεδρο ΡΑΣ – κα Ιωάννα Τσιπαρίκου.
6. Πρόεδρο ΔΣ/ΟΣΕ – κ. Γεώργιο Κακουλάκη.
7. Διευθύνοντα Σύμβουλο ΟΣΕ – κ. Παναγιώτη Θεοχάρη.
8. Πρόεδρο ΔΣ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Mr. Orrazio Iacono.
9. Διευθύνοντα Σύμβουλο ΤΡΑΙΝΟΣΕ – κ. Φίλιππο Τσαλίδη.
10. Διευθύντρια Εκπαίδευσης ΟΣΕ – κα Βίκυ Στυλιαρά.
ΚΟΙΝ: 1. Πρόεδρο ΔΣ/ΕΕΣΣΤΥ – κ. Ιωάννη Αντωνιάδη.
2. Διευθύνοντα Σύμβουλο ΕΕΣΣΤΥ – κ. Γεώργιο Αναγνωστόπουλο.
3. Πρόεδρο ΔΣ/ΕΡΓΟΣΕ – κ. Χρήστο Δουκάκη.
4. Διευθύνοντα Σύμβουλο ΕΡΓΟΣΕ – κ. Χρήστο Διονέλη.
5. Πρόεδρο ΔΣ/ΓΑΙΑΟΣΕ – κ. Κωνσταντίνο Σταματακάκη.
6. Διευθύνοντα Σύμβουλο ΓΑΙΑΟΣΕ – κ. Αθανάσιο Σχίζα.
Κύριοι,
Μετά από πολλές προσπάθειες και αφού σπαταλήθηκε άσκοπα πάρα πολύ μεγάλος χρόνος άρχισε η εκπαίδευση των νεοπροσληφθέντων Μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τους οποίους καλωσορίζουμε στη σιδηροδρομική οικογένεια.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία ο ΟΣΕ καθίσταται συνυπεύθυνος μαζί με τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις προκειμένου οι εκπαιδευόμενοι να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις που ο Νόμος ορίζει τηρώντας ίσους κανόνες απέναντι σε όλους. Επειδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για «προφανείς λόγους» δεν ανακοίνωσε τους προσληφθέντες και εγκαλεί όποιον δημοσιεύσει ακόμα και τα ονόματα των προσληφθέντων δεν παρέδωσε στον ΟΣΕ τα στοιχεία των εκπαιδευόμενων με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να ξεκινήσει την εκπαίδευση χωρίς να εφαρμόζει αυτά που υποχρεούται εκ του Νόμου και επιτάσσει να τηρούνται η κοινή λογική.
Επιπροσθέτως, μετά από καταγγελία ένας εκ των ορισμένων και πιστοποιημένος εκπαιδευτής για συγκεκριμένο αντικείμενο εκπαίδευσης, αντικαταστάθηκε με άλλον εκπαιδευτή μη πιστοποιημένο στο συγκεκριμένο αντικείμενο όπως προκύπτει και από το φάκελο που τηρεί η ΡΑΣ.
Κατόπιν τούτων, θεωρούμε ότι δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα για τη διαδικασία της εκπαίδευσης και για τους εκπαιδευόμενους και προκύπτουν τουλάχιστον τα εξής ερωτήματα που χρήζουν απαντήσεως από τους υπεύθυνους.
1. Έχει εφαρμόσει ο ΟΣΕ το νόμο ελέγχοντας όλες τις προϋποθέσεις που προβλέπονται για τους εκπαιδευόμενους;;; και να τις εφαρμόζει στο μέλλον απέναντι πιθανόν και στις άλλες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις;
2. Ποιοι οι λόγοι πέραν των σκοπιμοτήτων που οδήγησαν τον ΟΣΕ στην αντικατάσταση του εν λόγω πιστοποιημένου εκπαιδευτή;
3. Είναι έγκυρη η εκπαίδευση και κατά συνέπεια η πιστοποίησή τους ως Μηχανοδηγοί όταν ο ένας ή περισσότεροι εκπαιδευτές δεν είναι πιστοποιημένοι;
Αναμένοντας την απάντησή σας, σας καλούμε να πράξετε τα νόμιμα έτσι ώστε σε καμία περίπτωση να μην αμφισβητείται η διαδικασία εκπαίδευσης των νέων μηχανοδηγών στην παρούσα περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να μην δημιουργούνται προϋποθέσεις διαρκούς μη εφαρμογής των διαδικασιών επιλογής υποψηφίων μηχανοδηγών και χρησιμοποίησης πιστοποιημένων εκπαιδευτών, σε μελλοντικές εκπαιδεύσεις.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
ΠΑΝ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΠΟΥΡΛΙΑΚΑΣ
Επιστολή - απάντηση της ΠΕΠΕ στην επιστολή της ΠΟΣ
Κυρία Πρόεδρε, Κύριοι
Με πραγματική έκπληξη πληροφορηθήκαμε την με αρ. πρωτ 39906/20.09.2018 επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών στην οποία τίθενται ζητήματα γύρω από
την εκπαιδευτική διαδικασία των 68 νέων μηχανοδηγών, (τα ονόματα των οποίων κατά κατάφορη παράβαση της κείμενης νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων δημοσιεύτηκαν στο διαδίκτυο), καθώς και γύρωαπό την επιλογή των εκπαιδευτών που πραγματοποιούν την μαθητεία.
Το Σωματείο μας σε προφορική επικοινωνία με τις αρμόδιες αρχές είχε ήδη επισημάνει ότι κακώς απορρίφθηκαν αιτήσεις μηχανοδηγών που επιθυμούσαν να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία (θεωρητική εκπαίδευση) καθώς στο άρθρο 2 παρ Α2 του ΦΕΚ 1691 Τεύχος Β , 15/05/2018 , αναφέρετε ρητώς και ξεκάθαρα ότι αποδεκτές αιτήσεις –εκτός των πτυχιούχων- μπορούν να γίνουν και αυτές όσων έχουνΑποδεδειγμένη διδακτική πείρα 250 ωρών, εντός της τελευταίας 10ετίας, στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα, σε αντικείμενο συναφές με το αντικείμενο των σπουδών ή το σιδηροδρομικό γνωστικό αντικείμενο ή αποδεδειγμένη 5ετής εμπειρία στον σιδηροδρομικό τομέα.
Είναι απορίας άξιο λοιπόν, γιατί εγείρονται θέματα από την Π.Ο.Σ. γύρω από την επάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθώς ΟΛΟΙ οι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές μηχανοδηγών, πληρούν την παραπάνω προϋπόθεση.
Άλλωστε, σχετικά πρόσφατα, εκπαιδευτές μηχανοδηγών από τον κλάδο έλξης είχαν παρέχει τις υπηρεσίες τους για την πιστοποίηση των ηλεκτροδηγών της ΣΤΑ.ΣΥ σε θεωρητικό επίπεδο, χωρίς να τεθεί ποτέ κανένα ζήτημα από την Π.Ο.Σ. ή οποιονδήποτε άλλο φορέα.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η επιστολή της Π.Ο.Σ. αποτελεί μια ακόμη συνέπεια της άγνοιας γύρω από τα ζητήματα του κλάδου έλξης και των πιστοποιήσεων των μηχανοδηγών, καθώς ουδέποτε ερωτηθήκαμε για την σύνταξη της.
Θέλοντας να προλάβουμε μάλιστα τέτοιες καταστάσεις, αποτελέσματα άγνοιας γύρω από ζητήματα μηχανοδηγών, είχαμε επισημάνει με επιστολή μας (Αρ. πρωτ. 343, 31/01/2018) ότι μοναδική αρμόδια συνδικαλιστική οργάνωση, για την εκπροσώπηση γύρω από θέματα πιστοποίησης και εκπαίδευσης μηχανοδηγών είναι η Π.Ε.Π.Ε.
Το Σωματείο μας διαχρονικά υπερασπίστηκε και θα συνεχίζει να υπερασπίζεται την άρτια εκπαιδευτική διαδικασία γύρω από την πιστοποίηση των νέων μηχανοδηγών, απαιτώντας διαρκώς τα υψηλότερα εκπαιδευτικά στάνταρ , τα οποία θεσπίζονται και με Ευρωπαϊκές Οδηγίες, στην διαμόρφωση των οποίων συμμετέχουμε μέσω της ALE ( Autonome Lokomotivführer-Gewerkschaften Europas- Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σωματείων Μηχανοδηγών), η οποία βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με την Π.Ε.Π.Ε. και τις αρμόδιες αρχές στην Ελλάδα.
Δηλώνουμε, απόλυτα προσηλωμένοι στον στόχο αυτό που διασφαλίζει την ασφάλεια της κυκλοφορίας των τρένων στο Ελληνικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο, καθώς και ότι δεν θα ανεχτούμε κανένα υπονοούμενο που σκοπό έχει την υπονόμευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας των νέων μηχανοδηγών, είτε όσων σήμερα εκπαιδεύονται στο Κ.Ε.Κ. του ΟΣΕ είτε όσων θα εκπαιδευτούν εκεί στο μέλλον, είτε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είτε για άλλες ιδιωτικές εταιρείες.
Και φυσικά δεν είναι δυνατό και ΔΕΝ θα ανεχτούμε, υπονοούμενα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, για «δήθεν μη εφαρμογή διαδικασιών» γύρω από την εκπαιδευτική διαδικασία των 68 νέων μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , καθώς το Σωματείο μας παρακολούθησε στενά και ελέγχοντας όλες τις διαδικασίες , θέλοντας πρώτιστα να διασφαλίσει –ως οφείλει- την αξιοπιστία του επαγγέλματος μας.
Στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνηση.
Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2018
Για την Π.Ε.Π.Ε
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ